Посадові інструкції
19.09.2022

Посадова інструкція завідувача аптеки (аптечного закладу)

41

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________»

        (назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ:

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис                       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «___» _________________ 20___ р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

завідувача аптеки (аптечного закладу)

(код КП - 4211)

 

1. Загальні положення

1.1. Посада "Завідувач аптеки" відноситься до категорії "Керівники".

1.2. Кваліфікаційні вимоги - повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Фармація", спеціальністю "Фармація". Проходження інтернатури за спеціальністю "Провізор загального профілю" з наступною спеціалізацією за фахом "Провізор-організатор". Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли тощо). Наявність сертифіката провізора-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років. 

1.3. Знає та застосовує у діяльності:
- чинне законодавство про охорону здоров'я та нормативні документи, що регламентують діяльність органів управління і закладів охорони здоров'я;
- організацію фармацевтичної служби в державі;
- організацію ефективної діяльності аптечних закладів;
- організацію процесу виготовлення і контролю якості ліків, відпуску виготовлених лікарських форм і готових лікарських засобів, зберігання лікарських засобів і товарів медичного призначення;
- основні принципи ціноутворення на медикаменти, формування ринку фармацевтичних товарів, визначення попиту та потреби в лікарських препаратах і товарах медичного призначення з урахуванням кон'юнктури фармацевтичного ринку;
- міжнародні правила здійснення експортно-імпортних операцій;
- основи бухгалтерського обліку і звітності;
- документи, що визначають потужність, структуру, штатний розпис закладу, укомплектованість підрозділів та потребу в кадрах;
- нормативні акти щодо підготовки, підвищення кваліфікації та атестації фармацевтичних працівників;
- порядок ведення облікової та звітної документації;
- організацію матеріальної відповідальності членів колективу залежно від структури закладу;
- методи фармацевтичного обстеження (інспектування) аптечних закладів;
- сучасну літературу за фахом, методи її аналізу та узагальнення;
- організацію фармацевтичної інформації.

1.4. Призначається на посаду та звільняється з посади наказом по організації (підприємству/організації).

1.5. Підпорядковується безпосередньо _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ .

1.6. Керує роботою _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ .

1.7. Під час відсутності, заміщається особою, призначеною в установленому порядку, яка набуває відповідних прав і несе відповідальність за належне виконання покладених на нього обов'язків.

 

2. Характеристика робіт, завдання та посадові обов'язки

2.1. Здійснює керівництво аптекою (аптечним закладом) відповідно до чинного законодавства України та нормативно-правових актів, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров'я, організацію фармацевтичної служби.

2.2. Організовує ефективну діяльність аптечного закладу (аптеки, аптечного магазину тощо).

2.3. Визначає організаційну та управлінську структуру, завдання і функції фармацевтичного закладу та його структурних підрозділів.

2.4. Організовує та контролює забезпечення населення, лікувально-профілактичних закладів та інших оптових покупців лікарськими засобами, товарами медичного призначення.

2.5. Проводить маркетингові дослідження.

2.6. Створює необхідні умови для зберігання медикаментів, інших медичних виробів відповідно до їх властивостей і вимог Державної фармакопеї.

2.7. Організовує роботу з добору, розстановки і використання медичних кадрів, забезпечує своєчасне підвищення їх кваліфікації.

2.8. Створює належні виробничі умови, організовує своєчасне проходження медичного огляду працівниками аптеки (аптечного закладу), забезпечує дотримання співробітниками правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці та протипожежного захисту.

2.9. Аналізує показники роботи закладу, вживає заходів щодо їх оптимізації, видає відповідні директивні документи з цього питання.

2.10. Знає, розуміє і застосовує діючі нормативні документи, що стосуються його діяльності.

2.11. Знає і виконує вимоги нормативних актів про охорону праці та навколишнього середовища, дотримується норм, методів і прийомів безпечного виконання робіт.

 

3. Права

Завідувач аптеки (аптечного закладу) має право:

3.1. Вживати дії для запобігання та усунення випадків будь-яких порушень або невідповідностей.

3.2. Отримувати всі передбачені законодавством соціальні гарантії.

3.3. Вимагати сприяння у виконанні своїх посадових обов'язків і здійсненні прав.

3.4. Вимагати створення організаційно-технічних умов, необхідних для виконання посадових обов'язків та надання необхідного обладнання та інвентарю.

3.5. Знайомитися з проектами документів, що стосуються його діяльності.

3.6. Запитувати і отримувати документи, матеріали та інформацію, необхідні для виконання своїх посадових обов'язків і розпоряджень керівництва.

3.7. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.

3.8. Повідомляти про виявлені в процесі своєї діяльності порушення і невідповідності і вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.9. Ознайомлюватися з документами, що визначають права та обов'язки за займаною посадою, критерії оцінки якості виконання посадових обов'язків.

 

4. Відповідальність

Завідувач аптеки (аптечного закладу) несе відповідальність за:

4.1. Невиконання або несвоєчасне виконання покладених цією посадовою інструкцією обов`язків та (або) невикористання наданих прав.

4.2. Недотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежного захисту.

4.3. Розголошення інформації про організацію (підприємство/установу), що відноситься до комерційної таємниці.

4.4. Невиконання або неналежне виконання вимог внутрішніх нормативних документів організації (підприємства/установи) та законних розпоряджень керівництва.

4.5. Правопорушення, скоєні в процесі своєї діяльності, в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.6. Завдання матеріального збитку організації (підприємству/установі) в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.7. Неправомірне використання наданих службових повноважень, а також використання їх в особистих цілях.

 

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

41

Коментарі
0/700

Коментарів поки немає

Почніть розмову…

Інше
31.07.2025

Списки персонального військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів ((додаток 5) в редакції̈ постанови КМУ від 30.07.2025 №916))

14

4960

Інше
10.10.2025

Графік відпусток на 2026 рік затверджений директором

2

5761

Накази
26.08.2025

Наказ про застосування штатного розпису (після 28.08.2025)

7

2396

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

3

5947

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

2

5406

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

4

9248

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

3

4800

Листи, довідки
16.09.2025

Довідка про заробітну плату для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням

2

5075

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4453

Накази
05.10.2025

Наказ про введення в експлуатацію основного засобу (автомобіля)

3496

Накази
03.10.2025

Наказ про стан військового обліку за 2025 рік і завдання на 2026 рік

2

592

Інше
10.06.2024

Відомість оперативного обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 12) з 18.05.2024

1

5059

Брошури та чеклісти
01.08.2025

Велика ексклюзивна брошура «Лікарняні та декретні у 2025 році: середня зарплата, зразки документів & звітності»

1

948

Листи, довідки
23.09.2025

Супровідний лист про направлення для звіряння даних списків персонального військового обліку

2137

Повідомлення
19.05.2024

Повідомлення про зміну облікових даних військовозобов’язаних працівників (додаток 4)

6526