Оформлення передачі пошкоджених тмц перевізнику та бухгалтерський облік
На підставі виставленої претензії Вам слід було зробити запис: Дт 374 Кт 719. А по факту отримання грошей від перевізника запис: Дт 311 Кт 374. Якщо пошкоджені ТМЦ не є для Вас активом, то оприбутковувати його на баланс, на наш погляд, не потрібно. Одночасно з цим, суми, які Вами сплачено постачальнику, можна списати на витрати. Адже вони тут є за визначенням (кошти контрагенту сплачено, а актив не отримано через його пошкодження). Тому можна зробити записи: Дт 949 Кт 631 та Дт 631 Кт 371. Їх можна робити на підставі документів від перевізника про пошкодження ТМЦ. Оформлення передачі пошкоджених товарно-матеріальних цінностей (ТМЦ) перевізнику у випадку їх відшкодування передбачає наступні дії: Акт приймання-передачі пошкоджених ТМЦ Складається двосторонній акт приймання-передачі, який підписується представниками вашого підприємства та перевізника. Акт має містити всі обов'язкові реквізити первинного документа, такі як найменування товарів, їх кількість, вартість, стан пошкоджень, підстави для передачі
Якщо Ви підписали постачальнику накладну про отримання, то в такому разі можна зробити запис: Дт 209 Кт 631 та Дт 631 Кт 371. А вже по факту передачі пошкоджених ТМЦ перевізнику зробіть запис: Дт 949 Кт 209. Єдине в такому разі може виглядати не зовсім коректно те, що на субрахунок 209 буде оприбутковано ТМЦ за купівельною вартістю, хоч він фактично пошкоджений. Тому, краще не ставити їх на баланс. Якщо ТМЦ на балансі то потрібний акт приймання передачі ТМЦ, та Наказ керівника підприємства про списання пошкоджених ТМЦ з балансу в зв'язку з їх передачею перевізнику.
Якщо ви вже отримали податковий кредит на пошкоджений товар, його потрібно скоригувати на підставі РК.
Різниць по таких операціях р. III ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20250121#n2502 не передбачено. Тому в прибутковому обліку їх відображають суто за бухобліковими правилами.
Сума відшкодування збитків не включається до бази оподаткування ПДВ п.188.1 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n4551 ), де серед іншого зазначено, що «до складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних від простроченої суми та інфляційні витрати, відшкодування шкоди…що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов’язань».
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

