Посадові інструкції
26.10.2022

Посадова інструкція редактора мультимедійних видань засобів масової інформації

20

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________»

        (назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис                       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «___» _________________ 20___ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

редактора мультимедійних видань засобів масової інформації

(код КП - 2451.2)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність редактора мультимедійних видань засобів масової інформації.

1.2. Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації належить до професійної групи «Професіонали».

1.3. Призначення на посаду та звільнення з посади редактора мультимедійних видань засобів масової інформації здійснюються директором видавництва за поданням головного редактора видання (іншого керівника).

1.4. Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації безпосередньо підпорядковується головному редактору видання.

1.5. Документи, якими керується у роботі редактор мультимедійних видань засобів масової інформації:

1.5.1. Зовнішні документі: законодавчі та інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність засобів масової інформації, сферу інформації та інформатизації, авторські і суміжні права;

1.5.2. Внутрішні документи: Статут (Положення) видавництва, Положення про видання, накази та розпорядження директора видавництва та головного редактора видання, Правила внутрішнього трудового розпорядку, правила і норми охорони праці і пожежної безпеки, ця посадова інструкція.

1.6. Головна функція редактора мультимедійних видань засобів масової інформації (мета діяльності на посаді) – організація роботи авторського колективу видання (його окремого розділу), формування його концепції, здійснення заходів щодо підвищення позиції видання на медіа ринку та в інформаційному просторі.

1.7. Робоче місце редактора мультимедійних видань засобів масової інформації знаходиться у кабінеті редакції в офісі видавництва та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером з периферійними пристроями, який підключено до локальної мережі видавництва та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації та інформаційних матеріалів (сейфом).

1.8. У разі відсутності редактора мультимедійних видань засобів масової інформації на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції інший працівник редакції за вказівкою головного редактора видання.

1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів видавництва, одна копія знаходиться у головного редактора видання і друга копія - у редактора мультимедійних видань засобів масової інформації.

1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками видавництва (редакції) до цієї посадової інструкції за наказом директора видавництва можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.

 

2. Завдання та обов'язки

Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації виконує такі функціональні завдання та обов'язки:

2.1. Організовує редакційний та авторський колективи на творчу роботу зі створення мультимедійних продуктів найкращих зразків, контролює редакційну діяльність.

2.2. Організовує розроблення бізнес-плану мультимедійного видання, забезпечує його виконання.

2.3. Забезпечує дотримання редакційної політики видавництва та концепції видання.

2.4. Розраховує (затверджує) розмір авторського гонорару залежно від значущості, актуальності, якості поданого матеріалу в межах гонорарного фонду, встановленого для видання.

2.5. Забезпечує розробку мультимедійного продукту з урахуванням показників бізнес-плану та відповідних кошторисів, а також з дотриманням  вимог редакційної політики й загальної концепції видання.

2.6. Продумує та складає детальний план робіт із створення відповідного мультимедійного продукту.

2.7. Забезпечує наповнення договірного та редакційного портфелю для якісного і своєчасного випуску видання.

2.8. Переглядає матеріали, запропоновані до публікації, особисто перечитує найважливіші статті, оцінює їх зміст; залучає за необхідності до участі в роботі позаштатних працівників.

2.9. Аналізує критичні зауваження, розглядає пропозиції щодо змісту статей.

2.10. Здійснює аналіз, синтез, порівняння, зіставлення, систематизацію відповідної інформації, адаптується до існуючої ситуації, у тому числі оперативно реагує на нестандартні ситуації.

2.11. Вчасне реагує на зміни в інформаційному полі, які можуть впливати на рейтинг мультимедійного видання.

2.12. Проводить переговори з партнерами щодо нових проектів, розробляє відповідні комплексні рішення.

2.13. Добирає авторів для видання, рецензентів, журналістів та інших відповідних фахівців.

2.14. Бере участь у створенні інфографіки, організовує й координує відповідну роботу творчого колективу, сприяє виробленню власного стилю, “фірмової” інфографіки видання.

