Заголовок тимчасово відсутній
Наша думка- підприємство не виконало пряму вимогу ПКУ та не перевірило реєстраційні документи ФОП.
Підприємство може не утримувати податки тільки якщо ця фізична особа є ФОП, в усіх інших випадках- підприємство має виконати свої зобов'язання як податковий агент та утримати та сплатити податки при виплаті доходів фізичній особі.
Згідно з п. 177.8 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4292 під час нарахування (виплати) фізичній особі – підприємцю доходу від здійснення нею підприємницької діяльності, суб’єкт господарювання та/або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) такий дохід, не утримують податок на доходи у джерела виплати, якщо фізичною особою – підприємцем, яка отримує такий дохід, надано копію документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності.
ФОП на загальній системі оподаткування для уникнення подвійного оподаткування повинна надати юридичним особам та фізичним особам – підприємцям, з якими має господарські відносини, копію документа, підтверджуючого державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (витяг або виписку з ЄДР, в яких зазначаються види діяльності). Про це зазначає ДПСУ у своєму Листі https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/489123.html
Щодо ФОП на спрощеній системі оподаткування, то як зазначають податківці в ЗІР, категорія 107.05, документом, що підтверджує факт перебування фізичної особи – підприємця на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності та обрані ним види господарської діяльності, є витяг з реєстру платників єдиного податку, копія якого при необхідності надається юридичним особам та фізичним особам – підприємцям, з якими має господарські відносини такий платник єдиного податку https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=35335
Отже, у разі виплати податковими агентами доходів на користь фізичних осіб (громадян та ФОП) вони зобов'язані контролювати повноту утриманих та сплачених податків з сум виплачених доходів та відображати такі виплати в податковій звітності відповідно до пп. «б» п. 176.2 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4264 Тому підприємство повинно перед сплатою доходу проконтролювати статус фізичні особи, і якщо вона не ФОП, то в день виплаті доходу утримати та перерахувати в бюджет 18% ПДФО, 1,5% ВЗ, а решту виплатити фізособі. Також виплата доходу на користь фізичних осіб відображається в Додатку 4ДФ об'єднаної звітності.
Щодо ЄСВ ситуація є незрозумілою, так як не всі операції є базою оподаткування ЄСВ, потрібно мати більше інформації щодо предмету договору та які саме послуги надавались цією фізичною особою.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом


