Заголовок тимчасово відсутній
На нашу думку, навіть якщо у Вас один працівник (директор) Ви можете провести інвентаризацію.
Положення про інвентаризацію активів та зобов`язань № 879 визначає наступне (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14#n58):
"1. Для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб’єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства.
У тих випадках, коли бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства самостійно.
За рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можуть бути включені члени ревізійної комісії господарського товариства.
У разі проведення інвентаризації за судовим рішенням або на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації, посадові особи відповідного органу (за їх згодою) можуть бути присутні при проведенні інвентаризації.
Інвентаризація проводиться повним складом інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та у присутності матеріально відповідальної особи."
Вважаємо, що не буде порушенням Положення № 879, якщо до складу інвентаризаційної комісії буде включений і засновник підприємства.
Документи по інвентаризації оформлюють ті, що передбачені Положенням № 879:
1) наказ про проведення інвентаризації - ивзначається дата інвентаризації, склад інвентаризаційної комісії, тощо
2) інвентаризаційні описи, інвентаризаційні відомості, можна використовувати форми, затверджені наказом МФУ № 572 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0788-15#Text)
3) протокол результатів інвентаризації (форма затверджена наказом МФУ № 572).
4) акти списання нестач та приймальні акти на оприбуткування лишків, виявлених в ході інвентаризації.
Додатково про інвентаризацію див.
https://7eminar.ua/news/2086-inventarizaciya-2024-top-7-pitan-iz-servisu-osobistii-konsultant
https://7eminar.ua/events/4171/9670 (курс "Сучасна бухгалтерія: облік за П(С)БО без помилок і штрафів, практика в BAS", модуль 5)
Щодо створення цілісного майнового комплексу.
Це питання потребує індивідуальної консультації.
Але маємо зазначити, що наразі ЦКУ визначає не "цілісний майновий комплекс", а "єдиний майновий комплекс" - ст. 191 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15?find=1&text=%D1%94%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D0%B9#n1089):
"Стаття 191. Підприємство як єдиний майновий комплекс
1. Підприємство є єдиним майновим комплексом, що використовується для здійснення підприємницької діяльності.
2. До складу підприємства як єдиного майнового комплексу входять усі види майна, призначені для його діяльності, включаючи земельні ділянки, будівлі, споруди, устаткування, інвентар, сировину, продукцію, права вимоги, борги, а також право на торговельну марку або інше позначення та інші права, якщо інше не встановлено договором або законом.
4. Підприємство або його частина можуть бути об'єктом купівлі-продажу, застави, оренди та інших правочинів."
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Коригування ПДВ при поверненні товару під час військового стану
тов, платник пдв, який на період військового стану користується податковою …
Запровадження графіку змінності для нових працівників у ФОП
ФОП узяв до штату 2-х товаришів по роботі: один …