2.15. Забезпечує:

2.15.1. правильне застосування інструментів візуалізації та інфографіки в мультимедійних виданнях;

2.15.2. уміле використовування комплексної інформації, необхідної; для створення карикатур, діаграм, ілюстрацій, емблем, простих малюнків тощо;

2.15.3. передавання складного інформаційного змісту простими для розуміння словами й супроводження його пояснюючими зображеннями враховуючи особливості відповідного медіа засобу (телебачення, Інтернет-видання тощо).

2.16. У межах наданих повноважень підбирає і навчає персонал редакції, планує, організовує та контролює його роботу за планом і графіком, з урахуванням очікуваної поведінки окремих працівників, їх цінностей та освіти.

2.17. Аналізує можливі проблеми взаємодії журналістів, рецензентів, операторів та інших фахівців, забезпечує своєчасне і уміле вирішення можливих конфліктних ситуацій.

2.18. Здійснює оцінювання й обгрунтування трудомісткості та термінів проведення необхідних аналітичних робіт працівниками редакції, правильно визначає розміри гонорарів авторів.

2.19. Контролює текстове наповнення сайту, якість інформаційних продуктів та відповідність контенту різним платформам видання.

2.20. Забезпечує:

2.20.1. своєчасне наповнення розділів сайту відповідною інформацією та її постійне оновлення відповідно до профілю видання;

2.20.2. належний національно-патріотичний, науково-технічний, культурний та професійний рівень видання.

2.21. Навчає відповідних працівників редакції правильній роботі із зовнішніми і внутрішніми джерелами інформації, її відбирання для розміщення на сайті, спільній роботі з іншими авторами статей і матеріалів для розвитку медіа ресурсу.

2.22. Добирає джерела інформації й адаптує матеріали з них до використання в мережі Інтернет.

2.23. Обирає теми, жанри і стилі підготовки матеріалів з урахуванням необхідності максимальної ефективності подання інформації.

2.24. Планує роботу відділу, редакції видання, забезпечує дотримання дедлайнів щодо верстання матеріалів, виходу в ефір.

2.25. Веде базовий бюджет роботи відділу чи редакції видання, забезпечує відповідність витрат на виробництво медіа продукту (контенту) тим доходам, які він приносить.

2.26. Вживає відповідних заходів для уникнення браку необхідного технічного забезпечення роботи працівників редакції, і в той же час для уникнення штучного надлишку засобів журналістської праці.

2.27. Своєчасно формулює і подає головному редактору пропозиції щодо набору нових штатних одиниць, технічного забезпечення роботи відділу чи редакції видання.

2.28. Стежить за дотриманням встановлених у редакції норм і правил щодо кількості матеріалів або кількості знаків у статтях підлеглих журналістів (залежно від правил редакції).

2.29. Підвищує свою професійну кваліфікацію згідно з вимогами чинного законодавства.

2.30. Дотримується на робочому місці правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, а також у межах компетенції забезпечує дотримання зазначених норм іншими працівниками редакції.

 

3. Права

Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації має право:

3.1. У межах наданих повноважень представляти інтереси редакції (видання, видавництва) під час контактів з представниками інших підприємств, установ, організацій.

3.2. Подавати пропозиції головному редактору видання з питань підвищення якості і ефективності виконання своїх посадових обов'язків.

3.3. Подавати головному редактору пропозиції щодо внесення до штатного розпису нових штатних одиниць, технічного забезпечення роботи відділу чи редакції видання.

3.4. У встановленому порядку залучати інших працівників редакції (видавництва) та сторонніх організацій для участі у створенні відповідного медіа-продукту (підготовці відповідних матеріалів).

3.5. Підписувати і візувати відповідні документи у межах своєї компетенції.

3.6. За власної ініціативи у встановленому порядку налагоджувати контакти з відповідними особами-джерелами необхідної інформації, потенційними новими авторами, предметними експертами.

3.7. Ознайомлюватися з відповідними матеріалами видавництва, які містять оцінку його професійної діяльності, давати за необхідністю відповідні пояснення.

