Посадова інструкція адміністратора системи
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
Посадова інструкція
адміністратора системи
(код КП 2131.2)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність адміністратора системи підприємства.
1.2. Адміністратор системи належить до професійної групи «Професіонали».
1.3. Адміністратор системи приймається на роботу та звільняється з неї наказом директора підприємства за поданням заступника директора підприємства (або іншого керівника або без подання).
1.4. Безпосередньо підпорядковується заступнику директора підприємства (або іншому керівнику).
1.5. Документи, якими керується у роботі адміністратор системи:
1.5.1. Зовнішні документи: Законодавчі та інші нормативно-правові акти, які регулюють сфери інформаційних (комп'ютерних) технологій, відповідні стандарти та інші нормативно-технічні документи сфери інформаційних технологій.
1.5.2. Внутрішні документи: Статут (Положення) підприємства, накази та розпорядження директора підприємства, Положення про структурні підрозділи на підприємстві, Положення про комерційну таємницю підприємства, Правила внутрішнього трудового розпорядку, ця посадова інструкція.
1.6. Мета діяльності на посаді (головна функція): забезпечення безперебійного функціонування комп'ютерної системи підприємства та відповідних інформаційних мереж, координація роботи в них інших працівників підприємства, регулювання та контроль їх доступу до різних ресурсів систем, надання їм допомоги щодо застосування комп'ютерного обладнання та програмного забезпечення.
1.7. Робоче місце адміністратора системи знаходиться в окремому приміщенні в адміністративному корпусі підприємства та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером, який підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, місцями зберігання документації та окремих компонентів (запасних частин, витратних матеріалів) комп'ютерної системи підприємства.
1.8. У разі відсутності адміністратора системи на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) за розпорядженням заступника директора підприємства його заміщує у межах компетенції інший працівник підприємства відповідної кваліфікації.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у начальника відділу кадрів, 1 копія – у заступника директора підприємства, 2 копія - у працівника.
1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов'язки
Адміністратор системи виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Здійснює планування та аналіз своєї роботи.
2.2. Забезпечує безперебійне функціонування комп'ютерної системи та комп'ютерних мереж підприємства (локальних (LAN) та глобальних (WAN) обчислювальних мереж, адміністрування системного та мережевого програмного забезпечення.
2.3. Здійснює діагностування проблем з апаратним та програмним забезпеченням, замінює дефективні компоненти
2.4. Забезпечує приймання, монтаж і проведення випробувань апаратних, програмних і комунікаційних об'єктів мережевої інфраструктури підприємства.
2.5. Виконує операції щодо забезпечення надійності збереження даних та поновлення належного функціонування системи та даних у разі збоїв та інших серйозних порушень у комп'ютерній системі, у тому числі забезпечує своєчасне копіювання та резервування даних.
2.6. Виконує шаблонні процедури із запуску та зупинення роботи мережі, та веде відповідні контрольні записи (реєстраційні журнали).
2.7. Встановлює та підключає до комп'ютерної системи (мережі) підприємства персональні комп'ютери та периферійні пристрої.
2.8. Організовує та контролює доступ працівників підприємства до локальної та глобальної мереж у відповідності до їх компетенції, повноважень та кваліфікації.
2.9. Бере участь у розробці, адмініструванні та оновленні веб-сайту підприємства.
2.10. Модернізує та удосконалює комп'ютерну систему підприємства, додає до неї та конфігурує нові робочі станції, а також периферичні пристрої.
2.11. Здійснює нескладний ремонт, а також технічне обслуговування різних компонентів комп'ютерної системи підприємства.
2.12. Реєструє користувачів комп'ютерної системи, призначає їм ідентифікатори та паролі, створює облікові записи користувачів.
2.13. Встановлює загальносистемне програмного забезпечення, а також прикладні програми у відповідності до спеціалізації у роботі працівників підприємства.
2.14. За погодженням з відповідними службами підприємства визначає доцільність застосування на підприємстві різного програмного забезпечення.
2.15. Разом з представниками спеціалізованих фірм (розробників) та представниками відповідних структурних підрозділів підприємства бере участь у впровадженні на підприємстві різних систем автоматизації його діяльності, забезпечує їх подальше належне функціонування.
2.16. Забезпечує інтегрування програмного забезпечення на файл-серверах, серверах систем управління базами даних та на робочих станціях.
2.17. Виконує процедури для запобігання поширення вірусів, встановлює відповідне антивірусне програмне забезпечення та контролює його своєчасне оновлення.
2.18. Забезпечує безпеку під час роботи у комп'ютерній мережі та відповідних мережах (захист від несанкціонованого доступу, ознайомлення або зміни системних файлів).
2.19. Виділяє дисковий простір для різних категорій комп'ютерних користувачів.
2.20. Спільно із відповідними спеціалістами підприємства бере участь у доповненні, коригуванні, та модернізації різних баз даних на підприємстві.
2.21. Навчає користувачів роботі у комп'ютерній системі, веденню архівів, відповідає на їх запитання щодо роботи комп'ютерної системи, розробляє для користувачів інструкції щодо роботи у комп'ютерній системі.
2.22. Здійснює моніторинг комп'ютерної системи, розробляє пропозиції щодо її розвитку та вдосконаленню.
