Залишились лічені дні!
ОтриматиАкційні ціни + подарунки
Тема | Зміни | Практичне значення |
Господарські договори |
Визначення, укладення, зміна та розірвання господарських договорів регулює Цивільний кодекс України (ЦКУ) |
Бізнесу необхідно адаптувати свої господарські договори відповідно до нових норм ЦКУ. Укладення та зміна господарських договорів стануть простішими, однак слід врахувати нові вимоги щодо істотних умов. Докладніше – у матеріалі |
Типові договори |
Введення можливості для сторін договору застосовувати типові умови або примірні договори, з можливістю зміни певних положень (ст. 630 ЦКУ) |
Бізнес має гнучкість у формулюванні умов договорів, але необхідно врахувати можливі обмеження типових умов. Докладніше – у матеріалі |
Трудові договори |
Зміни не впливають на порядок укладення трудових договорів, позаяк його регулює Кодекс законів про працю України (КЗпП). Письмова форма трудового договору залишається обов’язковою в конкретних випадках (ст. 24 КЗпП) |
Щодо нових працівників важливо розуміти, коли трудовий договір має бути укладений письмово, а коли – досить заяви та наказу.
Докладніше – у матеріалі |
Штатний розпис |
Після 28.08.2025 підприємства самостійно вирішують, чи потрібен їм штатний розпис.
На замітку! Для бюджетних установ вимоги щодо штатного розпису зберігаються, адже вони регулюються іншими нормативними актами |
Підприємства можуть залишити штатний розпис або розробити інший документ для організаційної структури.
Докладніше – у матеріалі |
Організаційна структура |
Визначення організаційної структури стане необов’язковим для підприємств, оскільки норма щодо цього зникне після скасування ГКУ |
Підприємства можуть або самостійно створювати організаційну структуру, або обирати інші підходи для регулювання кадрових питань.
Докладніше – у матеріалі |
Головний бухгалтер як посадова особа |
У ст. 99-1 ЦКУ закріплено статус головбуха як посадової особи, що відповідає за збитки підприємства із можливістю притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності |
Підприємствам необхідно враховувати нові обов’язки та відповідальність головного бухгалтера, що підвищує рівень контролю за фінансовою діяльністю та зменшує ризик зловживань.
Докладніше – у матеріалі |
Зміна керівника державного некомерційного підприємства |
У разі зміни керівника державного некомерційного підприємства необхідна ревізія фінансово-господарської діяльності підприємства (ст. 9-4 Закону України від 21.09.2006 №185-V; далі – Закон №185) |
Підприємства мають бути готовими до проведення внутрішніх перевірок при зміні керівництва з метою контролю за використанням державних ресурсів.
Докладніше – у матеріалі |
Подання звітності держпідприємствами |
Державні підприємства, зобов’язані складати та затверджувати фінансові плани, оприлюднювати звітність і пройти обов’язковий аудит (ст. 9-6 Закону №185) |
Юридичні особи, де державна частка у статутному капіталі перевищує 50% або дає державі вирішальний вплив на діяльність, протягом перехідного періоду зобов’язані складати річний фінансовий план з поквартальною розбивкою, який затверджується наглядовою радою та подається відповідним органам. Крім того, підприємства повинні оприлюднювати річну фінансову звітність, звіти наглядової ради та керівника, перелік афілійованих осіб, а також аудиторські висновки за останні три роки |
Приватні підприємства |
З 28.08.2025 не можна створювати нові приватні підприємства (ПП). Після цієї дати діяльність ПП регулюють нові норми, зокрема Закон України від 09.01.2025 №4196-IX (далі – Закон №4196) |
Приватні підприємства, які вже існують, мають привести свої статути у відповідність до нових норм та здійснити перетворення на ТОВ до 28.08.2028. У разі невиконання вимоги про перетворення, після 28.08.2028 ПП буде діяти за правилами ТОВ. Податкові органи автоматично отримають інформацію про реорганізацію з ЄДР. Підприємства не повинні звільняти працівників, якщо не змінюється організація виробництва чи праці. Немає потреби переоформляти ліцензії та дозвільні документи, якщо вони відповідають вимогам для ТОВ. Кредитори можуть заявляти свої вимоги до ПП протягом 2–6 місяців з моменту прийняття рішення про перетворення.
Докладніше – у матеріалах: |
Реорганізація державних та комунальних підприємств |
Державні та комунальні підприємства мають бути перетворені на ТОВ чи АТ |
Майно у разі реорганізації передають до статутного капіталу без оцінки. Процес реорганізації включає інвентаризацію майна, розрахунки з кредиторами та коригування статутних документів. Ліцензії та права на землю, що належали старим підприємствам, зберігаються за правонаступниками.
Докладніше – у матеріалі |
Право господарського відання та оперативного управління |
Поступово скасовується право господарського відання та оперативного управління майном (ст. 11, 12 Закону №4196). Вводиться узуфрукт державного чи комунального майна |
Нові механізми можуть ускладнити доступ підприємств до певних активів та змінити взаємини з державою у питанні використання ресурсів
Докладніше – у матеріалі |
Перехідний період |
Перехідний період триває три роки (до 28.08.2028) |
Підприємствам потрібно буде впродовж трьох років адаптувати свої організаційно-правові форми та структуру, що потребує часу та ресурсів для ефективного виконання переходу.
Докладніше – у матеріалі |
Залишились лічені дні!
Отримати