Облік покупки майнових прав на квартиру та звітність для цього
Облік буде залежати від мети придбання.
Квартиру можна відносити або до основних засобів, або до інвестиційної нерухомості. Критерії віднесення залежать від мети та способу використання придбаної нерухомості:
Якщо нерухомість придбана для використання у власній господарській діяльності (наприклад, квартира використовуватиметься для проживання відряджених працівників, як офісне приміщення або для інших внутрішніх потреб підприємства), вона відображається як основні засоби.
Якщо ж підприємство має на меті отримувати орендні платежі або вигідно перепродати квартиру в майбутньому з метою отримання прибутку від зростання її ринкової вартості, цей об’єкт слід кваліфікувати як інвестиційну нерухомість.
На практиці в більшості випадків, якщо квартиру вирішили купити для службового користування, вона визнається основним засобом. Проте якщо підприємство планує здавати житло в оренду чи в лізинг або ж утримувати для перепродажу, тоді застосовують підхід до обліку інвестиційної нерухомості.
При першому визнанні нерухомість відображається за фактичною первісною вартістю (п. 8 НП(с)БО 7 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o52 ), до якої входить:
- Ціна придбання (за договором купівлі-продажу).
- Супутні витрати, пов’язані з придбанням (нотаріальні послуги, послуги оцінювачів, державні мита, комісійні тощо).
- Витрати на доведення об’єкта до стану, придатного для використання за призначенням (ремонт, перебудова, інженерне облаштування, якщо це було необхідно до введення в експлуатацію).
У бухгалтерському обліку такі витрати потрапляють на рахунок обліку капітальних інвестицій (Дт 152). Після завершення всіх підготовчих робіт і введення об’єкта в експлуатацію його первісна вартість переноситься на субрахунок відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку (Дт 103 Кт 152).
Якщо квартиру класифіковано як інвестиційну нерухомість, вона може оцінюватися або за справедливою вартістю або за моделлю первісної вартості. Вибір методу обліку визначається обліковою політикою підприємства та чинними стандартами.
Оподаткування:
- Податок на додану вартість (ПДВ). Якщо продавець – платник ПДВ, підприємство може мати право на податковий кредит. Однак при придбанні житла в фізичної особи податковий кредит не формується.
- Податок на прибуток. Витрати на придбання квартири відображаються шляхом нарахування амортизації або у періоді реалізації.
- Податок на нерухоме майно. Залежить від площі, місця розташування та конкретних місцевих ставок. Підприємство щороку подає декларацію з податку на нерухомість, якщо площа перевищує неоподатковувані межі.
Більше інформації https://7eminar.ua/news/436-oblik-pridbannya-osnovnix-zasobiv та https://7eminar.ua/events/4790/10937 , https://7eminar.ua/events/4748/10868 .
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно підвищувати оклади після обнулення індексації зарплати
Чи стосуються КВЕДи 80.10, 80.20 і 80.30 охоронної діяльності
Вибір оптимальної системи оподаткування для манекенниці як ФОП
Питання щодо КВЕД та податкових ризиків для ФОП і ТОВ
Два ПРРО для одного договору оренди: чи подавати 20-ОПП
Зорієнтуйте будь ласка, ФОП орендує 2 різних приміщення у торговому …
Штрафи за готівкові розрахунки між юрособами в 2024-2025 роках
Правила вказування призначення платежу при здачі готівки в банк
Чи нараховується доплата за роботу у вихідні дні
Нарахування доплат за роботу у вихідні дні: питання
Коли враховувати кошти від факторингу як дохід ФОП
Питання про нарахування та утримання профспілкових внесків
З яких нарахувань утримуються профспілкові внески?
З …

