Витрати на оренду приміщення до початку діяльності підприємства
1. куди списувати витрати на оренду приміщення?
2.чи можна використовувати 949 рах поки немає діяльності?
Дякую.
Оренду офісного приміщення можна обліковувати через на 92-й рахунок незалежно від початку діяльності.
На нашу думку, витрати на оренду офісного приміщення можна обліковувати на рахунку 92 "Адміністративні витрати" незалежно від того, чи фактично вже розпочалася господарська діяльність підприємства. Офіс - це адміністративна одиниця, яка функціонує незалежно від виробничого процесу.
Щодо витрат на ремонт виробничого приміщення, порядок обліку залежить від характеру ремонту і власності об'єкта:
Поточний ремонт (незалежно від того, власне чи орендоване приміщення) - якщо роботи не покращують об’єкт, а лише підтримують його у робочому стані, витрати можна списати на рахунок 949 "Інші витрати операційної діяльності", особливо якщо господарська діяльність ще не ведеться.
Капітальний ремонт / поліпшення:
Якщо приміщення орендоване, витрати капіталізуються: спочатку на рахунок 153, потім створюється окремий об’єкт на рахунку 117 "Інші необоротні матеріальні активи" - об’єкт поліпшення орендованого майна.
Якщо приміщення є власністю підприємства, то капітальні витрати також акумулюються на рахунку 15 "Капітальні інвестиції", а потім збільшують первісну вартість об’єкта основних засобів - відповідно на рахунку 10 "Основні засоби".
Такий поділ забезпечує коректне формування активів, достовірність фінансової звітності та відповідає нормам НП(С)БО 7 «Основні засоби» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o4 та НП(С)БО 14 «Оренда» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0487-00#n16.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Нарахування ЄСВ на лікарняний: вся сума чи частина
Оподаткування ПДВ для послуг, наданих за кордоном в Україні
Наслідки відсутності підписаної видаткової накладної для підприємства
Можливості виправлення помилок у рахунках Д3 та УТ
Код УКТ ЗЕД та ставка ПДВ для виробництва окопних свічок
Чи може ТОВ отримувати оплату без ПДВ: роз’яснення ситуацій
Виплата зарплати померлому працівнику: дії бухгалтера через три роки
Помилка у звіті з ЄСВ: правильно подати уточнюючу Д1
У звіті з ЄСВ за 09/2025р у Д 1 …


Коментарів ще немає