Облік витрат на офіс та ремонт для мікропідприємства: поради
Приміщення — це в будь-якому разі основний засіб, бо відповідає цьому визначенню за НП(С)БО 7 та і в податковому обліку його вартість перевищує податкову межу для визнання активу основним засобом (20 тис. грн), ст. 14.1.138 ПКУ.
Витрати на купівлю ОЗ не включаються у витрати періоду, вони капіталізуються та поступово списуються шляхом амортизації (НП(С)БО 7). Якщо ОЗ використовується в господарській діяльності (а це так, оскільки офіс — це місце роботи адміністративного персоналу підприємства), то податковий кредит включається за зареєстрованою податковою накладною постачальника в повному обсязі, починаючи з місяця, в якому зареєстровано таку ПН, та не пізніше 365 днів.
Проведення:
Дт 152 Кт 631, Дт 6442 Кт 631, Дт 6412 Кт 6442.
Введення об’єкта в експлуатацію здійснюється актом комісії, форма акта може бути власна або подібна до форми ОЗ-1:
Дт 103 Кт 152.
Нарахування амортизації:
Дт 92 Кт 131.
При цьому термін корисного використання підприємство встановлює згідно з терміном очікуваних економічних вигід. У податковому обліку термін експлуатації групи 3 складає 20 років, але це має значення лише для підприємств, які коригують різниці, тож у вашому випадку ви можете встановити менший термін і це не призведе до податкових наслідків, якщо, звісно, підприємство в майбутньому не перейде у категорію високодохідників, що коригують різниці.
Щодо косметичного ремонту. Якщо він робиться вже після введення в експлуатацію, то може розглядатися як поточні витрати періоду або як поліпшення об’єкта. Критерієм є очікування майбутніх економічних вигід. У разі поліпшення витрати також капіталізуються та після завершення ремонту додаються до первісної вартості об’єкта, і амортизація з наступного місяця починає нараховуватися вже з більшої суми. Так само, якщо ремонт здійснюється до введення в експлуатацію, він є витратою, що доводить основний засіб до стану, в якому його можна використовувати. У такому разі ця накопичена витрата долучається до первісної вартості (тобто всі витрати потрапляють на Дт 152, де вже «сидить» цей основний засіб, а потім усе разом вводиться в експлуатацію). Амортизація починає нараховуватися з місяця, наступного за місяцем введення в експлуатацію.
Отже, варіанти проведень:
Дт 92 Кт 20, 22, 631, 661, 651 — якщо це поточний ремонт;
Дт 1521 Кт 20, 22, 631, 661, 651; Дт 104 Кт 1521 — якщо це доведення до придатного стану ще перед введенням в експлуатацію;
Дт 1522 Кт 20, 22, 631, 661, 651; Дт 104 Кт 1522 — якщо це поліпшення (тобто після введення в експлуатацію).
Оскільки підприємство не коригує різниць, то витрати на амортизацію та витрати з поточного ремонту (якщо його вирішено вважати поточним) включаються у витрати того періоду, в якому вони здійснені, та зменшують фінансовий результат як у бухгалтерському, так і в податковому обліку.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Оформлення ФОП для перевезення пасажирів з України до Молдови
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ

