Що очікувати у жовтні 2025 року
Жовтень принесе зміни, які відчують усі без винятку. Уже з 1 числа стартують нові правила внесені законом №4536 й програми, що торкнуться кожного українця. Що зміниться в оподаткуванні та заробітній платі для підприємців? Що буде з картковими переказами і як убезпечити свої гроші? Як тепер рахуватиметься базова соціальна допомога і хто отримає компенсацію за електроенергію? Навіть звичні дрібниці – виписки з банку чи монети по 10 копійок – змінюються. І це лише верхівка айсберга. У цьому випуску ми розкладемо всі ключові новації по поличках, аби ви були готові до жовтневих реалій

Інвентаризація: від загальних положень до практичних ситуацій, – гайд від редакції 7eminar
Інвентаризація – це ключовий інструмент для підтвердження достовірності бухгалтерського обліку та фінансової звітності. Зазвичай річна інвентаризація проводиться з 1 жовтня по 31 грудня, і для підприємств важливо знати порядок її організації, оформлення результатів та нюанси окремих випадків. У цій публікації ми зібрали для вас велику підбірку від редакції – правила, зразки документів та практичні поради для проведення інвентаризації

ФОП-єдинники та підакцизні товари з 01 жовтня: міфи та реальність про податки з 16000,00 грн
ФОП- єдинник працює в магазині самостійно та здійснює продаж підакцизних товарів. Чи правда, що з 01.10.2025 року мені потрібно сплачувати єдиний податок, військовий збір та ЄСВ з суми 16000,00 грн?

Ліцензія припинена: що робити з алко-тютюновими залишками
Зупинити підприємницьку діяльність миттєво – майже неможливо. Це особливо актуально для видів діяльності, що потребують ліцензії. Приміром, якщо строк дії ліцензії завершується, а суб’єкт господарювання не плануєте її продовжувати, потрібно встигнути реалізувати весь алкоголь і тютюн, продаж якого дозволено лише за наявності чинної ліцензії. Та на практиці не завжди вдається вичерпати залишки товару вчасно – вони можуть залишитися на складі. Що ж тоді робити в такій ситуації?

Сьогодні
Повідомлення про зміну облікових даних до ТЦК та СП (додаток 4) надсилаємо до 3 жовтня
Державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації зобов’язані щомісяця до 5 числа повідомляти ТЦК та СП, органи СБУ або відповідні розвідувальні підрозділи про зміни в облікових даних працівників за місцем їх військового обліку

Чи можна звільнити працівника під час лікарняного: роз’яснення законодавства
Питання звільнення під час лікарняного завжди викликає чимало суперечок. За загальним правилом роботодавець не може ініціювати розірвання трудового договору з працівником у період його тимчасової непрацездатності. Винятки – ліквідація підприємства або тривала відсутність понад чотири місяці. Водночас під час воєнного стану з’явилися додаткові нюанси, які дозволяють звільнення, але з переносом дати на перший робочий день після лікарняного

Як провести аудит трудової книжки перед скануванням
В Україні триває перехід до електронного обліку трудової діяльності, який має завершитися до 10 червня 2026 року. Працівники та роботодавці повинні подати сканкопії трудових книжок для оцифрування до Пенсійного фонду через вебпортал. Перед скануванням необхідно провести аудит трудової книжки, перевіривши правильність записів та їх відповідність вимогам законодавства

Е-кабінет підприємства для військового обліку та зміни в бронюванні: вже у грудні 2025
Урядова програма на 2025–2026 роки передбачає кардинальні зміни у кадровій політиці та системі мобілізації. Одним із ключових пріоритетів Міноборони стане цифровізація процесів бронювання та ведення військового обліку

Закрити ФОП буде складніше: НБУ змінює правила
Нацбанк занепокоєний активним використанням «ФОП-дропів» – підприємців-«прокладок», через рахунки яких проходять великі суми коштів без логічного пояснення. Такі схеми створюють ризики ухилення від оподаткування та відмивання грошей. У листі до Мінцифри НБУ пропонує посилити процедуру закриття ФОПів у «Дії», аби унеможливити зловживання

Господарському кодексу – кінець, але головбуху як посадовій особі – бути!
Господарський кодекс скасують. Безслідно це не пройде для бухгалтерів. Тож давайте розглянемо, до чого готуватися, як швидко законодавець проведе «ротацію» норм та як зміни заціплять рядового і головного бухгалтера

Як отримати та оновити кваліфікований е-підпис від ДПС
Сервіс електронних довірчих послуг від ДПС став масовим інструментом для бізнесу та громадян: з моменту запуску вже видано понад 14,9 млн сертифікатів. Процес отримання та оновлення ключів максимально спрощено – достатньо підготувати документи, мати носій для збереження особистого ключа та за потреби скористатися онлайн-сервісом повторного формування сертифікатів, що займає лише кілька хвилин

Як отримати апостиль на документи ДПС: що потрібно знати
Для легалізації офіційних документів, виданих ДПС України, за кордоном необхідне їх засвідчення шляхом проставлення апостиля. Цю послугу можна отримати як особисто в Україні, так і дистанційно – поштою, навіть перебуваючи за кордоном. Важливо: незалежно від місця перебування заявника, готові документи з апостилем надсилаються виключно на адресу в межах території України, яку слід вказати у заяві

Як продовжити термін відрядження заброньованого працівника за кордоном
Чи може заброньований співробітник залишитися у відрядженні за кордоном довше затвердженого наказом та іншими документами терміну? І як правильно оформити таке продовження, щоб уникнути проблем з виплатами і поверненням?

Як стягнути з працівника виявлену під час інвентаризації матеріальну шкоду
На підприємстві виявили псування майна або нестачу? Розповімо як діяти роботодавцю, як визначити суму, що підлягає відшкодуванню та без помилок притягнути працівника до матеріальної відповідальності

ДПС: виробництво з давальницької сировини несумісне з другою групою ЄП
Роз’яснено, що співпраця з підприємствами на загальній системі оподаткування, щодо виробництва з давальницької сировини, несумісне з другою групою єдиного податку та не відповідає вимогам Податкового кодексу

Єдина система eFood: нова доба у контролі за харчовими продуктами
Держпродспоживслужба працює над створенням єдиної електронної системи для підвищення безпеки харчових продуктів та спрощення процедур для бізнесу. У рамках цифрової трансформації планується об’єднання 17 реєстрів і впровадження сучасних онлайн-сервісів
