Облік господарських операцій ФОП: особливості переходу між системами
Запитання: чи є якісь особливості обліку таких господарчих операцій?
ПДВ: У вашому випадку першою подією було відвантаження товару, яке відбулося у 1-му півріччі, коли ви були платником єдиного податку з ПДВ. Отже, саме на дату відвантаження товару ви були зобов’язані нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ, скласти та зареєструвати податкову накладну і відобразити цю операцію у декларації з ПДВ за відповідний звітний період 1-го півріччя. Отримання оплати у 2-му півріччі вже не впливає на облік ПДВ за цією операцією.
Дохід: Дохід отримано вже на загальній системі оподаткування (Податковий кодекс України, п. 177.2), отже, він включається до типової форми обліку доходів і витрат як дохід для оподаткування — у графу 4.
Водночас, якщо у підприємця є:
первинні документи, що підтверджують понесення витрат (оплата постачальнику відбулася),
документи, які підтверджують зв’язок придбаного товару з отриманим доходом (наприклад, видаткова накладна від постачальника на цей товар),
то навіть якщо витрати були фактично понесені ще під час перебування на єдиному податку, підприємець має право включити їх до витрат у день отримання відповідного доходу — тобто одразу зробити запис у графі 6. Звичайно, це можливо лише за умови, що витрати були оплачені.
Якщо ж оплата постачальнику ще не здійснена, тоді включення у витрати відбувається в момент фактичної сплати. І, безумовно, вигідніше, щоб така оплата відбулася в періоді перебування на загальній системі оподаткування, щоб можна було врахувати ці витрати.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.


Коментарів ще немає