Коректність проводок та податкова накладна при ліквідації покриття
Якщо Ви списуєте об`єкт основних засобів за самостійним рішенням, то:
1) бухоблік:
Дт 23 Кт 131 - 397,50 - так, за останній місяць використання амортизація нараховується (п. 29 НПСБО 7, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#top)
Дт 131 Кт 103 - 25 042,50 - списана сума зносу
Дт 976 Кт 103 - 46507,50 - спиана залишкова вартість
2) ПДВ
ПКУ визначає наступне (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4564):
"189.9. У разі якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Норма цього пункту не поширюється на випадки, коли основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення основних виробничих або невиробничих засобів, що підтверджується відповідно до законодавства або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням."
Отже, норма 189.9 ПКУ розглядає операцію ліквідації ОЗ як самостійну операцію постачання з базою на рівні звичайної ціни, але не нижче балансової на момент списання (ми б рекомендували брати залишкову на початок місяця)
Або Ви взагалі не нараховуєте ПЗ на підставі абз. 2 п. 189.9 ПКУ, але тут треба мати документ про знищення, розібрання або перетворення такого ОЗ, в Вашій ситуації документи, що підтверджують списання та розібрання цього асфальтового покриття
Мінфін надавав таку позицію в УПК № 673 від 03.08.2018 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0673201-18#n34):
«… у випадку ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили та у інших випадках ліквідації без згоди платника податку, в тому числі при викраденні, податкові зобов'язання з податку на додану вартість не нараховуються, якщо факт знищення або зруйнування документально підтверджується відповідно до законодавства. Такими документами можуть бути:
• сертифікат Торгово-промислової палати України, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні";
• акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до положень Порядку обліку пожеж та їх наслідків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2003 № 2030 (зі змінами), що підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник територіального органу ДСНС України, представник адміністрації (власник) об'єкта, потерпілий;
• дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним статтею 349 Цивільного кодексу України;
• витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий в порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, в разі викрадення основних засобів;
• інші документи, що відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.
...у випадку ліквідації основних засобів у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, платник податку не нараховує податкові зобов'язання з податку на додану вартість (в тому числі, відповідно до норм пункту 198.5 статті 198 Кодексу) у випадку подання контролюючому органу належним чином оформленого акта на списання основних засобів за формою, встановленою наказом Міністерства статистики України "Про затвердження типових форм первинного обліку" від 29 грудня 1995 № 352, або за довільною формою, за умови, що такий документ міститиме всю необхідну інформацію, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та матиме належні реквізити первинного документа. Незалежно від форми складання документа на списання основних засобів такий документ має підтверджувати факт знищення, розібрання або перетворення основних засобів в інший спосіб, внаслідок чого основний засіб не може використовуватися за первісним призначенням...."
На даний час типові форми по наказу № 352 втратили чинність, тому списання ОЗ може бути оформлено документом довільної форми, або актом списання ОЗ з наказу МФУ від 13.09.2016 № 818 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#Text).
ЗІР (101.07, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37937)
ЗІР (101.07, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=28734)
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Облік лікарняних у звітності: листопад чи грудень
Виправлення помилки в нарахуванні заробітної плати співробітника
Яка ставка ПДВ застосовується до стоматологічних послуг в Україні
Вибір причини реєстрації платником ПДВ для ФОП 2 групи
Проблеми з ПДВ через неправильну реєстрацію постачальником у ЄРПН
Порядок оплати готівкою з каси ПРРО для ФОП
…
Чи зобов'язані ТОВ та ФОП наймати працівників при старті
Як правильно сформувати уточнюючу декларацію з ПДВ
Штраф за невчасну сплату ПДВ: можливі причини та помилки
Зберігання чеків службової видачі для ФОП: вимоги та нюанси
У ФОП 2 групи в магазині в кінці дня роблять …
Терміни подання заяви ФОП для переходу на четверту групу ЄП
Штрафи за невідповідність готівки даним ПРРО для ФОП
У ФОП 2 група ЄП в магазині проводилась фактична перевірка …

