Заголовок тимчасово відсутній
Витрати підприємства повинні бути підтверджені первинними документами.
Частиною 2 ст. 6 Закону про ЗЕД https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/959-12#n171 передбачено, що зовнішньоекономічний договір (контракт) укладається суб'єктом зовнішньоекономічної діяльності або його представником у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України чи законом.
Мінекономіки в листі від 25.05.2017 р. №2402-05/17433-02 повідомляв, що суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності мають право укладати будь-які види зовнішньоекономічних договорів з обов'язковим погодженням предмету, ціни та строку дії договору, самостійно без обмежень здійснювати господарську діяльність, яку не заборонено законом, на власний ризик з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
Покупець (замовник, споживач) повинен отримати підтвердження вчинення електронного правочину у формі електронного документа, квитанції, товарного чи касового чеку, квитка, талона або іншого документа у момент вчинення правочину або у момент виконання продавцем обов'язку передати покупцеві товар (ч. 11 ст. 11 Закону №675 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19#n122 ).
Тож, укладати зовнішньоекономічний договір можна у простій письмовій або в електронній формі, якщо інше не передбачено міжнародним договором України або у разі експорту послуг (крім транспортних) (в т. ч. через мережу Інтернет) – шляхом прийняття публічної пропозиції про угоду (оферти) або шляхом обміну електронними повідомленнями, або в інший спосіб, зокрема, шляхом виставлення рахунку (інвойсу), у т. ч. в електронному вигляді, за надані послуги.
Отже, звіт, надісланий Facebook у вигляді електронного листа з сумами в доларах США, є первинним документом, що підтверджує послуги з розміщення реклами.
Підтвердними документами щодо оплати грошових коштів за розміщення реклами на Facebook може бути виписка з банку, що випустив платіжну картку, з якої списувалися грошові кошти в оплату реклами та квитанція.
Як пояснюють податківці (Лист ДФСУ від 13.06.2018 р. № 2584/6/99-99-15-01-01-15/ІПК) необхідно мати:
- виписку банку, що випустив платіжну карту, з якої списувалися кошти в оплату реклами;
- відповідний документ, квитанцію, товарний чи касовий чек, квиток, талон тощо, наданий постачальником послуг.
З випискою банку, зрозоміло. А ось іншим документов від Фейсбуку на підтвердження наданих протягом певного періоду рекламних послуг підприємство може отримати тільки квитанцію. У ній надається детальна інформація про транзакції, здійснених по аккаунту підприємства в Фейсбуці, яка визначає: витрачені суми на ваш банер, результати проведених заходів.
Знайти таку квитанцію можна, зайшовши в рекламний аккаунт Фейсбуку в розділі “Біллінг”. Також можна скачати квитанцію по окремим списанням грошей або всього списань за рекламу за певний період.
Крім цього, рекомендуємо оформити внутрішні документи для підтвердження понесених витрат:
- наказ керівника про проведення реклами в Фейсбуці, в якому зазначити мету проведення, перелік рекламованих товарів / послуг; призначити відповідального працівника (за створення рекласного аккаунта підприємства, його налаштування та поповнення коштами з використанням КПК);
- документи про проведення реклами в Фейсбуці (наприклад, фотозвіти, скрінпрінти розміщеної в Фейсбуці реклами);
- звіт відповідального працівника про рекламні заходи, складений на підставі роздрукованих квитанцій з Фейсбуку про результати проведених рекламних заходів;
- документи, що підтверджують здійснення витрат і надання підприємству рекламних послуг (авансовий звіт, виписки банку з картрахунку, квитанції про транзакції, а також складений за підсумками звітного періоду таких квитанцій, самоакт з усіма необхідними для первинного документа обов’язковими реквізитами).
У бухгалтерському обліку витрати на просування, в тому числі рекламу на інтернет-майданчиках, належать до витрат на збут і їх списують на 93 рахунок в тому періоді, в якому була така витрата. Якщо оплата була за кілька місяців (авансом), тоді всю суму розподіляють на дебет 39 рахунку, а списують частинами на 93 рахунок в той період, в якому була така витрата.
Якщо оплачували рекламу авансом у валюті, тоді оплату потрібно проводити в гривні за курсом НБУ на дату авансу. А закривати таку оплату потрібно за поточним курсом тією датою, коли отримали акти виконаних робіт. При цьому курсову різницю визначати не потрібно.
Якщо оплачуєте рекламу в валюті за фактом надання послуг, тоді оплату проводите по курсу НБУ датою надання послуг, тобто тією датою, що вказана в акті виконаних робіт. У разі після оплати, виникає курсова різниця і її необхідно визначати на дату оплати та на дату балансу.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Чи сплачує пенсіонер з ФОП 3 групи єдиний соціальний внесок
Есв сплачується фопом 3 група, якщо він пенсіонер 3 групи? Дякую
Чому запит не отримує відповіді вже третій день
Чи зобов'язаний ФОП інвалід 3 групи сплачувати ЄСВ
Чи потрібно прибрати КВЕД при переході на спрощену систему
Виправлення помилок у звіті ЕСВ: які рядки заповнити
Зміни в законодавстві щодо ФОП та охоронної діяльності 2025 року
Чи дозволено здавати в оренду обладнання за КВЕД 77.39
Облік надлишків матеріалів при формуванні основних засобів підприємства
Вплив збільшення статутного фонду на ПДВ у підприємстві
…

