Інструкція з охорони праці для оптометриста
_________________________________________________________
(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ____________________
(посада керівника підприємства
_________________________
( підпис, ім’я ПРІЗВИЩЕ)
_____________ № _________
(число, місяць, рік)
Інструкція з охорони праці № __
для оптометриста
1. Загальні положення
1.1. Інструкція містить обов’язкові вимоги для дотримання оптометристом (далі — лікар) вимог з охорони праці під час робіт, які визначені його функціональними обов’язками.
1.2. Інструкція розроблена відповідно до основ законодавства України про охорону здоров’я; Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.1998 р. № 9, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 р. № 15.
1.3. У своїй діяльності лікар керується:
· чинним законодавством України про охорону здоров’я та актами, що визначають діяльність закладів охорони здоров’я, організацію медико-санітарної допомоги;
· нормативно-правовими актами про охорону праці та навколишнє середовище;
· посадовою інструкцією, цією інструкцією та іншими локальними актами, які діють у закладі.
1.4. У разі ушкодження здоров’я з вини власника лікар має право на відшкодування в установленому чинним законодавством порядку заподіяної йому шкоди.
1.5. За невиконання вимог цієї інструкції лікар несе згідно з чинним законодавством дисциплінарну, матеріальну, адміністративну і кримінальну відповідальності.
1.6. До роботи лікар допускають осіб, які:
· мають повну вищу освіту (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки «Медицина» і спеціальністю «Лікувальна справа» та пройшли спеціалізацію за фахом «Лікар» (інтернатура, курси спеціалізації), за наявності сертифіката лікаря-спеціаліста;
· пройшли вступний інструктаж з питань охорони праці, що проводить інженер з охорони праці під час прийому на роботу, первинний інструктаж на робочому місці, стажування на робочому місці ( за потреби, якщо робітник працює у шкідливих умовах праці) що проводить завідувач відділення, і повторних інструктажів (раз на 6 місяців або раз на 3 місяці якщо є шкідливі умови праці) й не мають протипоказань до виконання обов’язків за станом здоров’я.
1.7. Під час роботи на лікар можуть впливати такі небезпечні й шкідливі виробничі фактори:
· зараження небезпечними інфекціями;
· отруєння, алергічні реакції внаслідок застосування токсичних, агресивних та інших речовин;
· нервове перенапруження;
· інші негативні фактори.
1.8. Лікар повинен:
· керуватися вимогами правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкцій з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки, які діють в закладі;
· дотримуватися правил особистої гігієни та санітарно-протиепідемічних правил і календаря профілактичних щеплень;
· не приступати до роботи у стані алкогольного, наркотичного або медикаментозного сп’яніння, у хворобливому або стомленому стані;
· користуватися спецодягом і засобами індивідуального захисту (ЗІЗ);
· знати місця розташування первинних засобів пожежогасіння і вміти користуватися ними, а також шляхи евакуації в разі виникнення пожежі;
· не залишати без нагляду включені електричні, газові та інші апарати та прилади.
1.9. Лікаря забезпечують спеціальним робочим одягом і взуттям, а також ЗІЗ (халатом, тапочками, головним убором, маскою, гумовими рукавичками тощо) за встановленими галузевими нормами.
1.10. Одяг, взуття та інші ЗІЗ мають бути чистими, справними та відповідати зросту й розміру.
1.11. Лікаря може відсторонити від роботи завідувач відділення, якщо він виявив:
• будь-які порушення положення інструкцій з охорони праці;
• неправильну експлуатації приладу. Лікаря допускають до роботи після проведення повторного інструктажу;
• несправності в роботі апаратури — забороняється подальша її експлуатація.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1. Перед початком роботи лікар повинен:
· одягти чистий спецодяг, охайно заправити його;
· провітрити приміщення;
· підготувати робоче місце та інструменти до роботи;
· перевірити достатність освітлення в кабінеті, у разі необхідності ввімкнути додаткове світло;
· вимити руки з милом.
2.2. Переконатися у справності електрообладнання в робочому кабінеті та допоміжних кімнатах, зокрема:
· світильники повинні бути надійно підвішені до стелі та мати світлорозсіювальну арматуру;
· кришки вимикачів і розеток мають бути без тріщин і сколів, а також не мати оголених контактів;
· перевірити, чи справні електроприлади, визначити тривалість і доцільність їх роботи;
· заземлення має бути надійним, зі справною ізоляцією.
