Заголовок тимчасово відсутній
Оскаржити рішення спочатку в адміністративному порядку із наданням до ДПС необхідних пояснень, до цього звернувишсь із запитом про розкриття публічної інформаціїї та розшифрувати причини присвоєння ризикового статусу, також можливо паралельно подати таблицю даних платника податку, а після отримання відмов по вищеуказаним зверненням, оскаржувати в судовому порядку, при чому одночасно і зупинення податкових накладних і присвоєння статусу ризиковості.
Найбільш неконкретним критерієм визначення підприємства ризиковим є п. 8 таких критеріїв, а саме – наявність у контролюючого органу податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції в поданих для реєстрації ПН/РК.
«8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування».
У сукупності із процитованим вище пунктом 6 Порядку № 1165 пункт 8 Критеріїв ризиковості слід розуміти як такий, що має на увазі лише ті податкові накладні чи розрахунки коригування, які ще не були зареєстровані в ЄРПН. Таке тлумачення ґрунтується і на тексті власне пункту 8, який говорить про «подані на реєстрацію» (тобто, які очікують реєстрації), а не про вже зареєстровані податкові накладні.
Податкове законодавство не надає контролюючому органу повноважень переглядати уже надану ним раніше оцінку успішно зареєстрованих податкових накладних чи розрахунків коригування, відмінити їх реєстрацію та порушити на цій підставі питання про ризиковість платника ПДВ.
До речі, із цього можна зробити іще один важливий висновок про те, що податкова інформація щодо проведених раніше господарських операцій, податкові накладні за якими вже успішно зареєстровані в ЄРПН, не є підставою для застосування пункту 8 вищезазначених Критеріїв ризику.
Запропонований вище підхід застосовується і в судовій практиці.
Досить часто підстави ризиковості платника вказуються досить узагальнено, що позбавляє платника можливості надати аргументовані пояснення податківцям, наприклад, узагальнене посилання на п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019.
Як свідчить судова практика, такий недолік рішення про ризиковість сам по собі вже є підставою для його скасування. Однак оскільки судова процедура є досить тривалою, доцільно все ж таки спробувати подолати ризиковий статус в досудовому порядку (через подання пояснень та скарг податковим органам).
Для цього радимо з’ясувати причину ризиковості, подавши до податкового органу запит на отримання публічної інформації з проханням розшифрувати причини ризикового статусу більш детально.
У разі віднесення платника податку до реєстру ризикових, необхідно діяти поступово на кожному з етапів оскарження (від адміністративного до судового)
дміністративний порядок оскарження рішення.
Порядком №1165 передбачено право платника податку щодо подання в електронному вигляді «Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку» та встановлено приблизний перелік документів, необхідних для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які подаються разом із повідомленням. Платник податку може доповнювати таке повідомлення будь-якою інформацією, яку вважає за потрібне відобразити.
Такі повідомлення мають розглядатися комісією регіонального рівня протягом 7 робочих днів. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення встановленої форми про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, якщо контролюючі органи після розгляду такого повідомлення не приймають рішення про невідповідність платника податків критерія ризикованості, платник податків може направляти додаткові пояснення. Законодавством не визначено обмежень щодо кількості разів подання таких повідомлень.
Також Порядком №1165 передбачена можливість подання платником податку таблиці даних платника ПДВ, в якій зазначаються:
основні види економічної діяльності платника податку відповідно до кодів КВЕД;
коди товарів згідно з УКТЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що постачаються та/або придбаваються/отримуються, ввозяться на митну територію України платником податку.
Така таблиця може подаватися і як попереджувальні заходи для неблокування податковими органами ПН, так і після блокування ПН для прискорення процесу розблокування та попередження повторного блокування. Після подання такої таблиці платником податків, податковий орган приймає рішення щодо врахування або неврахування такої таблиці. У випадку неврахування таблиці, податкові органи мають зазначити підстави. Як показує практика, податкові органи можуть не врахувати таку таблицю навіть після повторного подання через одну й ту саму підставу.
Окрім цього, Державна податкова служба (ДПС) у своїх листах рекомендує використовувати наступний підхід щодо підготовки інформації пояснень під час подання повідомлень:
«звідки» отримано товар послугу (відносини з постачальниками);
«хто» безпосередньо задіяний у господарській діяльності (наявність трудових ресурсів/підрядників);
«де» здійснюється господарська діяльність (наявність виробничих ресурсів/обладнання/приміщень);
«кому» реалізовано товар/послугу (відносини з покупцями).
Якщо в досудовому порядку платник податків та контролюючий орган так і не дійшли до консенсусу, платники податку можуть спробувати в судовому порядку оскаржити наступне:
рішення про віднесення платника податку до ризикових із зобов'язанням виключити з переліку ризикових платників,
рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи наявну судову практику, доцільним є оскаржувати зазначені два рішення одночасно.
Комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, в разі надходження рішення суду, яке набрало законної сили.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Звітність при безоплатному договорі з директором: чи потрібна
Винагорода не нараховувалась і не виплачувалась.
Чи потрібно подавати Об'єднану звітність (інших працівників немає)…
Повернення товару: чи обов'язковий чек на повернення
Чи обов'язково треба робити чек на повернення?
Можна поміняти товар і просто повернути різницю покупцю бо другий товар дешевше першого…
Відповідь АІ схвалено експертом
Правильне оформлення продажу сигарет у РРО для ФОП
Розрахунок премії та відрядження: нюанси обліку робочих днів
Як правильно заповнити книгу доходів для ФОП на Etsy
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи може директор працювати за сумісництвом під час відпустки
Є відповідь АІ
Розшифровка формули округлення середнього значення в таблиці
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи загрожує втрата статусу через затримку сплати податків
Рекомендації щодо нарахування відпускних для постраждалих від ЧАЕС
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено експертом
Звільнення працівників з різними підставами: законні нюанси наказу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом

