Положення про облікову політику та організацію бухгалтерського обліку закладу охорони здоров'я
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ____________________
(посада керівника)
_____________ № __________
(число, місяць, рік)
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію бухгалтерського обліку
та облікову політику Комунального некомерційного підприємства
«________________»
1. Загальні положення
1.1. Положення про організацію бухгалтерського обліку та облікову політику (далі – Положення) Комунального некомерційного підприємства «_____________» (далі — Підприємство) розроблено відповідно до Закону від 16.07.99 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996), національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку (далі – НП(С)БО), інструкцій та інших нормативних актів, які регулюють порядок ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, з дотриманням вимог, передбачених Статутом Підприємства.
1.2. Метою Положення є визначення єдиних для Підприємства організаційних та методичних підходів до бухгалтерського обліку активів, зобов’язань та власного капіталу, розподілу обов’язків та відповідальності щодо організації та ведення бухгалтерського обліку, формування первинної документації, складання та подання звітності.
2. Організація бухгалтерського обліку
2.1. Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку на Підприємстві створити бухгалтерську службу на чолі з головним бухгалтером. Його права, обов’язки та відповідальність визначаються посадовими інструкціями, розробленими згідно з чинним законодавством та затвердженими керівником (директором) Підприємства. Склад і структура бухгалтерської служби визначаються штатним розписом Підприємства.
2.2. Головний бухгалтер Підприємства:
забезпечує застосування на Підприємстві встановлених єдиних методологічних принципів бухгалтерського обліку під час складання та подання в установлені законодавством строки фінансової звітності;
організовує контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій, що здійснює Підприємство;
бере участь в оформленні матеріалів (документів), пов’язаних із нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів Підприємства;
віддає розпорядження, що стосуються ведення бухгалтерського обліку на Підприємстві, які є обов’язковими для виконання всіма структурними підрозділами і працівниками Підприємства;
перевіряє стан бухгалтерського обліку в підрозділах Підприємства;
наділяється правом другого підпису, який він ставить на первинних документах та регістрах бухгалтерського обліку і відповідних звітах;
несе особисту відповідальність перед керівником.
2.3. За відсутності головного бухгалтера вищезазначені обов’язки та відповідальність (див. пп. 2.2 Положення) покладаються на заступника головного бухгалтера, а в разі його відсутності з поважної причини – на іншого працівника бухгалтерії згідно з окремим письмовим розпорядженням керівника Підприємства.
2.4. Із матеріально відповідальними та підзвітними особами, що придбавають матеріальні цінності, укладаються договори про повну матеріальну відповідальність.
2.5. Бухгалтерський облік на Підприємстві вести із застосуванням комп’ютерної програми______________.
2.6. Бухгалтерська служба обліковує активи та зобов'язання за видами діяльності, зокрема медичні послуги, що оподатковуються ПДВ за ставкою 20%, та медичні послуги, для яких діє пільга з ПДВ.
3. Повноваження з підписання документів
3.1. Право першого підпису на банківських розрахунково-платіжних документах належить директору.
3.2. Головний бухгалтер має право другого підпису.
3.3. У разі відсутності директора, право першого підпису отримує його заступник.
3.4. За відсутності головного бухгалтера, його обов'язки, відповідальність та право підпису покладаються на іншого бухгалтера на підставі письмового розпорядження директора. Директор може делегувати підписання окремих документів іншим посадовим особам.
4. Документообіг
4.1. Для оформлення господарських операцій застосовувати типові та спеціалізовані форми первинної документації, а для цілей аналітичного обліку – самостійно розроблені форми. При цьому первинні документи, створені Підприємством, повинні містити обов’язкові реквізити, передбачені ч. 2 ст. 9 Закону № 996.
4.2. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені в паперовій або електронній формі.
4.3. Якщо первинні документи не мають офіційної форми, Підприємство розробляє та використовує індивідуальні форми до затвердження офіційних форм відповідними органами.
