Посадові інструкції
13.08.2025

Посадова інструкція менеджера із збуту

757

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20__ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

менеджера із збуту

(код КП 1475.4)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність менеджера із збуту.

1.2. Менеджер із збуту призначається на посаду та звільняється з посади наказом директора компанії за поданням начальника відділу продаж.

1.3. Менеджер із збуту безпосередньо підпорядковується  начальнику відділу продаж компанії.

1.4. У службовій діяльності менеджер із збуту керується Конституцією України,  законодавством України у сфері торгівлі, наказами та розпорядженнями по компанії, що стосуються його діяльності, цією посадовою інструкцією.

1.5. За відсутності менеджера із збуту його обов’язки виконує особа, призначена у встановленому порядку, яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов’язків.

 

2. Завдання та обов’язки

Менеджер із збуту:

2.1. Організовує та координує збутову діяльність відповідно до замовлень і укладених договорів, забезпечує постачання продукції, що випускається, споживачам у встановлені терміни в повному обсязі;

2.2. Організовує проведення маркетингових досліджень з вивчення споживчого ринку і його перспектив, формування і розширення господарських зв’язків зі споживачами, проведення аналізу попиту покупців, ступеня задоволення потреб вимог і запитів споживачів на вироби, що пропонуються, рівня конкурентоспроможності продукції на ринку шляхом вивчення і оцінювання потреб споживачів, моніторингу конкурентів;

2.3. Бере участь у розробленні маркетингової політики;

2.4. Готує пропозиції і розробляє рекомендації щодо підвищення якості і поліпшення споживчих властивостей товарів та послуг;

2.5. Бере участь у підготовці проектів перспективних і річних планів реалізації продукції, складанні прогнозів збуту, розробленні рекламної стратегії, програм із формування попиту і стимулювання збуту;

2.6. Вносить пропозиції щодо коригування цін на продукцію, що пропонується, обсягів продажу, вибору каналів збуту, способів і часу виходу на ринок;

2.7. Бере участь у ярмарках, торгах, виставках, біржах із рекламування і реалізації продукції, що випускається;

2.8. Організовує зв’язки з діловими партнерами, забезпечує своєчасне виконання обов’язків перед контрагентами, добирає необхідну інформацію для розширення зовнішніх зв’язків;

2.9. Виконує роботу з укладання договорів на постачання продукції і узгодження умов постачання;

2.10. Складає заявки, зведені відомості замовлень і асортиментні (номенклатурні) плани постачання;

2.11. Аналізує дані з обліку готової продукції на складах підприємства і проводить розподіл по покупцях відповідно до укладених договорів;

2.12. Контролює відповідність рівня запасів готової продукції за обсягом і номенклатурою (асортиментом) до встановлених нормативів;

2.13. Спільно з технічними службами підприємства бере участь у розробленні технічних умов приймання від виробничих підрозділів готової продукції, її пакування, зберігання і транспортування;

2.14. Контролює дотримання правил зберігання і підготовки готової продукції до відправлення споживачам;

2.15. Визначає потребу в різних транспортних засобах і робочій силі для своєчасного відвантаження готової продукції та оформлює договори на перевезення продукції з транспортними організаціями;

2.16. Організовує і контролює своєчасне відвантаження готової продукції відповідно до укладених договорів;

2.17. Бере участь у здаванні, прийманні продукції покупцям (перевізникам) і перевірці її якості, кількості та комплектності, підписує і візує приймально-здавальні акти, супровідні документи;

2.18. Вживає заходів із забезпечення своєчасного надходження коштів за реалізовану продукцію;

2.19. Одержує і аналізує претензії від покупців щодо невідповідності якості, кількості і комплектності продукції, яка постачається, порушення термінів постачання;

2.20. Готує інформацію, необхідну для висунення претензій покупцям за порушення термінів приймання продукції та оплати;

2.21. Вживає заходів щодо заміни продукції, яку повернув покупець, її реалізації чи перероблення;

2.22. Забезпечує складання встановленої звітності, формує базу даних щодо внутрішньої та зовнішньої інформації із збуту (натуральні і вартісні обсяги; засоби просування товару на ринки, територіальне поширення та терміни його збуту; відхилення і зміни кон’юнктури ринку);

2.23. Контролює внесення змін у довідкову та рекламну інформацію.

 

3. Права

Менеджер із збуту має право:

3.1. Ознайомлюватися з проектами рішень керівництва компанії, що стосуються його діяльності.

3.2. Брати участь в обговоренні питань, що стосуються виконання його обов’язків.

3.3. Вносити на розгляд керівництва компанії пропозиції щодо покращання роботи, пов’язаної з обов’язками, що передбачені цією інструкцією.

3.4. В межах своєї компетенції повідомляти керівництву компанії про всі недоліки, виявлені в процесі його діяльності, та вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.5. Вимагати від компанії підприємства сприяння у виконанні ним посадових обов’язків.

 

4. Відповідальність

Менеджер із збуту несе відповідальність:

4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, а також за невикористання або неповне використання своїх функціональних прав, що передбачені цією посадовою інструкцією, – в межах, визначених чинним законодавством України про працю.

4.2. За правопорушення, здійснені в процесі виконання своєї діяльності, - в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним і цивільним законодавством України.

4.3. За причинені матеріальні втрати - в межах, визначених чинним трудовим і цивільним законодавством України.

 

5. Повинен знати

Менеджер із збуту повинен знати :

5.1. Чинне законодавство України та нормативні акти, що регламентують підприємницьку діяльність;

5.2. Комерційне право, методологію аналізу ринкового середовища на мікроекономічному рівні, основні напрями маркетингової діяльності;

5.3. Перспективи та світові тенденції розвитку галузі;

5.4. Порядок підготовки та встановлення господарських зв’язків, методику актово-претензійної роботи, маркетинг та менеджмент, теорію управлінських рішень та комунікацій;

5.5. Економіку підприємства, ціноутворення, логістику, основи рекламної діяльності, етику ділового спілкування;

5.6. Стандарти і технічні умови на продукцію, що виготовляється, умови постачання, зберігання та транспортування продукції;

5.7. Конфліктологію;

5.8. Інформаційні технології менеджменту, економіко-математичні моделі та методи;

5.9. Статистичну звітність, бухгалтерський облік основних бухгалтерських операцій;

5.10. Діловодство;

5.11. Організацію праці та управління, правила і норми охорони праці.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

6.1. На посаду менеджера із збуту може бути призначена особа, яка має перший або другий рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки ( бакалавр, магістр), стаж роботи на аналогічній посаді — не менше ніж 1 рік.

 

7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою

7.1. Менеджер із збуту взаємодіє із структурними підрозділами компанії: складським господарством, відділом продажів, відділом перепусток, відділом інформації, бухгалтерією, відділом охорони, відділом транспорту, виробничими відділами, філіями та відокремленими підрозділами компанії.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

757

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

4981

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

1

5474

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

1

4559

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

8919

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

1

4156