Списання основних фондів з 100% амортизацією: можливості та рішення
Якщо такі основні засоби списуються за власним рішенням платника податку, слід виконати умови п. 189.9 ПКУ: у разі, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування розглядається як постачання таких основних виробничих або невиробничих засобів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації.
Оформлюється списання ОЗ актом комісії, затвердженим наказом керівника. Складається податкова накладна — порядок заповнення див. тут: https://7eminar.ua/news/5471-zapovnennya-pn-na-likvidaciyu-osnovnix-zasobiv-za-samostiinim-risennyam-platnika
Якщо після списання ОЗ не утворюється ніяких деталей чи запчастин, які можна було б оприбуткувати для подальшого використання чи продажу, то в подальшому обліковуються тільки незворотні відходи в позабалансовому обліку, кількісно.
Взагалі, Закон про управління відходами виділяє:
побутові відходи — змішані та/або роздільно зібрані відходи від домогосподарств, включаючи відходи паперу, картону, скла, пластику, деревини, текстилю, металу, упаковки, біовідходи, відходи електричного та електронного обладнання, відходи батарей та акумуляторів, небезпечні відходи у складі побутових, великогабаритні та ремонтні відходи, а також змішані та/або роздільно зібрані відходи з інших джерел, якщо ці відходи подібні за своїм складом до відходів домогосподарств.
Побутові відходи підлягають передачі суб’єктам управління побутовими відходами — простіше кажучи, комунальним службам по вивезенню сміття.
Стаття 16 Закону передбачає обов’язки утворювачів відходів:
у разі утворення побутових відходів укладати договір про надання послуги з управління побутовими відходами з виконавцем відповідної послуги та вносити плату за надання такої послуги відповідно до встановлених тарифів;
При цьому, поводження з небезпечними відходами у складі побутових відходів — обов’язок суб’єкта, що здійснює управління такими відходами.
Таким чином, підприємство може розпорядчим документом встановити, що вказані відходи зберігаються до моменту передачі підприємству, з яким укладено договір про вивезення відходів (комунальним сервісом), та тимчасово зберігаються на території підприємства. Через те, що законом прямо визначено, що питаннями небезпечних відходів у складі побутових опікується саме суб’єкт, що здійснює управління відходами, вважаємо, що у підприємства не виникає екологічного податку та необхідності подання декларації. Але доцільно оформити документально саме тимчасове зберігання з метою зберігати до моменту передання, та обліковувати кількість таких відходів на позабалансовому рахунку.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи зберігається бронь у працівника після досягнення 60 років
Бухгалтерські проводки для благодійного ремонту складу після війни
Запит щодо наказу та заяви на благодійну допомогу 4240
Виплата лікарняних у січні: наслідки та можливі порушення
Ситуація з лікарняними: терміни, заборгованість та фінансовий баланс
29.12.25 буде видано наказ про призначення виплати лікарняних …

