Заголовок тимчасово відсутній
Порядок оподаткування ДМС прописаний в пп. «в» пп. 164.2.16 ПКУ
Відповідно до пп.«в» пп.164.2.16 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3627 не включається до оподатковуваного доходу фізичної особи сума, сплачена роботодавцем-резидентом за свій рахунок за договорами добровільного медичного страхування в межах 30 % нарахованої заробітної плати такому працівнику.
При цьому, ПКУ містить таке визначення договору добровільного медичного страхування має відповідати визначенню, наведеному в пп.14.1.52-1 ПКУ. А саме, договір добровільного медичного страхування – це договір страхування, який передбачає страхову виплату, що здійснюється закладам охорони здоров’я у разі настання страхового випадку, пов’язаного із хворобою застрахованої особи або нещасним випадком. Такий договір має також передбачати мінімальний строк його дії один рік та повернення страхових платежів виключно страхувальнику при достроковому розірванні договору.
Варіант 1. ДМС не відповідає наведеному визначенню, то маєте однозначно допблаго.
ПДФО за ставкою 18% У зв’язку з тим, що працівник фактично отримує не грошовий дохід, а послугу страхування, базу оподаткування для ПДФО визначаємо з урахуванням натурального коефіцієнта 1,219512 (п.164.5 ПКУ). ВЗ без коефіцієнта, 1,5%.
Варіант 2. ДМС відповідає наведеному визначенню.
Сума внесків, сплачених роботодавцем за ДМС авансом за весь рік (квартал), яка в місяці перерахування перевищує 30% нарахованої заробітної плати працівнику, оподатковується ПДФО та ВЗ https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39191
Якщо сума страхових платежів (страхових внесків) за договорами добровільного медичного страхування працівників, сплачених роботодавцем – резидентом, перевищує вказаний розмір, то дохід у вигляді суми такого перевищення включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків і оподатковується ПДФО на загальних підставах (Лист ДПСУ від 30.06.2022 р. № 6360/6/99-00-24-03-03-06).
Якщо роботодавцем сплачується сума внесків за ДМС, але дохід у вигляді заробітної плати ще не нараховувався таким роботодавцем, то сума таких внесків оподатковується в повному обсязі без урахування положень пп.«в» пп.164.2.16 ПКУ https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39171
У разі, якщо роботодавець перераховував страхові платежі за договором добровільного медичного страхування працівника авансом за весь рік/квартал, то вся сума страхових внесків, сплачених авансом за рік/квартал, включається до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку (працівника) того місяця, в якому здійснюється перерахування таких внесків https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=39191
В 4 ДФ ознака доходу «125» всієї суми ДМС
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом


