Положення про системи навігаційного моніторингу засобами глобальної системи GPS транспортних засобів ТОВ
_________________________________________________________
(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ____________________
(посада керівника підприємства)
_____________ № __________
(число, місяць, рік)
ПОЛОЖЕННЯ
про системи навігаційного моніторингу засобами глобальної системи GPS транспортних засобів ТОВ «___________»
1. Визначення та скорочення основних термінів
1. У цьому Положенні нижченаведені терміни та скорочення вживаються в такому значенні:
1.1. GPS-трекер – приймально-передавальний пристрій автотранспортного засобу, призначений для дистанційного моніторингу за положенням автотранспортного засобу (далі – АТЗ). GPS-трекер розташовується на об’єкті, за яким ведеться спостереження (моніторинг), та визначає місцезнаходження об’єкта за допомогою GPS-приймача. Дані місцезнаходження передаються до системи GPS-моніторингу, або безпосередньо на сервер.
1.2. GPS (Global Positioning System) – система глобального позиціонування, супутникова система навігації, яка забезпечує вимірювання відстані, часу і визначає місце розташування у всесвітній системі координат WGS 84.
1.3. GPRS (General Packet Radio Service) – пакетний радіозв’язок загального користування, надбудова над технологією мобільного зв’язку GSM, що здійснює пакетну передачу даних. GPRS дозволяє користувачеві мережі стільникового зв’язку здійснювати обмін даними з іншими пристроями в мережі GSM і із зовнішніми мережами, в тому числі Інтернет.
1.4. Уповноважена особа – особа, яка призначена до виконання певних дій в межах своєї посадової інструкції або призначена відповідним наказом, дорученням, розпорядженням.
1.5. Система моніторингу – система навігаційного моніторингу засобами глобальної системи GPS моніторингу включає в себе: комплект навігаційного обладнання (далі – КНО), який змонтовано на АТЗ та включає в себе GPS-трекер (контролер), антену GPS-трекеру, блок живлення GPS-трекеру та кабелі GPS-трекеру, цифровий датчик рівня палива.
1.6. Автоматизоване робоче місце (АРМ) – програмний комплекс, який надає дистанційний віддалений доступ до обробленої інформації, яка міститься на сервері та надає можливість візуалізації інформації даних по GPS-моніторингу. Включає в себе спеціалізований web-сайт та картографічні сервіси.
2. Загальні положення
2.1. Цим Положенням визначаються функціонал і структура роботи системи моніторингу АТЗ ТОВ «______________», порядок експлуатації КНО та порядок використання даних GPS-моніторингу, які отримано з серверу.
2.2. Система моніторингу використовує систему глобального позиціонування GPS, з подальшою передачею первинних даних з АТЗ через канали GPRS до серверу для обробки та подальшого дистанційного доступу та використання оброблених даних за допомогою АРМ.
2.3. Уповноважені особи, відповідальні за експлуатацію КНО та АРМ, використання даних системи GPS –моніторингу, призначаються окремим наказом, розпорядженням або посадовою інструкцією.
3. Мета створення системи моніторингу
3.1. Метою створення системи моніторингу є:
3.1.1 забезпечення аналізу даних пробігу АТЗ, дотримання водіями ТОВ «____________» встановлених маршрутів і швидкісних режимів АТЗ;
3.1.2 визначення місцезнаходження відповідного транспортного засобу у певний період часу;
3.1.3 контроль за цільовим використання АТЗ;
3.1.4 контроль за фактичною витратою палива АТЗ;
3.1.5 запобігання зливу паливно-мастильних матеріалів;
3.1.6 формування звітів щодо роботи АТЗ та витрат паливно-мастильних матеріалів;
3.1.7 використання даних GPS-моніторингу для заповнення первинних документів бухгалтерського обліку щодо витрат палива та відображення у регістрах бухгалтерського обліку та звітності.
4. Функціонал та технічні можливості системи моніторингу
4.1. Система моніторингу забезпечує:
4.1.1 моніторинг місцезнаходження АТЗ у режимі реального часу, тобто безперервний контроль за використанням комплексу навігаційного обладнання, встановленого на АТЗ;
4.1.2 відображення розташування, напрямку руху АТЗ, робочого режиму на електронній карті у вигляді мітки, яка супроводжується поясненнями (марка АТЗ і контактні дані водія);
4.1.3 ведення журналу (історії) в електронному вигляді на сервері, який приймає і обробляє первинні дані від КНО по кожному окремому АТЗ, так і у сукупності всіх АТЗ транспортного відділу товариства;
4.1.4 контроль швидкості АТЗ за певний відрізок часу;
4.1.5 графічне моделювання пересування АТЗ на картографічному сервісі;
4.1.6 контроль, проходження АТЗ встановлених географічних зон в заданий період часу;
4.1.7 контроль початку і закінчення роботи АТЗ і обладнання, встановленого на ньому;
4.1.8 дотримання запланованих маршрутів пересування, контроль цільового використання АТЗ;
4.1.9 генерування звітів про рух та пробіг АТЗ за певний період часу з використанням АРМ;
4.1.10 зберігання (архівування) отриманої інформації, в тому числі в разі тимчасової відсутності покриття GPRS;
4.1.11 можливість інтеграції з АРМ в існуючі облікові та інформаційно управлінські системи;
4.1.12 експорт даних із АРМ у MS Word, MS Exel, для систем обліку і заповнення подорожніх листів, формування звітів.
