Як закрити залишок фінансової допомоги після звільнення директора
Потрібно повідомити фізособу про прощення боргу https://7eminar.ua/news/8030-povidomlennya-pro-proshhennya-borgu-fizicnii-osobi
Продедення Д-т 944 К-т 37
Основна сума боргу (кредиту) фізособи (крім суми основного боргу (кредиту) за іпотечним кредитом в іноземній валюті, забезпеченим іпотекою житлової нерухомості), прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, оподатковується ПДФО як дохід у вигляді додаткового блага, якщо така основна сума боргу (кредиту) перевищує 25 % однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), установленої на 1 січня звітного податкового року (у 2025 році — 2000 грн). Підстава — п.п. «д» п.п. 164.2.17 ПКУ.
Оподатковувана ПДФО основна сума прощеного боргу буде оподатковуватися й ВЗ (п.п. 1.2 п. 161 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ).
якщо кредитор:
варіант 1 — повідомив боржника про прощення оподатковуваного боргу, то боржник за результатами річного декларування самостійно сплачує ПДФО/ВЗ з суми прощеного боргу як з доходу у вигляді додаткового блага;
варіант 2 — не повідомив боржника про прощення оподатковуваного боргу, то нарахувати та сплатити ПДФО/ВЗ з суми прощеного боргу доведеться кредитору. В такому випадку, на нашу думку, має місце виплата доходу в негрошовій формі. Тож на сплату ПДФО/ВЗ є три операційні дні з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Боржник повторно цей дохід не оподатковує.
При цьому незалежно від варіанта розвитку подій, кредитор, який є податковим агентом, зобов’язаний відобразити суму списаного боргу (а якщо повідомлення не відбулося, то й суму зобов’язань з ПДФО та ВЗ) в 4ДФ, що сформований за підсумками звітного періоду (кварталу), у якому такий борг було прощено.
Відображаємо у 4ДФ. У 4ДФ Податкового розрахунку відображаємо з ознакою доходу:
— «189» — прощену (анульовану) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним із процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, яка не оподатковується на підставі п.п. 165.1.55 ПКУ, основну суму боргу, що не перевищує у 2025 році 2000 грн, та проценти, комісії та/або штрафні санкції (пені);
— «126» — додаткове благо, отримане у вигляді основної суми боргу (кредиту) платника податку, прощеного (анульованого) кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності, що перевищує у 2025 році 2000 грн
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відображення ПДВ у декларації за міжнародною технічною допомогою
Є відповідь АІ
Можливість розміщення коштів ФОП на ощадному рахунку
Фоп 2,чи кошти які надійшли на р/р від підприємницької діяльності можна класти на ощадний рахунок і отримувати відсотки , розмір % маємо враховувати в ліміт Фопа ? дякую…
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Правильний розрахунок лікарняних при кількох відвідуваннях лікаря
Чи достатньо договору для страховки транспортного засобу
Облік повернення коштів та повторного відвантаження замовлення клієнту
Списання автомобіля з балансу: документи, проводки та податки
Звіт про визнання вартості матеріальних збитків вказує на те ,що вартість ринкова менша чим вартість відновлювального ремонту. Залишкова вартість автомобіля становить…
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Документи для звільнення ФОП від податків під час мобілізації
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Оподаткування доходів підприємства після переходу на загальну систему
Оплата роялті нерезиденту: документи та облік у базі
Якце зробити в базі і якими документами надходження зробьти.
Чи праильно буде платіжку зробити на 632 , як оплата постачальнику? і потім надходження товарів та послуг…
Відповідь АІ схвалено експертом

