Що робити зі спецодягом після звільнення працівника та зносу
Якщо подальше використання виключене, такий спецодяг втрачає господарську цінність для підприємства. У цьому разі його доцільно списати як непридатний.
Для цього створюється комісія, яка проводить огляд і складає акт списання з відповідним обґрунтуванням (наприклад, санітарна непридатність). Залишкову вартість відносять до витрат підприємства.
Якщо звільнений працівник має бажання, йому можна запропонувати викупити спецодяг.
Для цього потрібна заява працівника, наказ керівника і оформлення документів на відпуск. Оплата можлива через касу чи шляхом утримання із зарплати (за згодою). Такий продаж є операцією постачання, що підлягає ПДВ — не нижче залишкової вартості згідно з п. 188.1 ПКУ. Примушувати придбати одяг неможливо, стягнення вартості спецодягу з працівника є неправомірним, якщо він повернув його у визначеному порядку., тбто це тільки добровільно.
Якщо спецодяг точно не буде використано, зберігати його недоцільно: це створює фіктивну активність у бухгалтерському обліку та витрати на утримання.
Законодавчі вимоги прямо не регламентують порядок дій у подібних випадках. Проте, керуючись Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 9 та Інструкцією № 291 (Наказ Мінфіну від 30.11.1999 № 291), підприємство має право списувати активи, що втратили корисність або не можуть бути використані в господарській діяльності. Якщо спецодаяг обліковувася як МШП або МНМА, наслідки з ПДВ відсуні. Якщо ж він обліковувася як ОЗ, не нараховувати ПДВ можна тільки за умови оформлення акту списання, де чітко вказано про висновок комісії непридатність об’єкту до подальшого використання. Інакше, нараховується ПДВ на залишкову вартість ОЗ як об’єкта, що був ліквідований за самостійним рішенням платника податку (п. 189.9 ПК)
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Внесення запису про зміну прізвища в трудову книжку робітниці
Чи потрібно підвищувати оклади після обнулення індексації зарплати
Чи стосуються КВЕДи 80.10, 80.20 і 80.30 охоронної діяльності
Узагальнення товарів у фіскальному чеку та способи оплати
Алгоритм дій для переходу з ПДВ на ЄП 3 групу
Вибір оптимальної системи оподаткування для манекенниці як ФОП
Як розпочати ведення касової книги для ТОВ з ПРРО
Чи існує посада продавець-касир у сучасних компаніях
Документація для ФОП: сплата без призначення та РРО облік
Сплата ЄСВ за заробітну плату працівника на сумісництві
ПДВ на реалізацію с/г продукції нижче собівартості: нюанси
Чи необхідно підвищувати зарплату відповідно до нової мінімалки
Питання про застосування 7% ПДВ на медичні ваги
ТОВ-платник ПДВ, продаємо різні ваги. Придбали у постачальника медичні …
Розрахунок лікарняних: як визначити зарплату за відпрацьовані дні
Виправлення помилки в декларації з ПДВ: ліміти на дату
В декларації з ПДВ у службовому рядку 19.1 було …

