Наслідки по ПДВ після анулювання ВМД і пошкодження товару
07.10.2025р. оформлено ВМД і по ній зареєстровано ПН за ставкою 0%.
09.10.2025р.- ракетна атака на порт, товар пошкоджено.
18.11.2025р.-анульовано ВМД аркушом коригування.
Зг. контракту право власності переходить у нас на складі.
1) Які наслідки тут у нас (продавця) по ПДВ?
2) Що робити із тією зареєстрованою ПН за 07.10.25р.?
Дякую.
Щодо ПН від 07.10.25 р. – вважаємо, що при наявності аркуша коригування від 18.11.25 р. слід скласти РК датою від 18.11.25 р.з кодом 103 «повернення товару або авансових платежів».
Строк реєстрації такого РК – не пізніше 18.12.25 . (п.89 підр.2 розд.ХХ ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n8035 ).
В декларації з ПДВ відображається в рядку 7.1.1.
Щодо наслідків з ПДВ - вважаємо, що не потрібно коригувати ПДВ.
Згідно з п.32.-1 підр.2 розд.ХХ ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8035 ), «тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником податку в неоподатковуваних податком на додану вартість операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари:
придбані в оподатковуваних податком на додану вартість операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану». Тобто не потрібно нараховувати компенсуючий ПДВ згідно з п.п.198.5. «г» ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4931 ).
Звісно у Вашому випадку потрібна наявність підтверджувальних документів: сертифікату про форс – мажорні обставини, наказу по підприємству про списання знищеного товару та також акти списання (в т.ч. і матеріалів, сировини, тощо, якщо це продукція власного виробництва).
Є відповідне роз’яснення ДПС України :
«відповідно до п. 32 прим. 1 підрозд. 2 розд. XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не вважаються використаними платником ПДВ в неоподатковуваних ПДВ операціях або операціях, що не є господарською діяльністю платника податку, товари, придбані в оподатковуваних ПДВ операціях, знищені (втрачені) внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану.
До наведених у п. 32 прим. 1 підрозд. 2 розд. XX ПКУ операцій норми п. 198.5 ст. 198 розд. V ПКУ не застосовуються.
Згідно з частиною першою ст. 14 прим. 1 Закону України від 2 грудня 1997 року № 671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб’єкта господарської діяльності за собівартістю.
Отже, підтвердження знищення (втрати) товарів платника внаслідок настання дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану повинно здійснюватися на підставі відповідних первинних документів та за наявності сертифіката про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили)» (категорія ЗІР 101.15 відповідь на питання «Яким чином документально підтвердити знищення (втрати) товарів внаслідок дії обставин непереборної сили у період дії воєнного, надзвичайного стану?», посилання на повний текст: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=41801 ).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Облік лікарняних у звітності: листопад чи грудень
Виправлення помилки в нарахуванні заробітної плати співробітника
Яка ставка ПДВ застосовується до стоматологічних послуг в Україні
Вибір причини реєстрації платником ПДВ для ФОП 2 групи
Проблеми з ПДВ через неправильну реєстрацію постачальником у ЄРПН
Порядок оплати готівкою з каси ПРРО для ФОП
…
Чи зобов'язані ТОВ та ФОП наймати працівників при старті
Як правильно сформувати уточнюючу декларацію з ПДВ
Штраф за невчасну сплату ПДВ: можливі причини та помилки
Зберігання чеків службової видачі для ФОП: вимоги та нюанси
У ФОП 2 групи в магазині в кінці дня роблять …
Терміни подання заяви ФОП для переходу на четверту групу ЄП
Штрафи за невідповідність готівки даним ПРРО для ФОП
У ФОП 2 група ЄП в магазині проводилась фактична перевірка …

