Контроль витрат пального для службового авто на двох видах
Варіант 1 — облік за фактичними залишками палива.
У цьому випадку визначення кількості витраченого бензину та газу здійснюється на підставі фактичних заправок і залишків пального в баках. Під час кожної заправки фіксуються показники одометра, кількість заправленого бензину і газу, а також залишки палива на початок періоду. Наприкінці місяця або іншого звітного періоду проводиться розрахунок пробігу і фактичного використання кожного виду пального. Використовується інформація, що надається водієм: дані бортового комп’ютера, який часто показує середню витрату бензину і газу, записи в журналі обліку роботи автомобіля, а також технічні особливості роботи автомобіля. Таким чином списання здійснюється за фактичними даними, підтвердженими первинними документами та вимірюваними залишками.
Варіант 2 — пропорційний розподіл витрат залежно від режиму роботи автомобіля.
Цей підхід застосовується тоді, коли автомобіль автоматично перемикається між видами пального, але неможливо точно визначити, яку частину пробігу він здійснив на бензині, а яку на газі. У такому разі підприємство затверджує внутрішній документ із визначенням пропорції використання кожного виду палива. Наприклад, якщо за технічними характеристиками автомобіль більшу частину часу працює на газі, а бензин використовується для запуску та розігрівання двигуна, може бути встановлено відсоткове співвідношення, наприклад 85% газу і 15% бензину. На підставі цього співвідношення проводиться розрахунок списання ПММ. Така методика має бути закріплена наказом керівника і використовується як основа для визначення витрат у бухгалтерському та податковому обліку.
Підставою для списання пального є первинний документ, у якому фіксується робота автомобіля та фактичне використання пального. Оскільки типові форми подорожніх листів офіційно скасовані, підприємство має право самостійно розробити та затвердити власну форму такого документа. Це може бути подорожній лист, маршрутний лист або будь-який інший документ із відповідною назвою, за умови що він міститиме всі обов’язкові реквізити первинного документа, передбачені законодавством.
У межах такої самостійно розробленої форми цілком допустимо відображати одночасно два види палива. Це не порушує вимог обліку, адже закон не обмежує кількість різних видів пального в одному первинному документі. Головне, щоб у ньому був чітко визначений обсяг отриманого та списаного бензину і газу, а також дані про пробіг і умови роботи автомобіля, які дозволяють підтвердити правильність списання ПММ.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Порушення при виплаті зарплати та компенсації за відпустку
Чи потрібно доплачувати ЄСВ для працівниці на лікарняному
Вирахування зарплати сумісника під час війни: юридичні нюанси
Чи потрібен звіт про прийняття працівників для фізосіб
Чи потрібно заповнювати зворотну сторону електронного лікарняного
Чи сплачує пенсіонер з ФОП 3 групи єдиний соціальний внесок
Есв сплачується фопом 3 група, якщо він пенсіонер 3 групи? Дякую

