Заголовок тимчасово відсутній
На жаль ні, в переліку КЕКВ 2210 ноутбуки відсутні до придбання. Тож раджу все ж таки перерозподілити дані кошти, зробити перекидку і придбати ноутбуки за КЕКВ 3110.
Дуже раджу ознайомитись з листом ДКСУ від 07.09.2022 №15-12-12/12036 [Щодо застосування КЕКВ при придбанні оргтехніки]
З нього можна зробити висновок, що така категорія, як МНМА (якщо ноут бути коштувати менше вашої граничної вартості віднесення до МНМА) на жалт ми вже придбати не можемо, тому що сам такий критерій прибрано з НП(С)БО 121 і ми тепер при оприбуткування маємо в першу чергу враховувати саме характеристики активу, а не його вартість.
Витяг з листа додаю:
За категорією 2200 “Використання товарів і послуг” здійснюється оплата поточних видатків, оплата послуг, придбання матеріалів і предметів, які не беруться на облік як основні засоби.
Придбання, зокрема, витратних та інших матеріалів до комп’ютерної техніки та оргтехніки (кабельних коробів-кабелеводів, монтажних та комутаційних панелей, розеток, конекторів-з’єднувачів, накопичувачів інформації, картриджів, тонерів тощо) здійснюється за кодом економічної класифікації видатків 2210 “Предмети, матеріали, обладнання та інвентар” (підпункт 2.2.1 пункту 2.2 Інструкції).
За категорією 3100 “Придбання основного капіталу” передбачаються видатки на придбання або створення основних засобів, окремих інших необоротних матеріальних активів, збільшення вартості активів внаслідок поліпшення об’єкта (модернізація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), капітальний ремонт, створення державних запасів і резервів, придбання землі та нематеріальних активів.
Придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки (у тому числі придбання програмного забезпечення, яке передбачене разом з придбанням комп’ютерної техніки) здійснюється за кодом економічної класифікації видатків 3110 “Придбання обладнання і предметів довгострокового користування” (підпункт 3.1.1 пункту 3.1 Інструкції).
Слід зазначити, що згідно з частиною другою статті 56 Кодексу бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України.
Методологічні засади формування в бухгалтерському обліку та розкриття у фінансовій звітності інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи та незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 “Основні засоби”, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 № 1202 (далі – Стандарт 121), та розкриті в Методичних рекомендаціях з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 11 (далі – Методичні рекомендації).
Класифікація основних засобів наведена у пункті 3 розділу II Стандарту 121 та пункті 1 розділу II Методичних рекомендацій, якими, зокрема, визначено, що комп’ютерна техніка і її комплектуючі (комп’ютери, монітори, периферійне і мережеве обладнання комп’ютера, що за вартістю за одиницю чи комплект відноситься до основних засобів) та електронні засоби обробки інформації (електронно-обчислювальні, керуючі та аналогові машини, цифрові обчислювальні машини та пристрої тощо) обліковуються у групі “машини та обладнання” основних засобів.
Разом з тим звертаємо увагу, що наказом Міністерства фінансів України від 20.07.2020 № 432 “Про внесення зміни до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 “Основні засоби” вилучено норму, що встановлює вартісні ознаки для визнання активів основними засобами.
Відповідно до статті 8 Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Підприємство самостійно визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства.
Відповідно до пункту 7 розділу II Методичних рекомендацій щодо облікової політики суб’єктів державного сектору, вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів суб’єкт державного сектору визначає в розпорядчому документі про облікову політику з обґрунтуванням критеріїв щодо визначення таких ознак.
Зважаючи на вищевикладене, код економічної класифікації видатків залежатиме від економічної суті платежу та відображення в бухгалтерському обліку, а не від вартісної ознаки предметів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Штрафи за несвоєчасну подачу податкового розрахунку: деталі та терміни
Питання індексації зарплати: травень 2025 як базовий місяць
Оплата декретних: розрахунок при відпустці по догляду за дитиною
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Нарахування відпустки для працівника з неповним робочим тижнем
Чи потрібно подавати повідомлення в податкову по ЦПХ
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Включати минулий період у розрахунок лікарняного: нюанси
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Відсутність печатки на трудовій книжці: що робити далі
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Чи повинна службова видача відображатись у звіті РРО
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

