Заголовок тимчасово відсутній
В означеному разі мова йде про отримання коштів цільового фінансування.
Згідно з п. 5 Порядком, затвердженим постановою КМУ від 22.08.2023 р. № 893 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/893-2023-%D0%BF#n12 означена компенсація виплачується в розмірі фактичних витрат роботодавця за облаштування робочого місця працевлаштованої особи з інвалідністю, але не вище граничного розміру компенсації, встановленого абз. 2 цього-таки пункту.
Тобто спочатку роботодавець має за власні кошти придбати засоби для облаштування робочого місця працевлаштованої особи з інвалідністю. Їх купівлю в бухобліку, до речі, відображають за загальними правилами (Дт 152 Кт 631, Дт 641 Кт 631 та Дт 10 Кт 152).
Далі роботодовець може подати заяву, зокрема, до Державного центру зайнятості і до неї він має додати, серед іншого, засвідчену копію документа, що підтверджує придбання роботодавцем допоміжного засобу (допоміжних засобів) для облаштування робочого місця працевлаштованої особи з інвалідністю (договір, рахунок-фактура (рахунок, квитанція, накладна тощо).
Після схвалення такої заяви роботодавцю виплачують відповідну компенсацію.
Остання з метою бухобліку буде цільовим фінансування, адже мета її отримання - покриття витрат, яких зазнав роботодавець під час облаштування робочого місця для особи з інвалідністю. Тому її слід відображати із застосуванням субрахунку 482 (див. Інструкцію № 291 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#n568).
Доход від такого цільового фінансування слід визнавати за правилами п. 19 НП(С)БО 15 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0860-99#o34. Там сказано, що цільове фінансування, зокрема, для компенсації витрат (збитків), яких зазнало підприємство визнають дебіторською заборгованістю з одночасним визнанням доходу.
У бухзаписах це показують так: Дт 377 Кт 482 (в момент погодження заяви роботодавця визнано дебіторську заборгованості щодо цільового фінансування), Дт 482 Кт 718 (визнано доход від цільового фінансування - запис роблять одночасно із попереднім) та Дт 311 Кт 377 (отримано відповідну компенсацію - запис роблять у періоді безпосереднього отримання коштів).
Оскільки, як ми вже вказали, в даному разі мова йде про компенсацію підприємству тих витрат, які ним були понесені, то звичайно, що Центр зайнятості має відшкодувати всю таку суму (тобто з урахуванням ПДВ). Тобто, умовно, якщо Ви купили ноутбук за 30 тис грн з ПДВ, то, по ідеї, Ви маєте Центру зайнятості копію документа, які підтверджує таку купівлю і він має відшкодувати Вам ці 30 тис грн.
Нараховувати Вам ПДВ на отримане відшкодування не потрібно. Адже в цьому разі немає факту постачання, а отже не виникає й об'єкт оподаткування.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

