Охорона праці
23.11.2022

Інструкція з охорони праці для контролера ринку

24

_________________________________________________________

(повне найменування підприємства із зазначенням підпорядкованості)

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ ____________________

(посада керівника підприємства

_________________________

( підпис, ім’я ПРІЗВИЩЕ)

_____________ № __________

(число, місяць, рік)

 

Інструкція з охорони праці для № ___

 контролера ринку

 

1. Загальні положення

1.1. Інструкція з охорони праці для  контролера ринку є нормативним документом, що містить обов’язкові вимоги з охорони праці для контролера ринку (надалі – контролер).

1.2. Ринок — це суб’єкт господарювання, функціональними обов’язками якого є надання  послуг  та створення  для  продавців і покупців належних умов у процесі купівлі-продажу товарів у грошовій формі.

1.3. Інструкція розроблена відповідно до:

Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.1998 № 9 (в редакції наказу Мінсоцполітики України від 30.03.2017 № 526);

Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого  наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 № 15;

Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Мінекономіки України, МВС України, Державної податкової адміністрації України, Держстандарту України від 26.02.2002 N57/188/84/105.

1.4. Контролером ринку може працювати особа, яка досягла 18-річного віку, має відповідну професійну освіту з присвоєнням кваліфікації продавця продовольчих (непродовольчих) товарів 2 розряду, володіє вміннями і навичками для виконання посадових обов’язків, а також пройшла вступний інструктаж з питань охорони праці та первинний інструктаж на робочому місці і не має протипоказань до виконання обов’язків за станом здоров’я.

1.5.  Контролер повинен знати:

порядок провадження торговельної діяльності та торговельного  обслуговування на ринку;

ветеринарно-санітарні правила;

правила експлуатації технологічного обладнання, електронних касових апаратів, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використання в технологічному процесі;

порядок справляння ринкового збору, плати за надані послуги під час обслуговування споживачів тощо.

1.6. З метою дотримання правил охорони праці контролер повинен:

керуватися вимогами правил внутрішнього трудового розпорядку, інструкцій з охорони праці, пожежної безпеки та електробезпеки; 

суворо дотримуватись правил особистої гігієни та санітарних правил;

не приступати і не виконувати роботу у стані алкогольного, наркотичного або медикаментозного сп’яніння, у хворобливому або втомленому стані;

користуватися спецодягом та засобами індивідуального захисту;

знати місця розташування аптечки та первинних засобів пожежогасіння і вміти користуватися ними.

1.7. Під час роботи на контролера можуть впливати такі шкідливі виробничі фактори, як: несприятливі метеорологічні умови, недостатнє освітлення, ураження електричним струмом, інші негативні фактори.

1.8. Під час роботи контролер забезпечується санітарним одягом, санітарним взуттям, а також іншими засобами індивідуального захисту з урахуванням галузевих норм.

1.9. Під час виконання покладених на нього функцій контролер зобов’язаний:

виконувати роботу в чистому санітарному одязі, мати охайний вигляд;

приймати їжу та пити воду в спеціально відведених для цього місцях;

дотримуватись правил особистої гігієни, змінювати спецодяг по мірі його забруднення;

при появі ознак застуди або шлункової дисфункції повідомити про це безпосереднє керівництво та провести відповідне лікування;

інформувати керівництво про випадки інфекційних захворювань у своїй сім’ї.

 

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Перед зміною контролер повинен отримати завдання від безпосереднього керівника.

2.2. Одягнути взуття, санітарний одяг та закріпити нагрудну табличку або спеціальну пов’язку на рукаві з написом «контролер».

2.3.Перед початком роботи контролер також повинен:

оглянути приміщення та територію, пересвідчитись у відсутності на території ринку сумнівних предметів, легкозаймистих і вибухонебезпечних матеріалів;

перевірити евакуаційні шляхи і виходи на відповідність їх вимогам пожежної безпеки, наявність первинних засобів пожежогасіння, справність охоронно-пожежної сигналізації, засобів аварійного освітлення та зв’язку, наявність ключів від усіх приміщень і воріт;

пересвідчитись в наявності табличок з зазначенням порядку виклику пожежної охорони та інших охоронних служб, планів евакуації, а також схеми руху автотранспорту, з позначенням пішохідних  і  транспортних

маршрутів, аварійних виходів, стоянок, гідрантів тощо;

перевірити ретельність прибирання території ринку від сміття, наявність достатньої кількості контейнерів на майданчиках для збирання  відходів, а також урн;

зробити запис про прийняття зміни у відповідному журналі, попередньо ознайомившись з усіма позаштатними ситуаціями, що мали місце в роботі попередньої зміни та вжитими нею заходами. 

2.4. Про всі несправності електропроводки, обладнання та інвентарю, сантехнічного обладнання, вентиляційних систем тощо повідомити керівництво.

 

3. Вимоги безпеки під час виконання роботи

3.1. Здійснювати контроль за утриманням торговельних приміщень і робочих місць та улаштуванням побутових приміщень відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил, наявністю в кожному приміщенні плану організації гасіння пожежі.

3.2. Забезпечувати дотримання вимог щодо заборони:

паління, зберігання та вживання їжі і спиртних напоїв продавцями безпосередньо на робочих місцях;

зберігання аерозольних упаковок в торговельному приміщенні разом з окислювачами, горючими газами, легкозаймистими та горючими речовинами;

зберігання продукції навалом та впритул до приладів і труб опалення;

використання в холодну пору року побутових електронагрівальних приладів;

використання транспортних  стоянок  для  продажу  товарів.

3.3. Сприяти безпечному та безперешкодному руху людей та

транспортних засобів на території ринку, здійснювати контроль за додержанням вимог щодо паркування транспортних засобів.

 

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Забезпечити прибирання  інструментів,  пристроїв, пристосувань у відведені для них місця.

4.3. Проконтролювати виконання вимог щодо вимкнення всіх приладів (механізмів), що споживають електроенергію.

4.4. Зняти спецодяг і взуття, очистити їх від  бруду, помістити у відведене для зберігання місце. Вмитись (прийняти душ), переодягтися.

4.5. Внести відповідний запис у змінний журнал. Повідомити безпосереднього керівника про всі надзвичайні події, які мали місце під час роботи та вжиті заходи по їх усуненню.

 

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виникненні аварійних ситуацій (замикання електропроводки, прорив водопровідних труб, задимлення, поява сторонніх запахів та ін.), які можуть призвести до отримання травм і (або) отруєння людей, контролер зобов’язаний негайно, не допускаючи паніки, вивести їх з приміщення, керуючись при цьому схемою евакуації. Проінформувати про інцидент, що стався керівництво.

5.2. У випадку пожежі необхідно:

викликати пожежно-рятувальну службу, зазначивши адресу ринку, своє прізвище, об’єкт та місце загоряння;

вжити заходів з гасіння пожежі протипожежними засобами, що є в наявності.

5.3. Якщо стався нещасний випадок, а також при раптовому захворюванні необхідно:

усунути дію на організм потерпілого небезпечних та шкідливих факторів, які загрожують його здоров’ю і життю;

надати потерпілому першу невідкладну медичну допомогу, а в разі потреби викликати швидку медичну допомогу.

5.4. В усіх випадках необхідно виконувати вказівки керівництва підприємства по усуненню наслідків аварійної ситуації.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

24

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5109

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5618

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4631

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

9000

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4241