Чи виникає у самозайнятої особи, яка самостійно нараховує виплати, пов’язані з тимчасовою втратою працездатності, обов’язок подавати контролюючому органу Розрахунок та декларацію про майновий стан і доходи щодо доходу у вигляді допомоги по тимчасовій непрацездатності?
Самозайнята особа є щодо себе одночасно страхувальником і застрахованою особою, самостійно нараховує виплати, пов’язані з тимчасовою втратою працездатності, отримує фінансування на спеціальний рахунок і як податковий агент, зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, утримувати та сплачувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
У такої особи, як податкового агента щодо доходу у вигляді допомоги по тимчасовій непрацездатності, відповідно до п. 51.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) виникає обов’язок подавати контролюючому органу у строки, встановлені ПКУ для податкового місяця, Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок) затверджено наказом Мінфіну від 13.01.2015 №4.
Згідно із Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведеним у додатку 2 до Порядку, в Розрахунку самозайнята особа відображає нараховану та виплачену суму такого доходу за ознакою «127», а також суми нарахованого та перерахованого податку на доходи фізичних осіб і військового збору
При цьому, не виникає обов’язку подання Податкової декларації про майновий стан і доходи щодо виплат пов’язаних з тимчасовою втратою працездатності.
Джерело: ЗІР, Категорія: 103.25
Читайте більше:
ФОП отримав «свої» лікарняні: хто сплачує ПДФО, військовий збір та ЄСВ
Самозайняті особи: чи можна офіційно наймати понад чотирьох працівників