5. Порядок установки та опломбування комплекту навігаційного обладнання
5.1. КНО монтується та пломбується на АТЗ ТОВ «___________» постачальником послуг у присутності членів комісії, до складу якої входять: представник постачальника послуг, представник товариства, уповноважений на роботу з АРМ (уповноважена особа), водій АТЗ, на якому встановлюється КНО та датчик рівня палива, про що складається відповідний акт. В акті вказуються: дата монтажу та опломбування, місце установки КНО та датчика рівня палива на кожному окремому АТЗ, серійній номер GPS-трекеру, номер і марка АТЗ, на яку було встановлено обладнання.
Акт підтверджується підписами вищезазначених осіб.
5.2. Змонтований на АТЗ КНО та датчик рівня палива реєструється у системі моніторингу за погодженням з уповноваженою особою у програмних засобах та АРМ з прив’язкою марки, моделі, типу, року випуску, інвентарного номера, державного реєстраційного номера конкретного АТЗ.
Уповноваженою особою проводиться перевірка працездатності КНО та датчика рівня палива, відображення в АРМ.
5.3. КНО, датчик рівня палива, який вмонтований на АТЗ та введений в експлуатацію, закріплюється за водієм АТЗ товариства, який несе матеріальну відповідальність відповідно до норм чинного законодавства.
6. Порядок експлуатації комплекту навігаційного обладнання та опрацювання інформації, отриманої з автоматизованого робочого місця
6.1. Кожного робочого дня відповідальна особа, яка здійснює збір інформації про пробіг АТЗ та кількість паливно-мастильних матеріалів у баку з АРМ, перевіряє наявність сигналу від КНО та датчику рівня пального до АРМ.
6.2. Уповноважена особа, відповідальна за ведення дорожньої документації (подорожніх листів), проводить аналіз та порівнює дані дорожньої документації в частині пробігу АТЗ та витрачання пально-мастильних матеріалів з інформацією АРМ, а також передає до бухгалтерії щомісячно та не пізніше першого робочого дня наступного за звітним місяцем оформлені подорожні листи на основі GPS-моніторингу.
6.3. Розбіжності показників штатних приладів обліку АТЗ (Одометру), занесені до дорожньої документації, та показників, отриманих з АРМ, більш ніж на 10% в будь-який бік є підставою для проведення перевірки технічної справності АТЗ та коректності роботи АРМ.
6.4. Відповідальними за контроль та належне виконання п. 6.3 є уповноважені особи, які несуть дисциплінарну відповідальність за своєчасність інформування та вжиття відповідних заходів реагування.
6.5. Відповідальність за достовірність даних показників обліку роботи АТЗ під час внесення їх до дорожньої документації (подорожніх листів) несе особа, відповідальна за ведення дорожньої документації, що передбачено посадовою інструкцією або окремим наказом.
7. Порядок дій уповноваженої особи в разі виявлення збою в роботі системи моніторингу та комплекту навігаційного обладнання
7.1. Дії уповноваженої особи в разі виявлення несправності системи моніторингу:
7.1.1 у день виявлення несправності системи моніторингу повідомити у телефонному режимі постачальника послуг обслуговування системи моніторингу згідно з договором про виявлені порушення в роботі;
7.1.2 у разі неможливості усунення вищезазначених недоліків у віддаленому доступі, підготувати та того ж дня надіслати звернення до постачальника послуг із зазначенням дати та часу настання збою у роботі системи моніторингу, марки, моделі, типу, року випуску, державного реєстраційного номера АТЗ, який відсутній в АРМ, та передбачуваної причини несправності (за можливості);
7.1.3 узгодити з представником постачальника послуг обслуговування системи моніторингу дату обстеження КНО, датчика рівня пального на місці, про що того ж дня повідомити начальника транспортного відділу службовою запискою.
7.2. Уповноважена особа несе дисциплінарну відповідальність за невчасне повідомлення про збій у роботі АРМ та КНО, датчика рівня пального та невжиття вичерпних заходів щодо організації відновлення працездатності КНО, датчика рівня пального.
8. Порядок заміни комплекту навігаційного обладнання
8.1. Заміна КНО, датчика рівня пального (тимчасова, на час ремонту раніше встановленого, або постійна) проводиться в разі виявлення його несправності, пошкодження тощо та неможливості усунення несправності на місці, за результатами роботи комісії, про що у двох примірниках складається відповідний акт (пункт 5.1 Розділу 5).
Період відновлення несправності або заміни КНО, датчика рівня пального не повинен перевищувати __ робочих днів.
8.2. Умисним пошкодженням КНО, датчика рівня пального вважається:
8.2.1 несанкціоноване відкривання корпусів GPS-трекеру (контролера), антен чи пошкодження цілісності пломб, встановлених на корпусі GPS-трекеру (контролера) чи корпусі антени, за винятком неякісного монтажу чи заводських (прихованих) дефектів корпусу;
8.2.2 потрапляння будь-якої рідини в середину корпусу GPS-трекеру (контролера) чи антени, за винятком неякісного монтажу чи заводських (прихованих) дефектів корпусу;
8.2.3 наявність механічних або термічних пошкоджень цілісності корпусів GPS-трекеру (контролера) чи антени, за винятком неякісного монтажу чи заводських (прихованих) дефектів корпусу;
8.2.4 пошкодження антенних кабелів та кабелів живлення, вчинених у будь-який спосіб, за винятком неякісного монтажу чи заводських (прихованих) дефектів;
8.2.5 роз’єднання штатних роз’ємів антенних кабелів та кабелів живлення, за винятком випадків їх неякісного монтажу чи заводського дефекту;
8.2.6 умисне під’єднання GPS-трекеру (контролера) антени до напруги, вищезазначеної у паспорті пристрою.
8.3. Відповідальність за навмисне пошкодження КНО несе водій АТЗ товариства згідно з вимогами чинного законодавства.

Коментарів ще немає