Посадові інструкції
08.03.2023

Посадова інструкція фахівця із стандартизації, сертифікації та якості

34

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис             Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

фахівця із стандартизації, сертифікації та якості

(Код КП — 2419.2)

 

1. Загальні положення

1.1.  Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність фахівця із стандартизації, сертифікації та якості відділу якості підприємства (іншого структурного підрозділу).

1.2.  Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості належить до професійної групи «Професіонали».

1.3.  Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням начальника відділу якості (або без подання).

1.4.  Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості безпосередньо підпорядковується начальнику відділу якості (або іншому керівнику). Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості може здійснювати у межах наданих повноважень керівництво робочою групою з окремих питань управління якістю на підприємстві.

1.5.  У своїй діяльності фахівець із стандартизації, сертифікації та якості керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України з управління якістю, відповідними міжнародними стандартами з управління якістю, Статутом (Положенням) підприємства, Положенням про систему управління якістю на підприємстві, Положенням про відділ якості підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань управління якістю, вказівками начальника відділу якості, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.

1.6.  Головна функція фахівця із стандартизації, сертифікації та якості (мета діяльності на посаді) – участь у розробці, запровадженні та забезпеченні функціонування на підприємстві системи управління стандартизацією, сертифікацією та якістю продукції (послуг) підприємства, участь у відповідних роботах, що пов'язана із забезпечення та підвищенням якості продукції підприємства.

1.7.  Робоче місце фахівця із стандартизації, сертифікації та якості знаходиться у кабінеті відділу якості підприємства та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером, який підключено до локальної мережі агентства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою спеціальної літератури з питань управління якістю.

1.8.  У разі відсутності фахівця із стандартизації, сертифікації та якості на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник відділу якості підприємства відповідної кваліфікації за вказівкою начальника відділу якості.

1.9.  Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія – у начальника відділу якості, 2-а копія у фахівця із стандартизації, сертифікації та якості.

1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками відділу якості до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.

 

2. Завдання та обов'язки

Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості виконує такі функціональні завдання та обов'язки:

2.1.  Розробляє, погоджує з керівництвом галузі економіки; підприємства (установи, організації), запроваджує та реалізує на практиці систему моніторингових досліджень та внутрішніх стандартів у сфері стандартизації, сертифікації, управління якістю продукції та послуг.

2.2. Визначає перспективність та ефективність інноваційної, інвестиційної та маркетингової діяльності у відповідній галузі економіки на підприємстві, в організації чи установі залежно від їх впливу на якість продукції, товарів та послуг, відповідність внутрішньофірмовим, галузевим, державним та міжнародним стандартам.

2.3. Бере участь у створенні нових видів товарів чи продукції на підприємстві, виведенні їх на внутрішній та зовнішній ринки, нових технологічних процесів.

2.4. Забезпечує здійснення класифікації та кодувань товарів, продукції та послуг у частині, що стосується виробничої сфери.

2.5. Бере участь у розробленні методичних рекомендацій щодо регламентації перевірки відповідності виробничих процесів, вироблюваної продукції внутрішньофірмовим, галузевим, державним стандартам та сертифікатам.

2.6. Забезпечує підготовку керівних документів, які стосуються класифікації та кодування, сертифікації продукції, управління процесами її якісного виробництва, підвищення якості вироблюваної продукції.

2.7. Організовує вибіркові перевірки структурних підрозділів щодо реалізації ними проектів, програм, заходів з підвищення якості продукції.

2.8. Готує відповіді на запити та звернення керівних органів, відповідних центральних та регіональних органів виконавчої влади стосовно ведення роботи щодо управління якістю виробничих процесів, організації стандартизаційної і сертифікаційної діяльності.

2.9. Організовує роботу з планування, розроблення, удосконалення та упровадження систем управління якістю, із створення стандартів і нормативів якісних показників, з контролю за їх додержанням.

2.10. Відстежує, узагальнює та надає керівництву інформацію щодо випуску продукції, якість якої не відповідає чинним стандартам, нормам та вимогам; наявність рекламацій до якості робіт, випадків погіршення якості продукції (робіт, послуг), випуску браку; відповідність якості сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів, що застосовуються у виробництві, чинним стандартам та технічним умовам.

2.11. Розробляє та запроваджує на практиці стандарти з управління якістю продукції.

2.12. Визначає моделі систем якості для сертифікації на підставі чинних стандартів.

2.13. Визначає третю сторону (орган сертифікації) для добровільної сертифікації продукції та системи якості. Проводить сертифікацію систем якості та продукції.

2.14. Проводить атестацію виробництва.

2.15. Контролює виконання заходів за результатами державного нагляду, міжвідомчого, позавідомчого контролю за упровадженням і додержанням стандартів.

