Списання зношених МНМА: документи, ПДВ та продажна вартість
Можна списати з балансу. Для списання слід оформити наказ та акт списання, який має скласти комісія, створена на підприємстві.
Для визначення непридатності основних засобів (у т.ч. МНМА), до використання, можливості їх використання іншими підприємствами, організаціями та установами, неефективності або недоцільності їх поліпшення (ремонту, модернізації тощо) та оформлення відповідних первинних документів керівником підприємства створюється комісія (п.42 Методрекомендацій https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0561201-03#n153).
Якщо прийняте рішення списати МНМА, то робите акти на списання (довільна форма) та списуєте ці об`єкти.На сьогодні типові форми по наказу № 352 втратили чинність, тому списання ОЗ/МНМА може бути оформлено документом довільної форми, або актом списання з наказу МФУ від 13.09.2016 № 818 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1336-16#Text).
В бухгалтерському обліку списання МНМА відображається так: Дт 132 Кт 112, оскільки метод амортизації 100%.
Стосовно ПДВ: якщо первісна вартість МНМА менша за 20 000 грн, то вони не є основними засобами у розумінні п. 14.1.138 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n256, а отже, норма п. 189.9 ПКУ щодо умовного постачання при ліквідації на них не поширюється.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.

