Посадові інструкції
05.10.2022

Посадова інструкція менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків)

34

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________»

        (назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис                       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «___» _________________ 20___ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків)

(код КП 1491)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків) установи.

1.2. Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) належить до професійної групи «Керівники».

1.3. Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора установи (іншого керівника).за поданням заступника директора установи (або без подання) або за договором з власниками (співвласниками) відповідних будинків.

1.4. Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) підпорядковується заступнику директора установи (або іншому керівнику). Менеджеру (управителю) житлового будинку (групи будинків) підпорядковується група працівників, що бере участь у здійсненні певних робіт з утримання будинку (групи будинків).

1.5. У своїй діяльності менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України у сфері житлово-комунального господарства, Цивільним кодексом України, умовами відповідних договорів із власниками (співвласниками) будинку (будинків), Статутом (Положенням) установи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку установи, наказами і розпорядженнями керівництва установи, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.

1.6. Головна функція менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків) (мета діяльності на посаді) – організація і контроль роботи по забезпеченню утримання багатоквартирного будинку та елементів благоустрою, розташованих на прибудинковій території, згідно з правилами і нормами технічної експлуатації.

1.7. Робоче місце менеджера (управитель) житлового будинку (групи будинків) знаходиться у кабінеті адміністративного офісу установи (іншому місці) та обладнане телефонним апаратом і персональним комп’ютером, який підключено до локальної мережі установи та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотечкою спеціальної літератури з питань житлово-комунального господарства.

1.8. У разі відсутності менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків) на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції та у встановленому порядку інший працівник установи відповідної кваліфікації за розпорядженням заступника директора установи.

1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів установи, 1-а копія — у заступника директора установи, 2-а копія — у менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків).

1.10. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками установи до цієї посадової інструкції за наказом директора установи можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.

2. Завдання та обов’язки

Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) виконує такі функціональні завдання та обов’язки:

2.1. Організовує та контролює роботу із забезпечення збереженості та належного утримання багатоквартирного житлового будинку (групи будинків) та елементів благоустрою, розташованих на прибудинковій території, згідно з правилами й нормами технічної експлуатації.

2.2. Планує, організовує та контролює огляд основних конструктивних елементів, огороджувальних конструкцій будинків і споруд, інженерних мереж, елементів благоустрою, розташованих на прибудинковій території.

2.3. Організовує проведення профілактичних, поточних, капітальних та аварійних ремонтів відповідно до встановлених стандартів, вимог та регламентів.

2.4. Вживає заходів щодо своєчасної підготовки житлового будинку та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період.

2.5. Бере участь у роботі комісії з приймання багатоквартирного житлового будинку (групи будинків) в управління.

2.6. Забезпечує ведення технічної документації, обліку та звітності за всіма розділами господарсько-фінансової діяльності щодо стану житлового будинку та елементів благоустрою, розташованих на прибудинковій території.

2.7. Організує та контролює ведення обліку власників, співвласників, наймачів та орендарів жилих і нежилих приміщень у житловому будинку.

2.8. Вживає заходів щодо проведення поточних та капітальних ремонтів відповідно до законодавства.

2.9. Забезпечує належні умови користування власним та спільним майном власників жилих і нежилих приміщень у житловому будинку.

2.10. Забезпечує облік та збереження спільного майна власників жилих і нежилих приміщень у житловому будинку.

2.11. Розробляє, організовує та контролює виконання заходів щодо ефективного використання питної води, економії електро- і теплової енергії та інших енергетичних ресурсів.

2.12. Організовує забезпечення потреб мешканців житлового будинку в отриманні житлово-комунальних послуг належної якості.

2.13. Організує своєчасне укладання та переукладання договорів зі споживачами та виробниками і виконавцями житлово-комунальних послуг, контролює виконання ними умов укладених договорів, організовує вжиття судових та позасудових заходів до порушників.

2.14. Забезпечує перерахування розміру плати споживачами за житлово-комунальні послуги.

2.15. Приймає громадян у визначені дні й години, своєчасно розглядає заяви, листи, скарги й дає відповіді на всі питання щодо управління і утримання будинку, користування спільним майном власників жилих і нежилих приміщень у будинку, забезпечення потреб мешканців в отриманні житлово-комунальних послуг.