2.23. Веде журнал системної інформації та іншу технічну документацію.
2.24. За необхідності здійснює обслуговування окремих видів оргтехніки, у тому числі:
2.24.1. Фіксує у спеціальному журналі виклики для усунення несправностей оргтехніки;
2.24.2. Здійснює добір і заміну картриджів для принтерів та факс-паперу для факсимільних апаратів;
2.24.3. Фіксує у журналі результат виконання заявки на обслуговування (ремонт)
2.25. Періодично у встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію.
2.26. Дотримується під час роботи правил і норм охорони праці та пожежної безпеки.
3. Права
Для виконання своїх функцій адміністратор системи має право:
3.1. Встановлювати порядок і правила застосування відповідних компонентів комп'ютерної системи підприємства.
3.2. Контролювати доступ працівників підприємства до окремих ресурсів комп'ютерної системи, а також баз даних.
3.3. Отримувати від працівників підприємства необхідні для роботи документи та інформацію.
3.4. Вносити на розгляд керівництва підприємства пропозиції щодо підвищення ефективності функціонування комп'ютерної системи підприємства.
3.5. Звертатися до заступника директора підприємства з питань забезпечення організаційно-технічних умов, необхідних для належного виконання своїх посадових обов'язків.
3.6. Контактувати (вести переговори, ділове листування) з представниками інших підприємств, установ та організацій для вирішення оперативних питань щодо забезпечення безперебійної роботи комп'ютерної системи підприємства.
3.7. Підписувати і візувати у межах компетенції відповідні документи
4. Відповідальність
4.1. Адміністратор системи несе відповідальність за:
4.1.1. Невиконання або неякісне виконанням своїх обов'язків у відповідності до цієї посадової інструкції;
4.1.2. Збої у роботі комп'ютерної системи та окремих її компонентів внаслідок неналежного виконання своїх посадових обов'язків.
4.1.3. Несвоєчасне повідомлення заступника директора підприємства про випадки збоїв у роботі комп'ютерної системи підприємства.
4.1.4. Заподіяння матеріальної шкоди підприємству з власної вини в межах, встановлених законодавством України.
4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, внутрішнього трудового розпорядку.
4.2. Оцінювання роботи адміністратора системи здійснює заступник директора підприємства. Основним критерієм оцінювання роботи адміністратора системи є безперебійність функціонування комп'ютерної системи підприємства, відсутність збоїв у її роботі внаслідок неналежного та несвоєчасного обслуговування окремих її компонентів, своєчасність і повнота виконання адміністратором системи усіх своїх посадових обов'язків.
5. Повинен знати
Адміністратор системи повинен знати:
5.1. Чинне законодавство у сфері інформаційних технологій та захисту інформації;
5.2. Керівні і нормативні матеріали, що стосуються застосуванню комп'ютерних (інформаційно-комунікаційних) технологій на підприємстві;
5.3. Теоретичні основи обчислювальної техніки, правила та методи її технічного обслуговування;
5.4. Основи проектування та монтажу глобальних та локальних обчислювальних мереж;
5.5. Сучасні технології в системному адмініструванні;
5.6. Основи програмування на основних мовах програмування;
5.7. Техніко-експлуатаційні характеристики, конструктивні особливості, призначення і режими роботи різних компонентів комп'ютерної системи підприємства, правила їх технічної експлуатації;
5.8. Основи безпеки функціонування інформаційних систем;
5.9. Порядок розробки та підтримання веб-сайтів, відповідні програмні засоби;
5.10. Технології механізованого оброблення інформації;
5.11. Види технічних носіїв інформації;
5.12. Методи класифікації і кодування інформації;
5.13. Порядок оформлення технічної документації;
5.14. Структуру підприємства, користувачів її комп'ютерної системи, основні завдання, які вони вирішують з її допомогою;
5.15. Основи економіки та організації праці;
5.16. Вимоги чинної на підприємстві системи управління якістю щодо оформлення відповідної документації, а також процесів та процедур, у яких бере участь адміністратор системи,
5.17. Правила і норми охорони праці та пожежної безпеки.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Провідний адміністратор системи: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією адміністратора системи I категорії - не менше 2 років.
6.2. Адміністратор системи І категорії: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією адміністратора системи IІ категорії - не менше 3 років.
6.3. Адміністратор системи ІІ категорії: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Стаж роботи за професією адміністратора системи IІІ категорії - не менше 2 років.
6.4. Адміністратор системи ІІІ категорії: другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань) без вимог до стажу роботи. Для працівників з першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти - стаж роботи за професією адміністратора системи - не менше 2 років.
6.5. Адміністратор системи: перший (бакалаврський) рівень вищої освіти відповідного напрямку підготовки (галузі знань) без вимог до стажу роботи.
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав адміністратор системи взаємодіє з:
7.1. Всіма користувачами комп'ютерної системи підприємства з питань її настроювання, обслуговування та використання;.
7.2. Сторонніми організаціями (розробниками, консультантами) з питань отримання від них у разі необхідності додаткової інформації щодо застосування або програмування окремих компонентів комп'ютерної системи підприємства.
7.3 Ремонтними підприємствами (фірмами) з питань організації і здійснення технічного обслуговування і ремонту комп'ютерного і мережевого устаткування.

Коментарів ще немає