Права підприємства на ремонт орендованого приміщення та облік матеріалів
Ремонт може бути поточним чи капітальним. Також ремонтні роботи можуть бути кваліфіковані як ремонт або як поліпшення.
Згідно зі ст. 776 ЦКУ, орендар не тільки має право, але й має обов’язок (за загальними умовами договору оренди, якщо в конкретному договорі не встановлено інше) робити поточний ремонт орендованого майна. Він не повинен для цього питати дозволу в орендодавця.
Якщо маємо справу з поточним ремонтом:
Придбання матеріалів: Дт 201 Кт 631, Дт 6442 Кт 631.
Рахунок витрат буде той, на який відноситься використання цього приміщення (той самий, куди списується орендна плата).
Дт 91-94 Кт 20 — списання матеріалів.
Дт 91-94 Кт 631, Дт 6442 Кт 631 — визнання витрат на послуги підрядника.
Такі витрати будуть господарськими, тому податковий кредит, отриманий при купівлі матеріалів та послуг підрядника, залишається у підприємства.
Капітальний ремонт згідно з ЦКУ робить орендодавець, якщо інше не зазначено в договорі. Якщо орендодавець не зробив капітального ремонту, і орендар зробив його за свій рахунок, він має право вимагати компенсацію.
Мова йде про ремонти, які відновлюють якість активу для використання з запланованою метою. Такі ремонти одразу списуються у витрати поточного періоду згідно з П(С)БО 7. Якщо ж внаслідок ремонту очікується збільшення економічних вигід, такий ремонт буде поліпшенням.
Згідно з п. 4 розділу II П(С)БО 14, витрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигід, відображаються як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.
У разі поліпшення:
Придбання матеріалів: Дт 20 Кт 631, Дт 6442 Кт 631.
Списання матеріалів на капінвестиції: Дт 152 Кт 20.
Визнання послуг підрядника: Дт 152 Кт 631, Дт 6442 Кт 631.
Введення в експлуатацію: Дт 117 Кт 152.
Нарахування амортизації: Дт 91-94 Кт 131.
Об’єкт поліпшення належить до групи 9 ОЗ. Термін амортизації у бухобліку визначають відповідно до строку оренди, а в податковому обліку (якщо підприємство коригує різниці) — мінімальний термін для групи 9 становить 12 років.
Якщо орендодавець компенсує поліпшення — на суму компенсації нараховується ПДВ. Якщо не компенсує, і по закінченню оренди приміщення передається з поліпшенням, це вважається наданням безоплатних послуг, і нараховується ПДВ на мінімальну базу, визначену за п. 188.1 ПКУ. Оскільки послуги виконані підрядником (не власного виробництва), мінімальна база дорівнює вартості придбання і послуг, і матеріалів.
Отже, можливі два варіанти обліку:
Поточний ремонт — витрати поточного періоду.
Поліпшення — створення об’єкта основних засобів з амортизацією.
У обох випадках податковий кредит від постачальників матеріалів і послуг визнається та не компенсується, оскільки це господарські витрати, що підтверджено ЦКУ. Вплив на податок на прибуток: витрати на поточний ремонт зменшують фінрезультат і в бухгалтерському, і в податковому обліку без коригувань. Витрати по амортизації у разі поліпшення можуть утворювати податкові різниці згідно зі ст. 138 ПКУ у підприємств, які коригують різниці (високодохідні чи малодохідні-добровольці).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Включення витрат на імпорт у собівартість: необхідність декларування
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…


