Чи потрібно складати акти на орендну плату автомобіля
Так, бажано.
Адже у п. 5 р. II НП(С)БО 14 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0487-00#n61 сказано, що належна плата за користування об’єктом операційної оренди визнається витратами згідно з НП(С)БО 16 на прямолінійній основі протягом строку оренди або з урахуванням способу одержання економічних вигод, пов’язаних із використанням об’єкта операційної оренди. Тож формально запис: Дт 23, 91, 92, 93, 949 Кт 685 Вам доречно робити рівномірно (хоча б щокварталу) протягом всього строку оренди (підставою для такого запису податкова хоче бачити саме акт). А вже по факту сплати раз на рік оренди буде запис: Дт 685 Кт 311.
Також зауважимо, що з точки зору цивільного законодавства оренда не є послугою (див. гл. 58 ЦКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n3699). Разом з тим, з точку зору податкового законодавства оренду розцінюють як постачання послуг (див. пп. 14.1.185 ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20251005#n256).
Своєю чергою, варто вказати, що ні цивільне, ні господарське, а тим баче бухгалтерське законодавство не вимагають, аби орендоавець та орендар оформляли та підписували ще якісь папери, окрім договору оренди та акту приймання - передачі об'єкта за таким договором. Пояснити це можна тим, що за загальним правилом, орендар зобов'язаний сплачувати орендну плату, допоки він користується майном (ст. 762 ЦКУ). Про початок і завершення його використання свідчить акт приймання - передачі об'єкта за договором оренди. Тож, дійсно, за великим рахунком, цих двох документів мало б цілком вистачити, аби підтвердити, що договір оренди укладено й виконується.
Утім попри те, що суто із цивільно-правової точки зору актування факту користування у звітному періоді орендованим майном не обов'язкове, на практиці контролери, як правило, воліють бачити й періодично (зазвичайно щомісячно) оформлені акти. Тому ми й вказуємо, що оформляти акти Вам доцільно теж щомісячно. Адже без них є ризик того, що податківці можуть не визнати Вам "орендні" витрати. Мовляв немає первинного документа, який підтверджую цю госпоперацію (тобто щодо відображення витрат).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Наслідки зменшення робочих для броньованих працівників на ФГ
Відмова у виплаті декретних: чи правомірні дії органів
Облік гарантійного платежу за орендою: рахунки та дисконтування
Облік кредитів та нарахування відсотків: питання бухгалтерського обліку
Виправлення записів у трудовій книжці: відсутність назви підприємства
Терміни поставки товару та валютний нагляд при ЗЕД операціях
Остаточний розрахунок при звільненні після відпустки: коли
Як виправити помилкове нарахування зарплати працівнику на лікарняному
Введення в експлуатацію авто при фінлізингу та розстрочці платежів
Включення відпускних днів у розрахунок лікарняних та зарплати
Дії після виклику працівника до ТЦК: порядок дій
Перехід директора на неповний робочий день: документи та процедура
Облік генератора та дизельного пального: дозволи і податки
Облік витрат на захисну споруду для генератора підприємства
Розрахунок відпускних з урахуванням лікарняного: нюанси процесу
розрахунковий період для розрахунку відпускних …


Коментарів ще немає