Списання зламаного тренажера: чи потрібно нараховувати ПДВ
Згідно до абзацу другого п. 189.9 ПКУ ПДВ не нараховується, якщо виробничі або невиробничі ОЗ ліквідуються в випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі їх викрадення, що підтверджується відповідно до законодавства, або коли платник податку подає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення вказаних ОЗ в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Тобто, щоб не нараховувати ПДВ, має бути наявна підстава для ліквідації об’єкта ОЗ та відповідне документальне оформлення.
Податківці рекомендують для визначення непридатності ОЗ до використання, неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо) створювати на підприємстві постійно діючу комісію відповідно до п. 41–43 Методичних рекомендацій № 561 (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0561201-03#Text), Узагальнююча податкова консультація № 673, далі УПК № 673 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0673201-18#n34).
Комісія створюється на підставі наказу керівника підприємства. За результатами огляду об'єктів ОЗ, що підлягають списанню, комісія складає протокол, у якому вказує всю потрібну інформацію для списання об’єкта ОЗ . На підставі протоколу наказом по підприємству об’єкт ОЗ виводиться з експлуатації.
У разі списання об’єкта ОЗ, потрібно скласти документ про знищення, розібрання або перетворення виробничих або невиробничих ОЗ в інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням. Таким документом є акт списання ОЗ (УПК № 673). Його можна скласти на основі акта типової форми № ОЗ-3, затвердженої наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352 (на сьогодні втратив чинність), або за довільною формою, за умови наявності інформації, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та всіх реквізитів первинного документа
Також в УПК № 673 податківці кажутьщо ПКУ не визначено механізму подання платником податку контролюючому органу документів про знищення, розібрання або перетворення основних виробничих або невиробничих засобів. У зв'язку із цим платник податку може подати такі документи (копії документів) контролюючому органу у загальновстановленому порядку за власною ініціативою або на запит контролюючого органу
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи може ФОП перевести кошти на рахунок Wise
Чи потрібно подавати Додаток 4 для призовника на обліку
Чи має право ФОП 2-ї групи надавати послуги ОСББ
Чи може ТОВ на ЄП надавати послуги охорони ОСМД
Чи можна врахувати податковий кредит для сплати боргу по ПДВ
Чи потрібен ПРРО для ФОП в інтернет-торгівлі на єдиному податку
Звільнення працівника на лікарняному: нюанси нарахування зарплати та ЄСВ
Уточнююча декларація: включення ВМД із зміною дати операції
26.11.2025 була зареєстрована ВМД на нас, але як не …

