Заголовок тимчасово відсутній
Які мають бути документи для створення нематеріального активу?
У нас є наказ на створення, створення робочої групи в ньому ж, акти від гіг-спеціалістів (в них не розписана деталізація) , але є тех завдання
Чи достатньо цього? Достатньо такого оформлення?
При створенні НМА потрібно керуватися нормами НП(с)БО 8 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99#o45 та Методрекомендацій № 1327 https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1327201-09#n30 .
Нематеріальний актив, отриманий в результаті розробки, слід відображати в балансі за умов, якщо підприємство має (п.7 НП(с)БО 8 :
- намір, технічну можливість та ресурси для доведення нематеріального активу до стану, у якому він придатний для реалізації або використання;
- можливість отримання майбутніх економічних вигод від реалізації або використання нематеріального активу;
- інформацію для достовірного визначення витрат, пов'язаних з розробкою нематеріального активу.
Якщо нематеріальний актив не відповідає вказаним критеріям визнання, то витрати, пов'язані з його придбанням чи створенням, визнаються витратами того звітного періоду, протягом якого вони були здійснені без визнання таких витрат у майбутньому нематеріальним активом.
Первісна вартість нематеріального активу, створеного підприємством, включає :
- прямі витрати на оплату праці,
- прямі матеріальні витрати,
- інші витрати, безпосередньо пов'язані із створенням цього нематеріального активу та приведенням його до стану придатності для використання за призначенням (оплата реєстрації юридичного права, амортизація патентів, збір за подання заявки про реєстрацію об'єкта права інтелектуальної власності, збір за публікацію відомостей про видачу свідоцтва, патенту, сплата державного мита за видачу свідоцтва, ліцензій тощо).
Відповідно первинні документи про витрати на об'єкт нематеріальних активів, отриманий в результаті розробки, мають містити інформацію про зміст витрат (виконання робіт з розробки нематеріального активу, витрачання матеріальних цінностей на розробку об'єкта тощо), кількісні і вартісні показники таких витрат, підписи уповноважених посадових осіб.
Вартість понесених витрат будуть підтверджувати акти виконаних робіт на створення НМА, але в них слід зазначити зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру госпоперації. Як правило, докладний обсяг виконаних робіт зазначається в окремих звітах від розробників.
На нашу думку, до наказу на створення НМА, актів гіг-спеціалістів, технічного завдання, потрібно додати звіт про виконання технічного завдання, у калькуляції чи розрахунку зафіксувати витрати пов’язані з розробкою.
Типові форми первинного обліку об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів затверджені Наказом МФУ № 732 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1580-04#o5 .
Мінцифри затвердило новий Порядок оформлення та бухобліку господарських операцій із нематеріальними активами, розробленими або отриманими підприємствами у сфері його управління. Документ деталізує процедури створення, адміністрування, модернізації, обліку та безоплатної передачі нематеріальних активів, таких як комп’ютерні програми, бази даних, вебсайти.
Більше інформації https://7eminar.ua/news/7292-mincifri-vstanovlyuje-novi-pravila-obliku-nematerialnix-aktiviv .
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи потрібно донараховувати ПДВ при продажу енергообладнання
Штрафи за несвоєчасну подачу податкового розрахунку: деталі та терміни
Питання індексації зарплати: травень 2025 як базовий місяць
Оплата декретних: розрахунок при відпустці по догляду за дитиною
Чи потрібно фіскалізувати готівку для ФОП з 2026 року
Нарахування відпустки для працівника з неповним робочим тижнем
Чи потрібно подавати повідомлення в податкову по ЦПХ
Чи потрібна заява ФОП-пенсіонеру щодо сплати ЄСВ
Оподаткування ПДВ послуг перевезення вантажу для нерезидента в Україні
Включати минулий період у розрахунок лікарняного: нюанси
Перехід на спрощену систему: можливість після припинення діяльності ФОП
Відображення коригування ПДВ без податкової накладної в декларації
Відсутність печатки на трудовій книжці: що робити далі
Чи потрібен ПРРО для ФОП 2 групи у 2026 році
Чи повинна службова видача відображатись у звіті РРО
Несправджені розрахунки середньоденної зарплати для лікарняного в грудні
В мене не співпадає середньоденна зп для лікарнянного в грудні …

