Питання щодо донарахування доходу за імпортом у 2024 році
Завчасно дякую за відповідь !
Вже зрозуміло , що це не контрольовна операція.
але, пункт 140.5.4 стосується не тільки контрльованиїх операцій:
фінрезультат збільшлується : 140.5.4. на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у пункті 140.2 та підпункті 140.5.6 цього пункту, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до статті 39 цього Кодексу), придбаних у
нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку.... (переліку 480)
які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави (території) реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави (території), в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
Вимоги цього підпункту не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої статтею 39 цього Кодексу, але без подання звіту. (абз.шостий)
При цьому, якщо ціна придбання товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг перевищує їх ціну, визначену за принципом "витягнутої руки" відповідно до процедури, встановленої статтею 39 цього Кодексу, коригування фінансового результату до оподаткування здійснюється на розмір різниці між вартістю придбання та вартістю, визначеною виходячи з рівня ціни, визначеної за принципом "витягнутої руки".
У випадку незастосування вимог цього підпункту на підставі абзацу шостого цього підпункту, якщо контролюючий орган не враховує (не визнає) таку операцію за результатами аналізу відповідно до статті 39 цього Кодексу, фінансовий результат до оподаткування збільшується у порядку, передбаченому абзацом першим підпункту 140.5.2-1 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу. При цьому інші коригування, передбачені цим підпунктом, не застосовуються, а сума цього коригування щодо такої операції зменшується на суму коригування, передбаченого абзацом сьомим цього підпункту, якщо платник податку самостійно вже застосував це коригування щодо такої операції.
Що це означає в практичному плані :
у вас є на вибір такі два варіанти дій, та - можливий пербіг подій при обранні другого варіанту:
1. Ви можете нічого додатково не подавати та не обґрунтовувати і просто нарахувати різницю 30 відсотків (тобто збільшити фінрезультат) і далі нічого не робити.
2. Ви можете подати документацію по трансфертному ціноутворенню в скороченому вигляді (без звіту по КО), щоб обґрунтувати принцип витягнутої руки, і у разі якщо ціна за принципом все ж буде нижчою, ніж та, за якою купували — збільшити фінрез не на ті 30%, а лише на різницю між вашою ціною та тою, яка виходить за принципом витягнутої руки. Або, взагалі не збільшувати фінрез, якщо за принципом витягнутої руки ціна вийшла більшою, ніж за операцією.
Якщо обрали (2) - може бути таке:
Якщо ви зробили пункт 2, а податкова не визнала ваше обґрунтування принципу витягнутої руки, то вам доведеться збільшити фінрез на ВСЮ суму операції, і "відкотитися" до 30% (мовляв, я нічого не подавав, давайте забудемо про це) — вже не вийде. Єдине що вийде - це якщо ви подали обгрнутування цін, збільшили фінрез на різницю між вашою ціною та "витягнутої руки", то це збільшення можна буде зарахувати , тобто збільшити фінрез після невизнання податковою вашого розрахунку доведеться тільки на решту суми.
До речі ось відео про ці різниці https://7eminar.ua/events/3219/6379
В цьому відео також є порада Мар'яни Кавин - врятувати від застосування податкової різниці за переліком 480 може довідка від нерезидента про сплату ним корпоративного податку. Яка це має довідка бути, немає затвердженої форми. Який розмір податку має бути сплачений? Немає зафіксовано. Головне, щоб в ній було сказано, що нерезидент сплачує корпоративний податок у тому році, коли було придбання. Тоді він автоматично вже не такий, за яким у вас виникають ріниці, бо - передивіться пункт ПКУ - там умова "входить до переліку , ТА який не є платником корпоративного податку"
Отже, до можливих двох варіантів дій додамо ще й третій - можливо, вам пощастить довести, що цей контрагент взагалі не такий, за яким слід було б застосовувати різницю 140.5.4. Тоді, потрібна тільки довідка, і все .- фінрезультат не збільшуємо, цієї різниці немає
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

