Списання та утилізація акумуляторів: порядок дій на підприємстві
Щоб списати непридатну комп’ютерну та офісну техніку, необхідно оформити Акт на списання на підставі рішення спеціальної комісії, обґрунтувати її непридатність та передати техніку на утилізацію підприємству з ліцензією.
На підприємстві за наказом керівника створюється комісія (або постійно діюча комісія якщо є), яка проводить технічний огляд; складає Акт обстеження або приймає висновок сервісного центру; готує Протокол із переліком техніки, що підлягає списанню;
зазначає причини та ознаки непридатності (фізичний знос, пошкодження тощо); подає Протокол на затвердження керівнику підприємства.
На підставі протоколу складається Акт на списання. Хоча типової форми вже немає, підприємство може розробити власну форму або скористатися «бюджетною» формою за наказом Мінфіну № 818.
Для уникнення нарахування ПДВ при списанні ОЗ, Акт має однозначно підтверджувати непридатність техніки до використання за первісним призначенням. Недостатньо просто вказати "вийшла з ладу" або "ремонт недоцільний" - мають бути конкретні технічні причини.
Податкові наслідки. Основні засоби (ОЗ). Якщо документально доведено, що ОЗ не підлягає подальшому використанню, ПДВ не нараховується (п. 189.9 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4564). Інакше - доведеться нарахувати ПДВ з балансової або звичайної вартості.
МНМА: Якщо об’єкт відслужив повністю - ПДВ не нараховується. Якщо списання дострокове, і є право на ПК - ПДВ може виникнути за п. 198.5 ПКУ.
Якщо в результаті розбирання залишилися придатні деталі (кабелі, блоки живлення тощо), їх потрібно: оприбуткувати; оцінити за вартістю реалізації або подальшого використання (визначає комісія); у бухобліку: Дт 20 (22) - Кт 746.
Списану техніку потрібно передати на утилізацію спеціалізованому підприємству, яке має ліцензію на поводження з небезпечними відходами.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Штрафи за несвоєчасну подачу податкового розрахунку: деталі та терміни
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Чи потрібно подавати повідомлення в податкову по ЦПХ
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Відсутність печатки на трудовій книжці: що робити далі
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

