Положення&Правила
19.05.2025

Порядок розгляду скарг, поданих державними службовцями керівнику державної служби

17

_________________________________________________________

(повне найменування установи із зазначенням підпорядкованості)

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ____________________

(посада керівника)

_____________ № __________

(число, місяць, рік)

 

ПОРЯДОК

розгляду скарг, поданих державними службовцями, щодо можливого порушення наданих їм Законом України  від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу

 

1. Загальні положення

1. У цьому Порядку визначено процедуру розгляду скарг державних службовців щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу в _______________.

2. Організацію роботи зі скаргами, поданими державними службовцями, забезпечує служба управління персоналом, яка відповідно до частини другої статті 18 Закону № 889 забезпечує здійснення керівником державної служби своїх повноважень.

 

2. Подання скарги державним службовцем

1. Відповідно до частини першої статті 11 Закону № 889 у разі порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав державний службовець у місячний строк із дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати Голові установи або особі, яка виконує його обов’язки (далі – керівник), скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.

2. Скарга подається у письмовій довільній формі без будь-якого інформування, погодження або візування безпосереднім керівником державного службовця чи іншими посадовими особами.

Якщо особисто подати скаргу не вдалося, така скарга надсилається поштовим відправленням із описом вкладення та повідомленням про вручення або на загальну електронну скриньку установи. У такому разі відлік строку розгляду скарги розпочинається з моменту фактичного отримання її установою.

3. У скарзі, зокрема, рекомендується зазначати:

найменування посади та власне ім’я, прізвище керівника державної служби, якому подається скарга;

інформацію про державного службовця (прізвище, ім’я та по батькові
(за наявності), найменування посади, зворотна адреса);

факти, що призвели до порушення прав державного службовця, встановлених Законом № 889, або створили перешкоди у їх реалізації, інші обставини, що підтверджують викладені факти;

найменування структурного підрозділу установи та/або посади особи, дії (бездіяльність) якого (якої), на думку державного службовця, призвели до порушення наданих Законом № 889 прав або створення перешкод у реалізації таких прав;

за наявності ‒ рішення або копії рішень, які приймалися з цього
(або пов’язаного з ним) питання за зверненнями державного службовця раніше, а також копії інших документів, що можуть свідчити про порушення прав державного службовця;

вимогу про поновлення прав та/або усунення перешкод у їх реалізації.

Якщо державний службовець ставить вимогу про утворення комісії для перевірки викладених фактів, про це також зазначається у скарзі.

4. Реєстрація скарг в установі здійснюється службою діловодства.

 

3. Комісія для перевірки викладених у скарзі державного службовця фактів

1. Відповідно до абзацу другого частини першої статті 11 Закону № 889 державний службовець у скарзі може вимагати від керівника державної служби утворення комісії для перевірки викладених у ній фактів (далі – Комісія).

2. Кількісний та персональний склад Комісії визначає керівник державної служби.

3. Комісія утворюється у складі не менше трьох осіб. Склад Комісії затверджується наказом установи.

4. До складу Комісії включаються працівники, визначені керівником державної служби з числа державних службовців установи (у тому числі представники юридичної служби та служби управління персоналом).

5. Рішення Комісії оформлюється протоколом.

6. Результати перевірки Комісією фактів, зазначених у скарзі, викладаються у висновку Комісії (у довільній формі), з урахуванням якого керівник державної служби приймає рішення за результатами розгляду такої скарги.

7. У висновку Комісії за результатами перевірки викладених у скарзі фактів наводяться відомості, що мають значення для повного й об’єктивного розгляду керівником державної служби скарги, зокрема чи мали місце обставини, що підтверджують наявність чи відсутність факту (фактів) порушення прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації, а також рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

8. У разі встановлення факту або фактів порушення у висновку Комісії зазначається:

наявність порушення певного, з числа передбачених статтею 7 Закону № 889, права (прав) або створення перешкод у їх реалізації із відповідним обґрунтуванням та посиланням на положення відповідних нормативно-правових актів;

рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

9. Висновок підписують усі члени Комісії.

Члени Комісії можуть викласти свою окрему думку, що додається до висновку.

 

4. Розгляд скарги та прийняття рішення керівником державної служби

1. Розгляд скарги здійснюється з урахуванням висновку комісії у разі її утворення.

Для цього Комісія у визначений керівником державної служби строк подає йому висновок (у довільній формі) по суті викладених у скарзі державного службовця фактів.

2. Під час розгляду скарги керівник державної служби аналізує факти та аргументи, наведені в скарзі і доданих до неї документах, а також висновки та пропозиції комісії, створеної для перевірки викладених у ній фактів.

3. Керівник державної служби відповідно дочастини третьоїстатті 11
Закону № 889 зобов’язаний не пізніше 20 календарних днів із дня отримання скарги надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь.

4. Порядок доведення до відома державного службовця інформації або документів встановлено статтею 91 Закону № 889.

5. У разі виявлення порушень прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації керівник державної служби невідкладно вживає всіх заходів щодо поновлення порушених прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.

 

5. Порядок оскарження

У разі неотримання обґрунтованої відповіді на скаргу в установлений частиною третьою статті 11 Закону № 889 строк або незгоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 889 може звернутися з відповідною скаргою до суду.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

17

Коментарі

Коментарів ще немає

Інше
10.10.2025

Графік відпусток на 2026 рік затверджений директором

1

5606

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5831

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

2

5308

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

2

4724

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

2

9144

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4367