Податкові аспекти купівлі автомобіля для ТОВ на загальній системі
Автомобіль — основний засіб. Витрати на придбання капіталізуються, Дт 1521 Кт 631, податковий кредит враховується Дт 6442 Кт 631, Дт 6412 Кт 6442 (якщо автомобіль призначений для використання у господарській діяльності) — починаючи з місяця придбання (у разі реєстрації ПН постачальником), та може бути включений за бажанням і пізніше, у будь-який інший місяць, протягом 365 днів.
Введення в експлуатацію — Дт 105 Кт 1521, амортизація — Дт 91-94 Кт 131.
Якщо підприємство не коригує різниць, воно згідно НП(С)БО 7 встановлює термін корисного використання на свій розсуд, тобто стільки, скільки очікує отримувати економічні вигоди від цього ОЗ. Тобто, не обов'язково це має бути 5 років. Може бути і 2, і 3, і 10. Основний засіб за визначенням — це об'єкт, який використовується не менше року. Отже, термін не може бути меншим. Але якщо в бухобліку встановите термін 13 місяців, наприклад, з подальшою експлуатацієюпсля спливу терміну виникнуть проблеми — адже якщо економічні вигоди продовжують отримуватися, авто експлуатується, то виявляється, що невірно встановили термін корисного використання, а це помилка. Податкова може при перевірці зняти невірно нараховані витрати по амортизації та донарахувати податок на прибуток. Тому треба встановлювати реальний термін. Для прискорення амортизації можливо використовувати інший метод, ніж прямолінійний (наприклад, метод зменшення залишкової вартості, всі методи викладені в П(С)БО 7), тоді більша частина вартості спишеться вже в перші два роки використання, і нічого не буде порушено.
Якщо ж підприємство коригує різниці, в податковому обліку термін не менше 5 років, тобто якщо встановите менший у бухобліку, будуть податкові різниці (ст. 138 ПКУ).
При оформленні автомобіля (техпаспорту) обов'язково передує постановка на облік в ТЦК та надання довідки, тільки тоді ви отримаєте техпаспорт та зможете експлуатувати. Щодо мобілізації, залежить від типу авто. Так, може, якщо буде мобілізаційне розпорядження, передбачено статтею 6 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
Якщо це автомобіль класу люкс та до 5 років віку, можливе виникнення транспортного податку. Підлягають тільки ті авто, що є у переліку Мінекономіки на відповідний рік, шукаєте за повним співпадінням. Якщо автомобіль наявний у переліку Мінекономіки https://me.gov.ua/vehicles/calculateprice?lang=uk-UA, транспортний податок сплачується з місяця, в якому набуто право власності. Воно визначається за датою видачі техпаспорта на ім’я нового власника — вашої компанії. Отже, якби ваш автомобіль був у переліку на відповідний рік, протягом 30 днів з дня набуття права власності слід було б подати декларацію з позначкою "починаючи з…" та розрахувати податок до кінця року. На наступний рік декларація подається до 20 лютого (якщо підлягатиме і в наступному році). Податок складає 25 тисяч на рік (стаття 267 ПКУ).
Використання автомобіля пов'язане із придбанням та списанням пального. Цей матеріал докладно розглянуто у статті https://7eminar.ua/news/2377-spisannya-paliva-na-pidprijemstvi
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відображення ПДВ у декларації за міжнародною технічною допомогою
Відповідь АІ схвалено експертом
Зарахування квоти працевлаштування інвалідів: питання донарахування зарплати
Є відповідь АІ
Можливість розміщення коштів ФОП на ощадному рахунку
Фоп 2,чи кошти які надійшли на р/р від підприємницької діяльності можна класти на ощадний рахунок і отримувати відсотки , розмір % маємо враховувати в ліміт Фопа ? дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Правильний розрахунок лікарняних при кількох відвідуваннях лікаря
Чи достатньо договору для страховки транспортного засобу
Відповідь АІ схвалено експертом
Правильність нарахування зарплати інваліду та податкові нюанси 2024-2026 років
Запитання: 1-е чи правильно нараховувалася зарплата інваліду? Чи потрібно було нараховувати мінімальну зарплату? Якщо…
Облік повернення коштів та повторного відвантаження замовлення клієнту
Списання автомобіля з балансу: документи, проводки та податки
Звіт про визнання вартості матеріальних збитків вказує на те ,що вартість ринкова менша чим вартість відновлювального ремонту. Залишкова вартість автомобіля становить…
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено експертом
Актуалізація даних військовозобов'язаних: що робити далі
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом

