Проблеми з отриманням ВН і ТТН: перевірка через Медок
Вимоги до електронних документів аналогічні паперовим.
Відповідно до частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#Text допускається заповнення первинних документів бухгалтерського обліку як в паперовому, так і в електронному вигляді.
Реквізити первинного документу є: назву документа; дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
До електронних документів встановлюється додаткові вимоги щодо застосування у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (Закон України Про електронні документи та електронний документообіг №851 від 22.05.2003 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/851-15#Text).
Електронний документ, який складено відповідно до вимог чинного законодавства та містить усі необхідні реквізити, має таку ж юридичну силу, як і документ, складений у паперовому вигляді (лист ДФС від 04.01.2017 р. № 30/6/99-99-15-02-02-15 https://tax.gov.ua/baneryi/podatkovi-konsultatsii/konsultatsii-dlya-yuridichnih-osib/print-70975.html).
Для початку застосування електронногообміну документами з контрагентами бажано передбачити в договорі такий вид документообігу, але це не обов'язково, основне досягти згоди з контрагентом.
Законодавство не містить вимоги обов’язкового укладення договору про використання електронних документів з контрагентами, якщо документи підписуються у електронному вигляді. Однак, при використанні електронних документів із контрагентами, краще попередньо у договорі прописати такий варіант документообігу, та порядок ведення. Адже використання електронного підпису допускається у випадках, які визначені законом або ж за письмовою угодою сторін (ч. 3 ст. 207 ЦКУ) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1173
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Запит щодо наказу та заяви на благодійну допомогу 4240
Збільшення окладу: як правильно врахувати нову мінімалку
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом: нові нюанси
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Оподаткування комісій за овердрафт для резидентів Дія Сіті
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …
Новий закон про ліцензії: як обліковувати доходи працівника
Повернення передплати: чи потрібно проводити через ПРРО
Ставка ЄСВ для інваліда з зарплатою нижче мінімалки 2026 року
Підкажіть, будь ласка, яка ставка ЄСВ повинна застосовуватись до інваліда з …

