Послідовність дій комісії для списання застарілої техніки
Списання непрацюючої офісної техніки проводитьс в загальному порядку, визначеному для списання основних засобів. Однак, у випадку з комп'ютерною та офісною техніку є певні нюанси, які необхідно враховувати.
Списання ОЗ проводиться відповідно до Порядку №1314. Списання майна, первісна вартість якого становить менше 50 тис.грн., здійснюється за рішенням керівника суб'єкта господарювання (абз.4 п.5 Порядку №1314 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#n41 ). Для списання непридтного майна наказом керівника установи створюється комісія зі списання. Члени комісії оглядають майно, складають Акт інвентаризації майна, що пропонується для списання, Акт технічного стану майна, Акт на списання, Протокол засідання комісії (п.14 Порядку №1314 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#n89). В документах обов'язково зазначаються причини списання майна та рекомендації щодо подальших дій з ним (утилізація, передаа спеціалізованим підприємствам тощо).
Однак, комп'ютерна/офісна техніка зазвичай містить кольорові та дорогоцінні метали, тому просто списати чи самостійно утилізувати техніку не вийде, адже відповідно до п.25 Порядку №1314 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1314-2007-%D0%BF#n133 вилучені після демонтажу та розбирання майна вузли, деталі, матеріали та агрегати, що містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають реалізації згідно із законодавством. Саме у Відомості про об'єкти державної власності, що пропонуються до списання, міститься інформація щодо вмісту кольорових і дорогоцінних металів у техніці. Тому цей документ не є тотожним Акту і його все ж потрібно скласти.
Що робити установі:
1. Створити комісію для списання (наказом керівника)
2. Комісія проводить оглад майна, складає акт інвентаризації, акт технічного стану, акт списання, Протокол.
3. В Законодавстві немає чіткої вимоги щодо оцінки технічного стану майна та демонтажу спеціалізованим підприємством, тому установа може зробити це власними силами. Отже, установа проводить демонтаж техніки, здійснює вилучення агрегатів і вузлів, що придатні до використання, вилучення кольорових та дорогоцінних металів.
4. Якщо такої можливості немає, установа укладає Договір зі спеціалізованим підприємством (обов'язково лізензованим), яке проводить оцінку технічного стану майна, підтверджує недоцільність ремонту. Відповідні Акти та висновки надаються установі.. Спеціалізоване підприємство визначає вміст кольорових та дорогоцінних металів, проводить демонтаж техніки та вилучення металів.
5. Установа може утилізувати техніку самостійно або передати для утилізації спеціалізованому підприємству. Вилучені дорогоцінні метали передаються в порядку реалізації спеціалізованому підприємству. Кошти від реалізації металів зараховуються на спеціальний реєстраційний рахунок установи за КЕКД 25010400.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
🎂 Святкуємо 7EMINAR DAY разом!
Даруємо найвигідніші ціни року та сюрпризи — лише раз на рік, не пропустіть!
Найвигідніші ціниВідповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бухгалтерські проводки для благодійного ремонту складу після війни
Запит щодо наказу та заяви на благодійну допомогу 4240
Виплата лікарняних у січні: наслідки та можливі порушення
Ситуація з лікарняними: терміни, заборгованість та фінансовий баланс
29.12.25 буде видано наказ про призначення виплати лікарняних …
Збільшення окладу: як правильно врахувати нову мінімалку
Роз’яснення щодо документації для кур'єрських доставок Нової пошти
Перехід на загальну систему: оформлення договорів та документів
Помилка у заповненні уточненої декларації з податку на прибуток
Звільнення з основної роботи: чи потрібно повідомляти про сумісництво
Виправлення помилок у декларації ФОП перед закриттям діяльності
Чи може стартап перейти на податок на виведений капітал
Право на соціальну відпустку при звільненні: важливі нюанси та документи
Розрахунок ЄСВ для працівника за сумісництвом: нові нюанси
Розрахунок середньої: врахування премій та обмеження суми
Правильне заповнення ПДВ для послуг культурно-масових заходів
Оподаткування комісій за овердрафт для резидентів Дія Сіті
Перехід ФОП на ПДВ: виписка податкових накладних у 2026 році
Оподаткування орендної плати в резидентів Дія сіті: нюанси
Обов'язкові процедури річного перерахунку ПДФО, ВЗ та ЄСВ
Підкажіть, будь ласка, які процедури в кінці року є обов'язковими …

