Посадова інструкція аудитора
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
аудитора
(код КП — 2411.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність аудитора.
1.2. Аудитор належить до професійної групи «Професіонали».
1.3. Аудитор у встановленому порядку призначається на посаду та звільняється з неї наказом керівника підприємства за поданням безпосереднього керівника (або без подання).
1.4. Аудитор безпосередньо підпорядковується ___________________________.
1.5. У своїй діяльності аудитор керується чинним законодавством України з відповідних питань аналізу господарської діяльності, відповідними внутрішніми документами підприємства, статутом підприємства, Колективним договором, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань аналізу господарської діяльності, вказівками безпосереднього керівника, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. У разі відсутності аудитора на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції інший працівник підрозділу підприємства відповідної кваліфікації за вказівкою безпосереднього керівника (розпорядженням керівника підприємства).
1.7. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом керівника підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов’язки
2.1. Надає аудиторські послуги, пов’язані з різними аспектами бізнесу.
2.2. Здійснює аналіз фінансової діяльності установи, організації, підприємства незалежно від форми власності.
2.3. Проводить ревізію бухгалтерських документів та звітності, оцінює її вірогідність, а також внутрішній та зовнішній контроль законності здійснюваних фінансових операцій, відповідності їх законодавчим і нормативним правовим актам, додержання встановленого порядку оподаткування.
2.4. Дає потрібні рекомендації з метою запобігання прорахункам та помилкам, які можуть спричиняти штрафні та інші санкції, зменшити прибуток і негативно вплинути на репутацію підприємства, установи, організації.
2.5. Надає консультації юридичним та фізичним особам з питань господарської та фінансової діяльності, бухгалтерської звітності, проблем оподаткування, діючого порядку вирішення спірних питань стосовно незаконно поданих позовів та інших питань у межах його компетенції.
2.6. Бере участь у розгляді позовів про неплатоспроможність (банкрутство) в арбітражних судах.
2.7. Стежить за змінами та доповненнями до нормативних правових документів, вживає заходів щодо узгодження інтересів держави і клієнтів.
3. Права
Аудитор має право:
3.1. На належні умови своєї професійної діяльності.
3.2. Вносити пропозиції керівнику, а також у межах компетенції іншим керівникам підприємства з питань підвищення ефективності своєї діяльності на підприємстві.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.
3.4. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.5. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов’язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов’язків.
3.6. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов’язані з виконанням своїх посадових обов’язків.
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
Аудитор несе відповідальність за:
4.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.2. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.3. Перевищення своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.4. Несанкціоноване розголошення комерційної таємниці підприємства.
4.5. Вчинення матеріальних збитків підприємству у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.6. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.7. Недотримання вимог настанов (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.
5. Повинен знати
Аудитор повинен знати:
5.1. Законодавчі та нормативні правові акти, методичні матеріали, які стосуються виробничої і господарської діяльності підприємства, установи, організації.
5.2. Ринкові методи господарювання, закономірності та особливості розвитку економіки.
5.3. Трудове, фінансове, податкове і господарське законодавство.
5.4. Порядок ведення бухгалтерського обліку і складання звітності.
5.5. Методи аналізу господарсько-фінансової діяльності підприємства, установи, організації.
5.6. Правила проведення перевірок і документальних ревізій.
5.7. Грошовий обіг, кредит, порядок ціноутворення.
5.8. Умови оподаткування юридичних і фізичних осіб.
5.9. Правила організації та ведення бізнесу.
5.10. Етику ділового спілкування.
5.11. Економіку, організацію виробництва, праці та управління.
5.12. Порядок оформлення фінансових операцій і організацію документообігу.
5.13. Чинні форми обліку та звітності.
5.14. Правила та норми охорони праці.
6. Кваліфікаційні вимоги
Повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж бухгалтерської роботи — не менше 3 років. У разі зайняття незалежною аудиторською діяльністю — наявність кваліфікаційного сертифіката.
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав аудитор взаємодіє із:
7.1.Працівниками інших структурних підрозділів підприємства з питань отримання/надання відповідної інформації, документів тощо.
7.2. Представниками партнерів (клієнтів) підприємства з питань отримання/надання відповідної інформації, документів тощо.
7.3. Представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства, або з питань, що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів поки немає
Почніть розмову…