 

4. Відповідальність

4.1. Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації несе відповідальність за:

4.1.1. Недотримання вимог чинних нормативних документів що регулюють діяльність засобів масової інформації та інші правовідносини у сфері надання інформації та інформатизації;

4.1.2. Невиконання або неякісне та несвоєчасне виконання своїх посадових обов'язків,

4.1.3. Недостовірність підготовлених інформаційних матеріалів.

4.1.4. Втрату та псування з власної провини відповідного обладнання, інструментарію, матеріалів тощо, а також їх неправильне використання.

4.1.5. Заподіяння матеріальної шкоди видавництву та його працівникам з власної провини в межах, встановлених законодавством України.

4.1.6. Недотримання норм та правил охорони праці та пожежної безпеки під час виконання своїх посадових обов'язків.

4.1.7. Невиконання інших вимог цієї посадової інструкції.

4.2. Оцінювання роботи редактора мультимедійних видань засобів масової інформації здійснює головний редактор видання з урахуванням повноти, якості та своєчасності виконання редактором своїх посадових обов'язків, дотримання ним вимог відповідних нормативно-правових актів, стандартів, методичних документів, редакційної політики.

 

5. Повинен знати

Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації повинен знати:

5.1. законодавчі та інші нормативно-правові акти, що регулюють діяльність засобів масової інформації, редакторську діяльність, діяльність у сфері інформації та інформатизації:

5.2. стан, основні тенденції і перспективи розвитку політичного, господарського, наукового, культурного життя в Україні й за кордоном;

5.3. редакційну політику щодо цитування джерел інформації ;

5.4. цільову аудиторію видання, її характеристики й очікування;

5.5. вимоги видання (видавництва) до інформаційного контенту, його оброблення та формату;

5.6. правила, прийоми, методи роботи з векторною, растровою та 3D-графікою, створення анімації, оброблення відеоконтенту;

5.7. види і форми інфографіки, основи веб-дизайну;

5.8. порядок використовування різних мультимедійних технології та програми для створення інфографіки;

5.9. граматику, орфографію, пунктуацію, термінологію, формат, стиль і композицію викладу, з урахуванням того, яким повинен бути сформований матеріал;

5.10. основи  літературного, наукового, технічного редагування;

5.11. основи риторики, етики, психології спілкування, конфліктології;

5.12. принципи планування й фінансового управління організаціями;

5.13. фактичне навантаження на працівників редакції, їх освіту, професійні компетенції, можливості використання їх трудового потенціалу;

5.14. основи управління персоналом, методи підбору персоналу;

5.15. сучасні досягнення у відповідних сферах науки, техніки, культури, мистецтва;

5.16. правила і порядок роботи на персональному комп'ютері, відповідне прикладне програмне забезпечення, порядок роботи у різних комп'ютерних мережах, насамперед у мережі Інтернет;

5.17. методики й технології створення електронних мультимедійних видань;

5.18. технічні засоби запису інформації на цифрові носії;

5.19. основи форматування з використанням HTML;

5.20. принципи управління контентом за допомогою XML і WEB-технології;

5.21. за необхідності іноземні мови, насамперед англійську (читання та переклад);

5.22. основи трудового законодавства;

5.23. правила і норми охорони праці та пожежної безпеки.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. Другий (магістерський) рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (галузі знань). Стаж роботи у засобах масової інформації (мультимедійних виданнях) – не менше двох років.

 

7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою

Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав редактор мультимедійних видань засобів масової інформації взаємодіє із:

7.1. творчим колективом редакції з питань створення відповідного мультимедійного продукту, уточнення відповідних редакційних завдань;

7.2. іншими працівниками редакції з питань, що стосуються виконання редактором своїх професійних обов'язків;

7.3. фахівцями у сфері інформаційних технологій з технічних питань створення (розміщення) відповідного медіа-продукту;

7.4. різними особами-джерелами потрібної інформації з питань отримання відповідної інформації;

7.5. предметними експертами у відповідних галузях знань з питань отримання консультацій, необхідних для якісного створення відповідного медіа продукту.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

20

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5073

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

1

5578

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4612

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8976

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4222