Облік безкоштовних зразків продукції для податку на прибуток
На думку податкової, все залежить від того, чи сплачується із вартості таких товарів т.зв. податок на репатріацію.
У категорії 102.12 ЗІР - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42846 податківці наполягали на тому, що у разі, зокрема, надання нерезиденту безоплатних товарів (тобто, коли право власності на такі товари переходить до нерезидента): "фінансовий результат до оподаткування збільшується відповідно до:
п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) на суму такої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) – якщо нерезидент не сплачує податок на доходи нерезидента з джерелом їх походження з України з суми безповоротної (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) фінансової допомоги, відповідно до міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування;
п.п. 140.5.5 прим. 1 п. 140.5 ст. 140 ПКУ на суму 30 відс. вартості безоплатно наданих товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг нерезиденту, зареєстрованому у державі (на території), включеній до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, або нерезиденту, організаційно-правова форма якого включена до переліку затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 прим. 1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ – якщо операції з нерезидентом визнаються неконтрольованими;
п.п. 140.5.5 прим. 1 п. 140.5 ст. 140 ПКУ на всю суму вартості товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг нерезиденту, зареєстрованому у державі (на території), включеній до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ, або нерезиденту, організаційно-правова форма якого включена до переліку затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. 39.2.1.2 прим. 1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 ПКУ у разі якщо немає ділової мети".
Отже, у разі безоплатного надання нерезиденту товарів потенційно виникає необхідність застосування коригувань із:
1) пп. 140.5.5-1 ПКУ - якщо нерезидент, якому надано товари зареєстрований в країні, яку згадано в Переліку № 1045 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1045-2017-%D0%BF#Text, або якщо організаційно-правову форму згадано в Переліку № 480 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/480-2017-%D0%BF#Text. Цю різницю записують до рядка 3.1.7 додатка РІ;
2) пп. 140.5.10 ПКУ - якщо із вартості наданих нерезиденту товарів не утримано т.вз. податок на репатріацію. Цю різницю записують до рядка 3.1.10 додатка РІ. Якщо ж з вартості таких товарів утримується т.вз. податок на репатріацію, то коригування із пп. 140.5.10 ПКУ в такому разі не повинно застосовуватися.
До речі, в пп. 140.5.10 ПКУ сказано не тільки про надану безповоротну фіндопомогу, а й безоплатно надані товари, роботи, послуги. Так, згідно з ним бухфінрезультат до оподаткування слід збільшувати "на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку...". Тож під цю норму потенційно потрапляє безоплатне надання як грошей, так і активів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.