4.4. Для відображення в обліку операцій, за якими відсутні первинні документи на дату балансу, використовується Акт.
4.5. Документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку підприємства організовувати відповідно до наказу Мінфіну від 24.05.95 № 88.
4.6. Складання та подання первинних документів до бухгалтерії забезпечується за графіком документообігу (додаток ___ до Положення).
4.7. Право отримувати та видавати матеріальні цінності мають особи, перелічені у відповідному Додатку.
4.8. Перелік посадових осіб, які наділені правом розпорядчого підпису, наведено в додатку 4 до Положення. Указані в переліку особи несуть відповідальність за достовірність підписаних ними документів, своєчасне їх складання і передання для оброблення в установлені строки.
4.9. У строки, передбачені графіком документообігу, первинні документи та облікові регістри бухгалтерського обліку, виготовлені на паперових носіях інформації, передаються до постійного архіву Підприємства. Строки зберігання таких документів визначено наказом Мін’юсту від 12.04.12 № 578/5, в якому наведено перелік типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів.
4.10. Відповідальність за приймання бухгалтерської документації на тимчасове зберігання до архіву Підприємства, строки зберігання документації в архіві та порядок передання відповідної документації до держархіву покласти на постійно діючу експертну комісію.
5. План рахунків бухгалтерського обліку
5.1. Для відображення активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій бухгалтерській службі на чолі з головним бухгалтером використовувати робочий план рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій Підприємства, наведений у додатку ____ до Положення. У разі необхідності за рішенням головного бухгалтера на Підприємстві можуть вводитися додаткові рахунки другого, третього та четвертого порядків.
5.2. Аналітичний облік руху товарно-матеріальних цінностей організувати: в бухгалтерії – у кількісно-сумарному вимірі; на складах та структурних підрозділах – у кількісному вимірі.
6. Організація інвентаризаційної роботи
6.1. Інвентаризація активів і зобов’язань, під час якої перевіряються їх наявність, документальне підтвердження і стан та здійснюється оцінка, визначається ефективність застосування окремих принципів, методів і процедур бухгалтерського обліку і розробляються пропозиції щодо зміни окремих параметрів облікової політики на наступний звітний період (рік), проводиться перед складанням річної фінансової звітності Підприємства, орієнтовно з 1 жовтня по 31 грудня, в обов’язковому порядку. Точний час і порядок її проведення визначаються керівником Підприємства окремим письмовим наказом (розпорядженням).
6.2. Інвентаризацію ТМЦ проводити щоразу:
- у разі зміни матеріально відповідальної особи;
- установлення фактів нестач готової продукції, товарів, інших матеріальних цінностей, пов’язаних з їх крадіжкою або псуванням;
- реорганізації або ліквідації Підприємства.
6.3. Інвентаризацію каси проводити не рідше одного разу на квартал, раптову інвентаризацію каси – не рідше одного разу на рік.
6.4. Інвентаризацію будівель і споруд здійснювати раз на два роки, біологічних активів тваринництва – двічі на рік.
6.5. У всіх інших випадках об’єкти та періодичність проведення інвентаризації визначаються керівником чи власниками Підприємства на підставі чинного законодавства, а також виходячи із плану-графіка інвентаризації.
6.6. Для проведення інвентаризаційної роботи (річної, планової та позапланової інвентаризацій) затверджується постійно діюча інвентаризаційна комісія у складі голови комісії (заступник директора) та членів (головний бухгалтер, бухгалтер, головна медична сестра, інженер з охорони праці).
6.7. Права, обов’язки та завдання, які покладаються на членів постійно діючої інвентаризаційної комісії, визначаються згідно з Положенням про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженим наказом Мінфіну від 02.09.14 № 879 (далі – Положення № 879).
7. Методична складова облікової політики
7.1. Підприємство веде бухгалтерський облік згідно з Планом рахунків із застосуванням рахунків класу 9 без використання рахунків класу 8.
