Оподаткування дарування квартири директору: податки та ставки збору
Відповідно до пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ визначено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий таким платником як додаткове благо у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни, а також суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної для такого платника податку. При визначенні бази оподаткування необхідно виходити з оціночної вартості об'єкта нерухомості. Отже, в даному випадку слід провести оцінку нерухомості відповідно до Закону про оцінку майна.
При цьому, якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума ПДФО обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ПКУ (із застосуванням натурального коефіцієнта).
Крім того, об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені у ст. 163 ПКУ, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід (пп. 1.2 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ).
Юридична особа, яка надає фізичній особі подарунок у вигляді нерухомості, виступає податковим агентом такої фізособи, відповідно на юрособу покладається обов’язок нарахування, утримання і сплати ПДФО та військового збору за таку фізособу.
Однак необхідно зважати, що ПДФО та військовий збір повинні сплачуватися за рахунок оподатковуваного доходу — п. 168.1.1 ПКУ. Водночас, у цьому випадку дохід надається у негрошовій формі, відповідно, утримати ПДФО та ВЗ з частини такого доходу не вийде. У такій ситуації можливі два варіанти:
Фізична особа вносить суму ПДФО та ВЗ у касу (або на рахунок) підприємства.
Підприємство сплачує ПДФО та ВЗ за власний кошт, і в такому разі сума сплаченого ПДФО також стає додатковим благом фізичної особи.
ІПК від 02.07.2019 р. № 3039/6/99-99-15-02-02-15/ІПК:
Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб та військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18%, визначену в ст. 167 Кодексу, та ставку військового збору 1,5%, визначену в пп. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу (пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу). Отже, вартість подарунка у вигляді нерухомого майна, отриманого платником податку — фізичною особою від юридичної особи, включається до загального місячного оподатковуваного доходу такого платника як додаткове благо та оподатковується ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5% у джерела виплати з урахуванням вимог п. 164.5 ст. 164 Кодексу. Особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Важливий момент: вартість, з якої обчислюються податки при даруванні нерухомості, визначається як оціночна вартість такого житла. Тобто наведені цифри первісної та балансової (або залишкової — бо залишкова та балансова це одне й те саме) вартості тут не застосовуються. Треба брати саме оціночну вартість, яку визначають при оформленні договору дарування у нотаріуса.
Приклад: припустимо, оціночна вартість житла становить 1 000 000 грн. Тоді ПДФО складе 219 512,19 грн, військовий збір — 50 000 грн. Ці суми перерахує підприємство, але, щоб не обліковувати їх як додаткове благо і не оподатковувати повторно, слід або утримати їх із зарплати (за заявою директора про добровільне утримання), або директор має внести їх на рахунок підприємства як компенсацію.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

