Як захиститися від кіберзагроз: поради нотаріусам

Захист даних та пристроїв – критично важливий аспект роботи нотаріусів, адже кіберзлочинці постійно вдосконалюють свої методи атак. Для мінімізації ризиків варто уважно перевіряти електронну кореспонденцію, уникати підозрілих вкладень і посилань, контролювати активність акаунтів і своєчасно реагувати на можливі загрози. У разі підозрілої активності слід негайно звертатися до Нотаріальної палати України та CERT–UA для оперативного реагування та захисту даних

У щоденному обміні електронними повідомленнями легко натрапити на небезпечні: є ризик кіберзагроз, які можуть призвести до зламу та викрадення даних. Нещодавно було зафіксовано нові кібератаки на нотаріусів, що підкреслює актуальність питання кібербезпеки. У зв’язку з цим, спільно з колегами з Держспецзв’язку та ДП «НАІС», ми підготували для вас низку рекомендацій.


Щоб захистити важливі дані в роботі нотаріусів, нагадуємо про необхідність дотримуватися певних правил при роботі з електронною кореспонденцією.


Тож, як захистити свої дані та пристрої від зловмисників? Ось кілька важливих порад:


1. Будьте уважні до всіх без винятку електронних листів


Не відкривайте вкладення і посилання з листів, якщо не впевнені на 100%, що вони безпечні. Перевіряйте мінімум: звертайте увагу на стиль листа, на адресу відправника, чи не викликає вона підозру.

Пам’ятайте, що офіційний домен органів влади України – «gov.ua». У випадку отримання електронного листа, що нібито надісланий державним органом, але має інший домен, рекомендується утриматися від завантаження будь–яких вкладень та переходу за наданими посиланнями.


2. Перевіряйте інформацію (за можливості), про яку йдеться у листах, іншими каналами зв’язку: на офіційних сайтах, телефоном тощо


Адже іноді зловмисники використовують для розсилання шкідливих електронних листів вже скомпрометовані комп’ютери та «зламані» офіційні акаунти.


3. Інформуйте компетентні установи у разі виявлення підозрілої активності (наприклад, зміну паролів без вашої участі, неможливість отримати доступ до своїх акаунтів тощо)


Невідкладно повідомте Нотаріальну палату України та зверніться до Урядової команди реагування на комп’ютерні надзвичайні події України (далі – CERT–UA) для вжиття заходів із реагування. Контакти CERT–UA на офіційному сайті.


Джерело: Мін'юст

Отримуйте щодня свіжі новини та корисні подарунки 🎁👇