Інструкція з охорони праці для каштеляна
_________________________________________________________
(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ___________________
(посада керівника підприємства
________________________
( підпис, ім’я ПРІЗВИЩЕ)
___________ № __________
(число, місяць, рік)
Інструкція з охорони праці № __
для каштеляна
1. Загальні вимоги з охорони праці
1. Ця інструкція встановлює вимоги з охорони праці для каштеляна готелю (далі — каштелян).
2. До роботи каштеляном допускаються особи, які пройшли встановленим порядком медичний огляд, інструктаж з питань охорони праці, мають групу з електробезпеки I.
3. Каштелян зобов’язаний:
— виконувати лише ту роботу, що йому доручено;
— дотримуватися технології провадження робіт, застосовувати способи, що забезпечують безпеку праці;
— виконувати вимоги з охорони праці та пожежної безпеки, знати сигнали оповіщення при пожежі, порядок дії при пожежі, місцезнаходження засобів пожежогасіння та вміти ними користуватися;
— повідомляти свого безпосереднього керівника, а в разі його відсутності — іншу посадову особу готелю про будь-яку ситуацію, що загрожує життю й здоров’ю людей, про кожен нещасний випадок, подію у готелі, помічені несправності обладнання, інструменту чи засобів захисту або про їх нестачу і до усунення недоліків до роботи не приступати;
— дотримуватися правил особистої гігієни, правильно використовувати спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту (далі — ЗІЗ) відповідно до умов і характеристик виконуваної роботи;
— знати прийоми надання першої медичної допомоги потерпілим при нещасних випадках.
4. Каштеляну не дозволяється:
— перебувати в стані алкогольного сп’яніння або в стані, що викликаний вживанням наркотичних засобів, психотропних чи токсичних речовин, розпивати спиртні напої, вживати наркотичні засоби, психотропні чи токсичні речовини на робочому місці чи в робочий час, палити у невстановлених місцях;
— виконувати роботу без використання засобів, що забезпечують безпеку праці.
5. Під час виконання робіт на каштеляна можуть впливати такі шкідливі та/чи небезпечні виробничі чинники:
— підвищений вміст пилу в повітрі робочої зони;
— гострі крайки, задирки і шерехатості на стелажах і поверхнях інвентарного обладнання;
— підвищена напруга в електричній мережі;
— недостатнє освітлення робочої зони;
— фізичні перевантаження при підійманні та переміщенні важких речей вручну;
— нервово-психічні перевантаження.
6. Залежно від конкретних умов праці на каштеляна можуть впливати також інші шкідливі та/чи небезпечні виробничі чинники.
7. Каштеляна, який не виконує вимоги з охорони праці, може бути притягнено до відповідальності згідно із законодавством.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
1. Перед початком роботи каштелян зобов’язаний:
— перевірити справність ЗІЗ, відсутність зовнішніх пошкоджень перед їх використанням. 2. Користуватися ЗІЗ, які не пройшли установленим порядком перевірку (випробування), не допускається;
— надіти ЗІЗ, які відповідають виконуваній роботі (спеціальний чи санітарний одяг застебнути на всі ґудзики, волосся прибрати під головний убір);
— перевірити, оглянувши зовні, стан системи освітлення, ізоляції дротів і електричних розеток, комплектність електроприладів, що використовуються, стелажів, візків для перевезення білизни та інших інвентарних пристосувань.
3. У разі виявлення несправностей треба повідомити про це безпосереднього керівника, а в разі його відсутності — іншу посадову особу готелю.
4. Зробити запис про прийом робочого місця в журналі приймання-здавання зміни.
