Визначення дати визнання витрат та кредиторки при штрафах
Витрати будуть на дату інвойсу
В бухобліку варто керуватися принципом нарахування і визнання доходу в тому періоді, коли такий штраф нарахований. Тобто, на 17.04.2026 року, незалежно від дати сплати.
При отриманні будь-яких штрафів, в тому числі і податкових, і за цивільно-правовими договорами, якщо ви не плануєте такий штраф оскаржувати, то нарахування буде датою документу або датою, що вказана як крайній строк сплати (в разі податкових штрафів за ППР). Так як на таку дату зобов'язання будуть узгодженими і у вас виникає заборгованість.
Проводки будуть Дт 948 - Кт 632.
Далі при сплаті у вас буде проводка Дт 632 - Кт 312. Також будуть виникати курсові різниці, так як стаття є монетарною.
Що стосується ПДВ, то відповідно до пп.185.1 ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є постачання товарів/робіт/послуг. Так як у даному випадку операції з постачання не відбувається, то і ПДВ не виникає.
Це також підтверджується положеннями пп.188.1 ПКУ, де вказано, що до складу договірної (контрактної) вартості, яка є базою оподаткування, не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди, у тому числі відшкодування упущеної вигоди за рішеннями міжнародних комерційних та інвестиційних арбітражів або іноземних судів, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4551
В частині податкових різниць варто звернути увагу на пп.140.5.11 ПКУ.
В ньому вказується, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів, у тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності, на користь осіб, які не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб).
Тому тут важливий не сертифікат про резидентство, а чи такий нерезидент платником податку на прибуток і чи сплачує він податок на прибуток в своїй країні.
Сертифікат резидентності буде важливий саме для податку на репатріацію. Адже податківці вважають такі отримані штрафи іншими доходами, що отримані на території України, які підлягають оподаткуванням таким податком. Тому якщо в договорі чи конвенції про уникнення подвійного оподаткування є звільнення від такого податку, то ви можете його застосувати.
Детальне роз'яснення податківців можна знайти за посиланням.
https://evp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/580760.html
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Звірка військового обліку: документи та працівники для подання ТЦК
А ще які документи треба до тцк тов подати на звірку? Бо хочемо через пошту…
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт про внесок на підтримку осіб з інвалідністю
Необхідність формування резерву для ювілейних відпусток працівників підприємства
Є відповідь АІ
Чи потрібно подавати звіт J0500701 для ОСББ без працівників
Чи потрібно подавати звіт J0500701 без найманих працівників
Податківці вимагають дисконтувати фінансову допомогу для оподаткування
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Включення мобілізованих та працівників у відпустці до Додатку 4ДФ
входять всі працівники з якими укладені трудові договори,включаючи мобілізованих?,працівники,які цілий місяць у відпустці без збереження зарплати(воєнний стан)? Чи тільки ті,які показані у Додатку 4ДФ…
Перехід з "Дія Сіті Стартап" на "Дія Сіті": необхідні дії
Помилки при заповненні звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю
Норматив робочих місць получається 2, середньооблікова кількість штатних осіб з інвалідністю 6, різниця між…
Облік кредиту на поповнення обігових коштів за програмою 5-7-9
Отримали кредит в банку на поповнення обігових коштів по програмі 5-7-9. Відсотки частину повертає держава. Кредит на 3 роки. Суть кредиту такий що в нас є ліміт коштів які ми можемо використовувати на протязі 3 років, з кожним місяцем ліміт кредиту…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно здавати звіти ТОВ за вересень 2026 року
Перехід підприємства до нової категорії: звітність та податки
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно здавати пусту декларацію з ПДВ при відсутності операцій
Є відповідь АІ
Зразок заповнення звіту щодо працевлаштування осіб з інвалідністю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Коригування фінрезультату при достроковому розірванні договору оренди
Випадки оформлення чеків при післяоплаті через Нову Пошту
Чи може ТОВ продавати товар своєму ФОП-партнеру
ТОВ займається оптовою торгівлею жіночної білизни, є імпортером товару. Директор та власник ТОВ в той же час є ФОПом, який займається роздрібною торгівлею жіночої білизни. Чи може ТОВ продати товар ФОПу?
Дякую…
Відшкодування витрат на податки під час закордонного відрядження
Відповідь АІ схвалено експертом