2.3. Пересвідчитися у наявності вільного доступу до запасних виходів на випадок надзвичайної ситуації.
2.4. Про всі виявлені несправності обладнання, інвентарю, електропроводки та інші неполадки негайно повідомити про це завідувача відділення або заступника директора з АГД (адміністративно-господарська діяльність). Приступити до роботи після того, як несправності будуть усунуті.
3. Вимоги безпеки під час роботи
3.1. Впродовж робочого часу лікар зобов’язаний дотримуватися правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкції з охорони праці, слідкувати за її дотриманням.
3.2. Бути уважним, не відволікатися на сторонні справи, розмови.
3.3. Дотримуватися правил особистої гігієни.
3.4. Для оглядів використовувати тільки справний інструмент і прилади.
3.5. Під час експлуатації приладів дотримуватися вимог, які викладені в технічних паспортах, що додаються до устаткування.
3.6. Не користуватися несправними засобами для транспортування хворих.
3.7. При роботі з електроприладами:
· не працювати з несправними електроприладами та самостійно не ремонтувати їх;
· не вмикати й не вимикати електроприлади вологими руками;
· не вмикати електричні прилади, якщо виявлені ушкодження системи заземлення, не використовувати в якості захисного заземлення трубопроводи;
· не залишати ввімкненими електричні прилади без нагляду;
· не налагоджувати самовільно медичне обладнання, електромережу та не доручати це стороннім особам;
· у разі припинення подачі електроенергії відключити всі прилади.
3.8. Стежити за цілісністю скляного посуду. Негайно забезпечити прибирання з підлоги пролитих препаратів і решток розбитого посуду.
3.9. Не залишати ввімкненим будь-який прилад подачі медичних газів без нагляду.
3.10. Не користуватися первинними засобами пожежогасіння не за призначенням.
3.11. Не перекривати та не захаращувати запасні виходи з відділення, лікарні.
3.12. Не працювати на висоті (драбинах, підвіконнях) без додаткових засобів безпеки.
3.13. Не працювати без гумових рукавиць і спеціальних фартухів із кров’ю хворих, їх виділеннями, не виконувати гнійні перев’язки.
3.14. Не курити у приміщеннях відділення та лікарні.
3.15. Не користуватися відкритим вогнем у приміщенні.
3.16. Під час використання кисню дотримуватися відповідних інструкцій.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Після закінчення роботи вимкнути електроприлади, прилади подачі медичних газів, упорядкувати робоче місце, провітрити кабінет, закрити вікна й вимкнути світло.
4.2. Прибрати у відведені для зберігання місця обладнання, інструменти та матеріали.
4.3. Зняти спецодяг і прибрати його у відповідне місце.
4.4. Вимити руки і обличчя з милом, у разі необхідності прийняти душ.
4.5. У разі необхідності повідомити керівництво про недоліки й неполадки, що були виявлені під час роботи.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
5.1. У разі аварії (нещасний випадок, пожежа, вибух тощо):
· припинити роботу й доповісти про те, що сталося, керівництву (завідувач відділення, директор підприємства, інженер з охорони праці (заступника директора з безпеки праці) заступника директора з адміністративно-господарської діяльності);
· попередити інших людей про небезпеку;
· провести евакуацію персоналу, хворих і майна з відділення згідно з планом евакуації;
· не допускати сторонніх осіб у небезпечну зону.
5.2. У разі пожежі, появі диму, гару та інших її ознак, терміново повідомити чергового та розпочати гасіння осередку загоряння наявними засобами пожежогасіння. За необхідності викликати пожежний підрозділ.
5.3. У разі нещасного випадку:
· усунути дію на організм небезпечних і шкідливих факторів, які загрожують здоров’ю та життю потерпілого;
· надати потерпілому невідкладну медичну допомогу;
· негайно доповісти завідувачу відділення, директору підприємства, інженеру з техніки безпеки (заступнику директора з безпеки праці), зберегти ситуацію такою, при якій стався нещасний випадок.
5.4. В усіх випадках виконувати вказівки керівництва підприємства з усунення наслідків аварійної ситуації.

Коментарів ще немає