2.16. Контролює виконання робіт із стандартизації, сертифікації та управління якістю продукції структурними підрозділами, надає їм відповідну інформаційну, організаційну та методичну допомогу.

2.17. Організовує аналіз та проведення експертизи документації продукції, що сертифікується, на відповідність вимогам нормативних документів.

2.18. Вивчає, систематизує, узагальнює та розповсюджує серед керівництва, структурних підрозділів вітчизняний та зарубіжний досвід у галузі стандартизації, сертифікації та управління якістю продукції.

2.19. Обґрунтовує пропозиції щодо вдосконалення систем якості та вносить рекомендації на розгляд керівництва.

2.20. Організовує обмін передовим досвідом з розроблення систем управління якістю продукції та стандартів шляхом проведення виставок, семінарів, конференцій тощо.

2.21. Забезпечує підготовку для подання відповідним органам статистичної, науково-технічної та іншої інформації про реалізацію в галузі, регіоні, організації (установі), на підприємстві діяльності з управління якістю продукції, її стандартизації та сертифікації.

2.22. Здійснює керівництво робочою групою з питань управління якістю, стандартизації та сертифікації продукції.

2.23. Подає керівництву пропозиції про заохочення працівників, які відзначилися, про накладання дисциплінарних стягнень на порушників трудової дисципліни.

2.24. Забезпечує підвищення кваліфікації підлеглих працівників.

 

3. Права

Для виконання своїх функцій Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості має право:

3.1.  Вносити пропозиції начальнику відділу якості, а також у межах компетенції іншим працівникам підприємства з питань покращення управління якістю на підприємстві.

3.2.  Отримувати від інших структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.

3.3.  Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві та у відділі якості підприємства у відповідності до своєї компетенції.

3.4.  Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов'язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов'язків.

3.5.  У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов'язані з управлінням якістю на підприємстві.

3.6.  Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.

 

4. Відповідальність

4.1.  Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості несе відповідальність за:

4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.

4.1.2. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.

4.1.3. Перевищення своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.

4.1.4. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.

4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.

4.1.6. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.

4.2. Оцінювання роботи фахівця із стандартизації, сертифікації та якості здійснює начальник відділу якості (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи фахівця із стандартизації, сертифікації та якості є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов'язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю.

 

5. Повинен знати

Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості повинен знати:

5.1.  Чинні законодавчі акти, постанови, розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні матеріали з управління якістю продукції.

5.2.  Міжнародні стандарти відповідної сфери діяльності (ISO 9000; 10006; 10014/1; ISO/IEC 12207/1995 тощо).

5.3.  Вимоги (процеси, процедури, протоколи, стандарти) чинної на підприємстві системи управління якістю.

5.4.  Систему державного нагляду, міжвідомчого і відомчого контролю за якістю продукції.

5.5.  Відповідні галузеві стандарти.

5.6.  Методи оцінки якості та методи контролю якості.

5.7.  Методи планування підвищення якості продукції.

5.8.  Показники підвищення якості продукції та їх класифікацію.

5.9.  Технологічні процеси і режими виробництва на підприємстві.

5.10. Основні технологічні і конструктивні дані продукції, що випускається.

5.11. Порядок розробки програм та проектів, використання засобів та методів управління якістю продукції.

5.12. Правила приймання продукції.

5.13. Порядок атестації продукції за категоріями якості.

5.14. Систему документування із управління якістю.

5.15. Організацію обліку та строки складання внутрішньої, галузевої та державної статистичної звітності в сфері управління якістю продукції.

5.16. Передовий вітчизняний та зарубіжний досвід у галузі управління якістю.

5.17. Основи економіки.

5.18. Методики розрахунку економічної ефективності впровадження стандартів та інших документів із стандартизації та якості

5.19. Основи менеджменту, організації праці, організації виробництва й управління.

5.20. Основи стандартизації та сертифікації, метрології.

5.21. Основи трудового законодавства.

5.22. Методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв'язку, комп'ютерів, відповідні прикладні програмні засоби.

5.23. Правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.

5.24. Методи роботи на комп’ютері.

5.25. Державну та одну з міжнародних мов.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

Провідний фахівець із стандартизації, сертифікації та якості: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра — без вимог до стажу роботи, спеціаліста — стаж роботи за професією фахівця із стандартизації та сертифікації I категорії — не менше 2 років.

Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості I категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра — без вимог до стажу роботи, спеціаліста — стаж роботи за професією фахівця із стандартизації та сертифікації II категорії — не менше 2 років.

Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості II категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією фахівця із стандартизації та сертифікації — не менше 1 року.

Фахівець із стандартизації, сертифікації та якості: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

34

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5145

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5669

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4652

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

9033

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4263