Вимоги до інвойсів та актів для нерезидентів в ЗЕД
Щодо інвойсу як первинного документу
Українське законодавство не містить вимог до оформлення такого документу як інвойс.
Тому, якщо він Вами буде розглядатися, зокрема, як первинний документ для відображення операції в бухобліку, то він має відповідати вимогам ст. 9 Закоу про бухоблік № 996 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155):
"2. Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити:
назву документа (форми);
дату складання;
назву підприємства, від імені якого складено документ;
зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
...Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг."
МФУ лист від 16.02.2017 р. N 31-11410-06-5/4339:
«Оформлений належним чином рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.
Документами, що підтверджують оплату, можуть бути платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо.
Рахунок-фактура може бути складений у паперовій або в електронній формі та повинен мати реквізити, які дають можливість ідентифікувати господарську операцію та її учасників, зокрема: назву підприємства, від імені якого складено рахунок-фактуру; назву контрагента; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь в оформленні рахунку-фактури»
Лист МФУ від 24.03.2023 р. N 41010-06-5/7983:
«…для цілей бухгалтерського обліку оформлений з дотримання вимог законодавства рахунок-фактура (інвойс) може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів, робіт (послуг) без складання акта приймання-передачі, з урахуванням вимог цивільного та господарського законодавства щодо питань, пов'язаних із виконанням договірних зобов'язань, а також належним чином оформлених договорів тільки у разі оплати такого рахунку-фактури (інвойсу), що підтверджується відповідними документами (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунку, квитанція до прибуткового касового ордера тощо).»
Отже, якщо Ви оплачуєте цей інвойс (фактично підтверджуєте цим, що послуги прийнятті Вами), то він і буде підставою для проводки в бухобілку
Щодо перекладу інвойсу
Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку № 88 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0168-95#Text) вказує на наступне:"
1.4. Усі первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, бухгалтерська та інша звітність повинні складатись українською мовою.Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований аутентичний переклад на українську мову."
Отже, маєте зробити переклад на українську мову тексту інвойсу
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Критерії для бронювання працівників на військовий облік підприємств
Звітність ФОП 3 групи при продажу нерухомості і автомобілів
Проблема відсутності реквізитів еквайрингу у фіскальному чеку
Як правильно заповнити декларацію при нерівномірному доході
Лікарняні у звіті: чи правильно відображено ознаку доходу
Терміни повернення фінансової допомоги без ризику дисконтування
Запит на зразок заповнення документації з заробітної плати
Електронний підпис або печатка: що обирати для ПДВ
ФГ-юрособа платник 4 групи ЄП.
У своїй …
Допомога у створенні положення про касу комунального підприємства
Правильне оформлення рахунку покупця та податкової накладної на ПДВ
Зміна дат виплати авансу та зарплати в грудні можливість
Виплата заробітної плати по графіку: аванс 21 числа та зарплата …
Порядок відображення лікарняного в звіті ЄСВ за місяцями
Співробітник підпрємства знаходиться на лікарняному декілька місяців.У нього бумажний …
Які документи потрібні для застосування ставки ЄСВ 8.81%
Стягнення заборгованості з зарплати: відображення у формі 4ДФ
Бронювання працівників на 45 днів: умови та процедура розшуку
Чи можливо виплатити зарплату та податки на звільнення
Зорієнтуйте, будь ласка, чи зможу я 31.12.25 року …