7.2.Для визначення порога суттєвості прийняти величину:
• 5 % - для активів, зобов’язань і власного капіталу;
• 2 % чистого прибутку (збитку) – для доходів і витрат;
• 10 % відхилення залишкової вартості об’єктів основних засобів і нематеріальних активів від їх справедливої вартості – для проведення переоцінки або зменшення корисності об’єктів основних засобів і нематеріальних активів;
• 10 % різниці між справедливою вартістю об’єктів обміну – для визначення подібних активів;
• 500 грн. – для відображення окремих статей у фінансовій звітності.
7.3. Операційний цикл з надання послуг на Підприємстві встановлено тривалістю в один календарний місяць. Оцінка ступеня завершеності господарських операцій здійснюється шляхом аналізу обсягу виконаних робіт.
7.4. Підприємство самостійно встановлює нормативи щодо витрат пального, природного убутку харчових продуктів, а також норми забезпечення працівників спеціальним, санітарно-гігієнічним одягом, взуттям і засобами індивідуального захисту.
7.5. Одиницею обліку запасів вважається їх найменування. Транспортно-заготівельні витрати обліковуються на окремому субрахунку в складі обліку запасів. У разі вибуття запасів використовується метод середньозваженої собівартості з її щомісячним розрахунком.
7.5. Резерв сумнівних боргів визначається за методом абсолютної суми сумнівної заборгованості.
7.8. Для дисконтування довгострокової дебіторської та кредиторської заборгованості застосовується ставка, що дорівнює середньозваженому показнику вартості кредитів для суб’єктів господарювання згідно зі статистичними даними, оприлюдненими Національним банком України.
7.9. Підприємство формує резерв відпусток, розраховуючи коефіцієнт резервування один раз на рік з урахуванням загальної суми відпусткових зобов’язань.
7.10. Складові калькулювання виробничої собівартості послуг і продукції визначаються окремим додатком, так само як і перелік змінних та постійних загальновиробничих витрат.
7.11. Для розподілу загальновиробничих витрат як базу використовуються прямі витрати на оплату праці. Базовий обсяг нормальної потужності для розподілу постійних загальновиробничих витрат становить ___________ грн.
7.12. Встановити наступний порядок обліку необоротних активів.
7.12.1. Для визнання об’єктів основних засобів, інших необоротних матеріальних та нематеріальних активів, визначення строку корисного використання об’єктів та їх ліквідаційної вартості створити постійно діючу експертну технічну комісію. Склад комісії затверджувати щороку наказом директора Підприємства.
7.12.2. Нарахування амортизації об’єктів основних засобів та нематеріальних активів здійснювати з використанням прямолінійного методу.
7.12.3. Матеріальні активи, строк корисного використання (експлуатації) яких перевищує 1 рік, а вартість менше ніж 20000 грн., включати до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (МНМА).
7.12.4. Нарахування амортизації об’єктів МНМА здійснювати в першому місяці використання об’єктів у розмірі 100 % їх вартості.
7.12.5. Ліквідаційна вартість та строк корисного використання кожного об’єкта основних і нематеріальних активів також визначаються окремо, на підставі відповідного розпорядження керівника.
7.12.6. Зарахування сум дооцінки необоротних активів до складу нерозподіленого прибутку здійснювати 1 раз на рік 31 грудня.
7.13. Відстрочені податкові активи і відстрочені податкові зобов’язання (у тих звітних періодах, коли Підприємство зобов’язане їх застосовувати в бухгалтерському обліку) наводяться в балансі в сумі, що визначається щоквартально на дату проміжної фінансової звітності.
8. Фінансова звітність
8.1. Підприємство подає пакет звітності, передбачений НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Мінфіну від 07.02.13 № 73.
8.2. Звіт про рух грошових коштів складається за прямим методом із застосуванням відповідної форми звіту (форма № 3).
9. Заключні положення
9.1. Внесення змін до даного Положення у зв'язку із зміною законодавства чи вступом у дію нових П(С)БО здійснюється шляхом викладення Положення у новій редакції та затвердження наказом по Підприємству.

Коментарів ще немає