Важливі нюанси в контрактах ЗЕД щодо дефектних товарів
Прямої законодавчої вимоги вказувати в контракті на обов'язковість складання акта рекламації немає.
Але такий акт слугує первинним документом, що підтверджує настання гарантійного випадку, та убезпечує від можливих спорів, тому його всерівно бажано складати, навіть якщо це не прописано в договорі.
Письмова вимога, претензія або акт рекламації є основним документом, що фіксує факт звернення покупця та є підставою для початку процедури гарантійного обслуговування. Про це вказано в Законі "Про захист прав споживачів" (ч. 6 ст. 6) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#n73.
Право власності. Потрібно чітко прописати в контракті, що право власності на дефектний товар не переходить до вашого підприємства, а передається вам на відповідальне зберігання для подальшого повернення нерезиденту або така запчастина може бути утилізована, якщо не витребувана нерезидентом.
Це убезпечить вас від необхідності визнавати дохід та нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ при отриманні та передачі нового товару чи запчастини в гарантійних випадках. Наданий на заміну в рамках гарантійних зобов'язань товар, переходить до кінцевого споживача в момент його встановлення, що підтверджується актом виконаних робіт з гарантійного ремонту.
Щодо підпису нерезидента, то ЗЕД-договори можуть укладатися в електронній формі шляхом обміну електронними повідомленнями або виставлення рахунку (інвойсу) за надані послуги/товари. Про це зазначено в ст. 6 Законі "Про зовнішньоекономічну діяльність" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/959-12#n171
Оплачений інвойс може вважатися первинним документом, що підтверджує господарську операцію, навіть без акта приймання-передачі, якщо він містить усі обов'язкові реквізити первинного документа.
Про факт погодження з умовами та визнання факту надання послуг без додаткового акта в разі оплати варто теж зазначити або в самому інвойсі, або в договорі.
Щодо особливостей самого ЗЕД-договору, обов'язкових пунктів з урахуванням норм міжнародного права краще проконсультуватися з юристом в разі необхідності.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.