3. Вимоги безпеки при виконанні роботи
1. Під час виконання роботи з прийому, видачі та зберігання білизни каштелян зобов’язаний:
— виконувати лише ту роботу, що входить до кола його професійних обов’язків, якій його навчено;
— не допускати відхилень від технологічного процесу;
— дотримувати правил гігієни під час приймання брудної і видачі чистої білизни;
— перевіряти під час прибирання стелажів і розміщення білизни стан настилів;
— розміщувати важкі упаковки білизни на нижніх полицях стелажів;
— здійснювати миття підлог у ЗІЗ із застосуванням швабри. Вимиті підлоги слід протирати досуха;
— протирати електричні розетки, вимикачі, інші електроприлади лише сухою ганчіркою і при повному їх відключенні;
— здійснювати прибирання сміття за допомогою віника, щітки, совка та іншого прибирального інвентарю;
— застосовувати під час транспортування чистої і використаної білизни справні інвентарні візки чи контейнери і пересувати їх у напрямку «від себе»;
— завантажувати під час перевезення білизни інвентарний візок чи контейнер рівномірно, розподіляючи білизну по всій площі платформи візка, важкий вантаж розміщувати внизу.
2. Під час виконання роботи з прийому, видачі і зберігання білизни каштеляну забороняється:
— виконувати роботи на висоті понад 1,3 м від рівня підлоги. Якщо треба працювати на висоті понад 1,3 м над підлогою, слід звернутися до безпосереднього керівника, а в разі його відсутності — до іншої посадової особи готелю, щоб доручили виконувати такі роботи працівникові, який має наряд-допуск до робіт на висоті;
— переносити вантажі вагою вище встановлених норм.
3. При роботі з електроприладами каштеляну забороняється:
— залишати їх увімкненими в електричну мережу без догляду;
— вимикати їх з електричної мережі, смикаючи за провід;
— пересувати їх, потягнувши за провід.
4. Закінчивши працювати з електропраскою, каштелян повинен вимкнути її з електричної мережі, а потім поставити на спеціальну підставку чи торець корпусу праски.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
1. Завершивши роботу, каштелян зобов’язаний:
— почистити й прибрати інвентар, спеціальний одяг та інші ЗІЗ, мийні засоби у встановлені місця зберігання;
— повідомити безпосереднього керівника чи іншу посадову особу готелю про ті неполадки в роботі обладнання, що сталися в його зміну;
— зробити запис у журналі приймання-здавання зміни.
2. Завершивши роботу, треба вимити обличчя і руки теплою водою з милом, по змозі — прийняти душ.
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
1. При виникненні аварійної ситуації каштелян зобов’язаний:
— припинити роботу, вимкнути електроприлади, які використовувалися під час роботи, вжити заходів щодо евакуації людей з небезпечної зони і викликати аварійні служби;
— повідомити про подію безпосереднього керівника, а в разі його відсутності — іншу посадову особу готелю;
— вжити заходів з усунення причин аварійної ситуації.
2. Відновлення роботи допускається за розпорядженням роботодавця і лише після усунення причин, що призвели до аварійної ситуації та/чи нещасного випадку.
3. У разі виникнення пожежі чи займання потрібно:
— припинити роботу;
— знеструмити електроприлади в зоні пожежі чи займання;
— приступити до гасіння осередку пожежі засобами пожежогасіння та водночас повідомити про подію безпосереднього керівника чи іншу посадову особу готелю, у разі неможливості ліквідувати осередок пожежі треба повідомити про це пожежну службу, вказавши адресу готелю, місце пожежі, своє прізвище, повідомити про наявність у будівлі людей;
— при загрозі здоров’ю та/чи життю негайно покинути місце пожежі шляхами евакуації;
— після прибуття підрозділів пожежної служби повідомити їм необхідні дані про осередок пожежі та заходи, вжиті для його ліквідації.
4. При виникненні нещасного випадку на виробництві треба:
— вжити заходів з припинення дії на потерпілого пошкоджувального фактора, надати йому першу медичну допомогу, викликати на місце події медичних працівників або вжити заходів для направлення потерпілого до медичного закладу;
— забезпечити до початку розслідування збереження обстановки на місці події, якщо це не становить загрози життю і здоров’ю оточуючих осіб;
— повідомити про нещасний випадок безпосереднього керівника чи іншу посадову особу готелю.
5. У разі травмування та/чи різкого погіршення здоров’я (посилення серцебиття, появи головного болю тощо) каштелян повинен припинити роботу, вимкнути обладнання, повідомити про це безпосереднього керівника чи іншу посадову особу готелю та, якщо треба, звернутися до лікаря.

Коментарів ще немає