2.16. Організовує періодичне проведення зборів власників жилих та нежилих приміщень у житловому будинку, звітує про свою діяльність.

2.17. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію та сприяє підвищенню кваліфікації підлеглих працівників.

2.18. Забезпечує облік повідомлень про виникнення аварій або тимчасове припинення виконання послуг.

2.19. Здійснює керівництво відповідною групою працівників, що бере участь у здійсненні певних робіт з утримання будинку (групи будинків).

2.20. Вживає заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій у житловому будинку, на прибудинковій території.

2.21. Дотримується сам правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища та забезпечує дотримання підлеглими працівниками /мешканцями будинків правил пожежної безпеки, правил користування газо- і електроприладами, утримання в справному стані протипожежних пристроїв.

3. Права

Для виконання своїх функцій менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) має право:

3.1. Здійснювати управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд та забезпечувати їх належну експлуатацію у відповідності до укладених договорів.

3.2. Укладати договори щодо управління будинками та забезпечення їх експлуатації з виробниками, виконавцями, споживачами в порядку, встановленому законом;

3.3. Контролювати виконання умов договорів на надання житлово-комунальних послуг.

3.4. Отримувати плату за виконання власних функцій.

3.5. На доступ в приміщення, будинки і споруди для ліквідації аварій, усунення несправностей санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічних та профілактичних оглядів тощо в порядку, визначеному законом і договором.

3.6. У встановленому порядку звертатися до органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та до суду в межах повноважень, визначених законом та договором, щоб забезпечити належне виконання умов договору виробниками, виконавцями та споживачами.
3.7. Вносити пропозиції заступнику директора установи з питань покращення своєї діяльності.

3.8. Отримувати від структурних підрозділів установи та інших відповідних організацій доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.

3.9. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов’язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов’язків.

3.10. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси установи та власників (співвласників) відповідних будинків перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що належать до сфери діяльності менеджера.

3.11. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.

4. Відповідальність

4.1. Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) несе відповідальність за:

4.1.1. Невиконання або неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів установи, що стосуються його напрямку діяльності.

4.1.2. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами установи, умовами відповідних договорів.

4.1.3. Вчинення матеріальних збитків установі, власникам (співвласникам) будинків з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.

4.1.4. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.

4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.

4.2. Оцінювання роботи менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків) здійснює заступник директора установи (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи менеджера (управителя) житлового будинку (групи будинків) є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов’язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів установи, що стосуються його напрямків діяльності, та вимог відповідних договорів.

5. Повинен знати

Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) повинен знати:

5.1. законодавчі, нормативні акти, постанови та розпорядження з питань житлової політики України;

5.2. нормативно-правові акти з питань діяльності виконавців послуг з управління будинком, спорудою або групою будинків, діяльності об’єднань співвласників багатоквартирного будинку;

5.3. правила й норми технічної експлуатації житлового фонду;

5.4. основи цивільного, господарського та банківського законодавства;

5.5. основи бухгалтерського обліку;

5.6. економіку та організацію виробництва, праці та управління;

5.7. основи трудового законодавства;

5.8. правила й норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. Другий (магістерський) рівень вищої освіти напряму підготовки (галузі знань) «Менеджмент» без вимог до стажу роботи, або другий (магістерський) рівень вищої освіти інших напрямків підготовки (галузей знань), стаж роботи за фахом — не менше 2 років та післядипломна освіта за напрямом «Менеджмент».

7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) взаємодіє із:

7.1. іншими працівниками установи з питань, що пов’язані з виконанням менеджером (управителем) житлового будинку (групи будинків) своїх посадових обов’язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);

7.2. представниками власників (співвласників, балансоутримувачів) будинків та/або їх об’єднань з питань, що пов’язанні з укладенням та виконанням відповідних договорів;

7.3. представниками організацій, що виконують (надають) відповідні послуги у сфері житлово-комунального господарства з питань виконання відповідних договорів про надання послуг;

7.4. представниками органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та до судових органів в межах повноважень з питань забезпечення належного виконання умов відповідних договорів;

7.5. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та установи або що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

34

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5035

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

1

5530

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4590

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8960

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4204